צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

יו"ר הכנסת על משפט נתניהו: "אחת מנקודות השפל של מערכת המשפט"

לוין במתקפה על מערכת אכיפת החוק: "המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה. אני עומד היום לצד ראש הממשלה, אני יודע שנגרם לו עוול נורא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין יוצא הבוקר במתקפה על מערכת אכיפת החוק בעקבות פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום בבית המשפט המחוזי בירושלים ואומר כי "יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית".

לטענתו, "האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה. מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שיוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה".

לוין מציין כי "בנימין נתניהו קיבל בבחירות האחרונות אמון חסר תקדים, כאשר הליכוד בהובלתו קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שרשימה כלשהי קיבלה מאז קום המדינה. זו היתה הבעת אמון אישית בראש הממשלה ובמנהיגותו, וגם הבעת מחאה נוכח ההליך ה-לא ראוי המתנהל כנגדו".

יו"ר הכנסת מוסיף כי "כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחוייבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא. אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד – קריסה. אני, כמו מליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק".

שר האוצר ישראל כץ אמר הבוקר כי "‏רציתי להגיע היום לבית המשפט המחוזי בי-ם כדי להביע את תמיכתי ברה״מ בנימין נתניהו ואת אמונתי בחפותו ובכך שביה״ש יזכה אותו מכל אשמה- אבל בגלל מגבלות הקורונה אתייצב בסמוך כדי להעביר את אותו המסר ולאחל לו הצלחה רבה".

ח״כ ניר ברקת אמר כי "אני מאחל הצלחה מכל הלב לראש הממשלה בנימין נתניהו בהוכחת חפותו המוחלטת בבית המשפט. לאורך כל הדרך נגרם עוול גדול לראש הממשלה בהדלפות הבלתי פוסקות לתקשורת, בלחץ הפסול על העדים, באכיפה בררנית ובחוסר הרצון לקיים שימוע אמיתי בלב פתוח ובנפש חפצה. הגיע הזמן לתיקון גדול של מערכות המשפט ואכיפת החוק. אני מתפלל ומייחל לכך שבית המשפט יוציא את הצדק לאור ושראש הממשלה ייצא זכאי וללא רבב".

מנגד, פעילי התנועה לאיכות השלטון תלו הבוקר שלטי מחאה על גשרים בכביש איילון, ועליהם הכיתוב: "ראש ממשלה על ספסל הנאשמים – ישראל מתביישת". בדף הפייסבוק של התנועה נכתב כי מדובר ביום קשה. גם פעילי "יש עתיד" יצאו הבוקר להפגין נגד נתניהו, ומחאת "הדגלים השחורים" תתכנס מחוץ למעון בית רה"מ בבלפור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב היום בשעה 15:00 באולם 317 בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון הקראת כתב האישום נגדו. לראשונה בתולדות המדינה, ראש ממשלה מכהן יעמוד לדין. נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים – תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן שכבר הרשיעה בעבר אישי ציבור כמו אהוד אולמרט ואיציק מרדכי, יחד עם השופטים משה ברעם ועודד שחם. במערכת המשפט מעריכים שהטענות המקדמיות במשפט יימשכו בין חצי לשנה לשנה, כלומר יעברו חודשים ארוכים עד שיישמע נאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי ועד שיחלו העדויות של העדים.

הדיון היום באולם הנשיא צפוי להיות קצר: במהלכו השופטים יבדקו רק האם כל נאשם מבין את תוכן כתב האישום. לאחר הקראת כתב האישום ייקבעו הצדדים את התאריכים לדיון בטענות מקדמיות והגשת מענה כתב האישום בחודשים הקרובים. ברוב התיקים הפליליים מקובל לקבוע את הדיון בטענות המקדמיות בתוך חודש-חודשיים ולהקצות חודשיים-שלושה להגשת מענה לכתב האישום. לבקשת סניגורי נתניהו, חומרי החקירה לא הועברו לידי ההגנה עד לאחר הבחירות במארס 2020.

כזכור, בית המשפט דחה בשבוע שעבר את בקשת רה"מ שלא להגיע לדיון, לצד דחיית בקשה שלו ושל מוזס להיות מיוצגים באולם בית המשפט עם שני סנגורים. עם זאת, לפי הערכות, נתניהו לא יצטרך להתייצב לכל דיון במשפטו, לבד מדיונים שבהם יצטרך להעיד או להיחקר חקירה נגדית.

כתב אישום נגד נתניהו: שוחד ב-4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התקפות הביביסטים נגד בית המשפט – אחד מרגעי השפל של ישראל

נתניהו קיצץ את הקצבאות. ועל זה ה' משלם לו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture