צילום: שיאה קרייגהד - הבית הלבן

טראמפ VS טוויטר: הנשיא חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות

נשיא ארה"ב, שזעם על הרשת החברתית טוויטר שהזהירה מאי-דיוקים בציוציו, אמר כי מדובר ב"אקטיביזם פוליטי" וחתם טראמפ על צו שמאפשר לתבוע רשתות חברתיות על תכנים שמופצים בהן. טוויטר סימנה הציוץ נוסף של טראמפ בטינה שהוא "מאדיר אלימות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות, שלפיו החברות "לא יהיו מוגנות" מפני תביעות או רגולציה בשל החומר המתפרסם בהן. זאת, לאחר שטוויטר סימנה את ציוציו כבעלי תוכן מטעה, ועודדה את משתמשיה "לבדוק את העובדות". טראמפ אמר שהתנהלותה של טוויטר אינה תקינה משום שהיא "מבצעת בחירות עריכתיות", וכי מדובר ב"אקטיביזם פוליטי".

לצידו של הנשיא טראמפ עמד התובע הכללי ויליאם באר. בדבריו במסיבת העיתונאים חשף טראמפ כי הורה לבאר לקדם במדינות שונות חוקים נגד "ההתנהלות העסקית הבזויה" של חברות הרשתות החברתיות. טראמפ, בחתימתו על הצו הנשיאותי, הסיר את הגנה המשפטית לה זכו החברות. "ההחלטות שטוויטר מבצעת הן לערוך ולשים ברשימות שחורות", תקף. "אלה אג'נדות של עורכים".

בעת החתימה, אמר הנשיא האמריקני כי לרשתות אלו יש "כוח לא מפוקח", והאשים את חברת טוויטר בנקיטת "פעולות פוליטיות". עוד טען טראמפ כי "הפעולה נועדה להתמודד עם אחד מהאיומים הגדולים ביותר על חופש הביטוי", אך כאשר נשאל אם הוא ימחק את חשבון הטוויטר שלו, ממנו הוא נוהג לצייץ רבות, הוא ענה שלא. לטענתו, "אם הייתה עיתונות הוגנת במדינה הוא היה עושה את זה תוך שניות".

צילום: שיאה קרייגהד – הבית הלבן

המשמעות העיקרית מהצו עליו חתם נשיא ארצות הברית היא חשיפתן של הרשתות החברתיות לתביעות בגין דברי הסתה ושנאה שמופצים בהן. עד כה נהנו הרשתות מחסינות לפי חוק שנחקק בשנת 1996 ופתר אתרי אינטרנט מאחריות על דברים המפורסמים בהם.

מוקדם יותר צייץ הנשיא האמריקני בטוויטר כי "זה יהיה יום גדול לרשתות החברתיות ולהוגנות". בטוויטר הגיבו לצו הנשיאותי וקראו למהלך "ריאקציונרי ומושפע משיקולים פוליטיים". כמו כן, בעקבות הצו שווי מניית הרשת החברתית ירד ביותר מ-4%. מנייתה של פייסבוק ירד בכ-1.6% וגוגל סיימה את המסחר בעלייה.

צילום: שיאה קרייגהד – הבית הלבן

בתוך כך, טוויטר סימנה ציוץ נוסף של הנשיא, והפעם קבעה כי הוא "מאדיר אלימות". מדובר בציוץ שבו האשים טראמפ את ראש העיר מיניאפוליס ג'ייקוב פריי במהומות והביזה שהתחוללו הלילה בעיר בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, גבר שחור ששוטר הצמיד את ברכו לצווארו למרות שהתחנן. הציוץ הוסתר, ועל גביו נכתב כי "ציוץ זה הפר את הכללים של טוויטר האוסרים על האדרת אלימות. עם זאת, הוחלט בטוויטר שעשוי להיות עניין לציבור שהציוץ יישאר זמין".

יחסיו של טראמפ והרשתות הבחרתיות חוו עליות ומורדות, בין היתר בשל הביקורת עליהן במהלך חקירת פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016", שזכתה לכינוי "רוסיה-גייט". הדבר הוביל לשינויים רבים מצידן של החברות, שנאלצו לשלוח את המנכ"לים שלהן "להגן" על החברה, וכן לנקוט בשינויים רבים במדיניות שלהן.

מאבק טראמפ בטוויטר בא על רקע הוספת אזהרת אמינות לאחד הציוצים שלו ביום רביעי האחרון. הציוץ שטוויטר סימנה כבעייתי עסק בהצבעה באמצעות הדואר. הוא גם האשים כי מושל קליפורניה שולח מיליוני פתקי הצבעה, גם למי שלא זכאים להצביע במדינה. על גבי הציוץ הוצב סמליל של סימן קריאה כחול, וקישור שבו נכתב: "קבלו את העובדות על הצבעה בדואר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילד קטן ונקמן

הטראמפ הזה פשוט מתנהג כמו תינוק פשוט בושה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture