צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"בעיצומו של משבר": מנכ"ל משרד הביטחון החדש נכנס לתפקיד • צפו

בטקס בקריה בתל אביב נכנס לתפקידו המנכ"ל ה-24 של משרד הביטחון האלוף (במיל') אמיר אשל, שמחליף את אלוף (במיל') אודי אדם. "נפעל באחריות מתוך ראייה מפוכחת של המציאות". וגם: דובר צה"ל הודיע כי יקי דולף ימונה למזכיר הצבאי של גנץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בטקס שנערך הערב (ראשון) בקריה בתל אביב, במעמד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, השר מיכאל ביטון ובהשתתפות בכירי משרד הביטחון וצה"ל, נכנס לתפקידו המנכ"ל ה-24 של משרד הביטחון: אלוף (במיל') אמיר אשל, שמחליף את אלוף (במיל') אודי אדם, מנכ"ל המשרד בארבע השנים האחרונות.

גנץ הודה למנכ"ל היוצא, אדם, על תרומתו הגדולה למערכת הביטחון בשנים האחרונות ואמר: "בדרכך המחויבת והצנועה הובלת שורה ארוכה של רפורמות ופרויקטים משמעותיים. את התוצאה ראינו בתפקודה היצירתי של מערכת הביטחון בזמן משבר הקורונה, ובהתגייסות של כל זרועות הביטחון לסייע למדינת ישראל במשימה המורכבת שטרם הסתיימה".

לאחר מכן, בירך גנץ את המנכ"ל הנכנס, אשל, ואמר: "אנחנו צועדים ביחד כבר שנים רבות ואני יודע מאיזה חומר קורצת – איש של פתרונות, של ערכים ושל עשייה בלתי פוסקת למען מדינת ישראל. אני בטוח שתטביע חותם, ותהיה שותף מוביל בעיצוב וקידום צורכי הביטחון של ישראל".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון התייחס בדבריו ליעדים והאתגרים הצפויים למערכת הביטחון בתקופה הקרובה: "מדינת ישראל ואזרחי ישראל נמצאים בעיצומו של משבר מהגדולים שידענו בהיבט הרפואי, הכלכלי והחברתי. לצד זאת, עומדים בפנינו אותם אתגרים ביטחוניים וגם מדיניים ההולכים ומתעצמים, המחייבים השקעת משאבים רבים. מערכת הביטחון תצטרך להתאים את עצמה לתקופה הזו ובמציאות הזו תידרש אחריות תקציבית וחברתית". עוד אמר גנץ בהקשר לפעילות המשרד בשדה החברתי: "על הפרק בימים אלו, נמצא בין השאר המכרז לקריית המודיעין בנגב, שאותו נצטרך לבחון ולקדם בזמן הקרוב, כמו גם החלטות רבות שיסייעו לחבר את העשייה הביטחונית והחברה הישראלית".

מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (במיל') אודי אדם אמר בטקס: "נשאתי בגאווה רבה וביראת קודש את הזכות להיות חלק מהמשרד הזה שיכול הכל, נכון לכל ועושה הכל למען ביטחונה וחירותה החברתית, הצבאית והכלכלית של מדינת ישראל. אני מבקש למסור הצלחה רבה לחברי אמיר אשל, האיש הנכון במקום הנכון".

המנכ"ל הנכנס, אלוף (במיל') אמיר אשל: "קיומה של ישראל מושתתת על יכולתה להגן על עצמה ולמשרד הביטחון תפקיד חשוב בעיצוב מדיניות הביטחון הלאומי. השילוב של אנשי מקצוע מסורים ורוח מיוחדת ששורה במשרד, מביאים אותו להישגים הגדולים שלו. נפעל באחריות מתוך ראייה מפוכחת של המציאות הכלכלית חברתית, נחזק את עוצמתו של צה"ל, לצד תמיכה בכלכלת ישראל על ידי התעשיות הביטחוניות ובעזרת הרכש הביטחוני, ניצור מקומות עבודה מתוך מתן עדיפות לפריפריה".

בטקס בירך גם השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון שאמר: "זכיתי להכיר את אודי אדם ולראות את הטבעת חותמו בעשייה הבטחונית הענפה שלו. גיליתי שחקן נשמה שיודע להקשיב לשטח ולחברה ולתת פתרונות. כך יחד איתו עשינו למשל את פשרת עיר הבה"דים וועדת הגבולות. אני סמוך ובטוח שגם העבודה המשותפת עם אמיר תהיה פוריה ומוצלחת ויחד נטפל באתגרים של ההון האנושי בצה"ל, שיוויון הזדמנויות בגיוס ובכלל, קידום העורף ומוגנותו ועוד".

דובר צה"ל עדכן הערב כי אלוף-משנה יקי דולף ימונה למזכיר הצבאי לשר הביטחון – כך החליט היום ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. עם מינויו לתפקיד יועלה אל"ם דולף לדרגת תא"ל. הוא יחליף את תת-אלוף עופר וינטר, שמונה למפקד עוצבת האש. מועד ההחלפה יסוכם בקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture