Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

בדרך לריבונות: נתניהו קיים ועידה טלפונית עם בכירים בממשל האמריקני

בכירי הבית הלבן ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ' ודיוויד פרידמן קיימו היום שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר. גורמים בישראל: "הרושם הוא שבבית הלבן רוצים להאט את התהליך - ייתכן שהוא לא יתרחש במועד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בטלפון עם ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, נתניהו עצר את ישיבת הסיעה של מפלגת הליכוד כדי לקיים את השיחה המדינית עם קושנר, בה השתתפו גם בכירים נוספים – יועצו של קושנר ומחזיק תיק השלום בבית הלבן אבי ברקוביץ, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.

עוד דווח כי גורמים ישראלים סבורים שייתכן והחלת הריבונות על בקעת הירדן והישובים היהודיים ביהודה שומרון, לא תתרחש במועד שהבטיח ראש הממשלה נתניהו, ב-1 ביולי. בכיר בבית הלבן מסר בתגובה לדיווח בנוגע לשיחה כי זו הייתה לבבית ופורה, אבל הוא "לא מתכוון להתייחס לסוגיות דיפלומטיות".

בכיר ישראלי אמר היום כי הרושם הוא שבבית הלבן מצננים את ההתלהבות בעניין הסיפוח ורוצים להאט את התהליך – כך דווח ב'חדשות 13'. גורמי ביטחון פלסטינים אמרו כי גל אלימות ברקע כוונות "הסיפוח" יהיה חלק מהמציאות, וכי לא יוכלו למנוע אותו גם אם ירצו, שכן חמאס וגורמים קיצוניים אחרים מתכננים לרכוב על הגל הזה כדי להבעיר את השטח.

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגאש, הזהיר היום כי "סיפוח ישראלי של חלקים בגדה המערבית" יהווה מכשול משמעותי לתהליך השלום. "השיח הישראלי על הסיפוח חייב להיפסק. מהלך חד-צדדי יחתור תחת ההגדרה העצמית הפלסטינית, ומנוגד לקונצנזוס הערבי והבינלאומי ביחס לשלום וליציבות", כתב הבכיר בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הנחה את הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית – כך נמסר הערב (שני) מלשכת שר הביטחון. עוד נמסר כי גנץ עדכן את הרמטכ"ל אודות ההתקדמות בזירה המדינית.

כמו כן, מתכוון ראש ההמשלה החליפי למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה.

ב'ווינט' דווח כי הנחייתו של גנץ לרמטכ"ל לא נובעת מאיום קונקרטי או מהתרעה מודיעינית על הסלמה צפויה, אלא נוגעת לדריכות הכללית לקראת חודש יולי. על בסיס תקופות מדיניות רגישות בעשור האחרון ניתן להעריך כי היא תוביל לתגבור כוחות בחטיבות המרחביות ביהודה ושומרון, חידוד נוהלי הפתיחה באש וקיום תרגילים לתרחישים של פיגועים והפרות סדר.

מוקדם יותר היום גנץ נפגש עם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. בהודעה שפורסמה מטעם גנץ לאחר הפגישה נכתב כי "השניים דנו בהתפתחויות המדיניות ובסוגיות האזוריות שעל הפרק". בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב במשרד החוץ בירושלים. "השניים קיימו פגישת היכרות במהלכה דנו בסוגיות האיזוריות שעל הפרק", נמסר ממשרד החוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture