חיים צח/לע״מ

ממשרד רה"מ החליפי ועד שרת הלק"ק: הכנסת אישרה את "הג'ובים" החדשים

מליאת הכנסת אישרה את הקמתם משרד ראש הממשלה החליפי בשביל גנץ, משרד משאבי המים ומשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה בשביל אלקין, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי בשביל אבקסיס ומשרד ההתיישבות בשביל חוטובלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הודעת הממשלה בדבר החלטה על הקמתם של המשרדים הבאים: משרד ראש הממשלה החליפי שעליו יהיה ממונה ראש הממשלה החליפי בני גנץ, משרד משאבי המים, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי ומשרד ההתיישבות.

כמו כן אישרה המליאה את הודעת הממשלה בדבר החלטתה על מינויי השרים על פי הפירוט הבא: השר זאב אלקין מונה לתפקיד שר משאבי המים ובנוסף גם לתפקיד שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, השרה אורלי לוי אבקסיס מונתה לשרה לחיזוק וקידום קהילתי, השרה ציפי חוטובלי מונתה לתפקיד שרת ההתיישבות. 56 חברי כנסת תמכו בהודעה, ו-27 התנגדו.

לתחזוק ממשלת האחדות: הממשלה אישרה קיצוצים לטובת לשכות לשרים החדשים

כזכור, לאחר הקמת הממשלה דווח כי יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להקים "משרד ראש ממשלה חלופי", שממנו ינהלו אנשיו את כל העניינים הנוגעים לתפעול הממשלה בעודו מכהן כשר ביטחון וראש ממשלה חלופי, ונועד להיות מעין מקביל וחופף למשרד ראש הממשלה שבראשו עומד בנימין נתניהו. למשרד החדש ימונה מנכ"ל, בתנאי מנכ"ל משרד ממשלתי, ככל הנראה מקורבו של גנץ וראש המטה שלו הוד בצר.

במשרד ראש הממשלה החליפי יהיו גם תקנים ויועצים בדומה ללשכת ראש הממשלה, והוא נועד לניהול אדמיניסטרטיבי ופוליטי של הממשלה בזמן שגנץ יכהן במשרד הביטחון. עלותו, כמו עלות רבים מהמשרדים החדשים שהוקמו בימים האחרונים, צפויה להגיע למיליוני שקלים בשנה. במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם כי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ייהנו מאותם תנאים של אבטחה, לשכה ומגורים על חשבון המדינה.

גורמים המקורבים לגנץ מסרו בתגובה כי "מתוקף היותו ראש ממשלה חלופי ויו"ר מפלגה, יהיה צוות מצומצם בלשכת ראש הממשלה שיסייע לו בעבודת הממשלה". לדברי הגורמים, גנץ "אינו יכול להתעסק במשרד הביטחון בעבודה פוליטית או בעבודת הממשלה, ולכן יהיה צוות נפרד וקטן של 3-4 עובדים שינהל את ענייני הממשלה ותפקידיו כראש ממשלה חלופי ממשרד ראש הממשלה ולא ממשרד הביטחון".

בכחול לבן אמרו, כי "כחלק ממבנה הממשלה, שהינה ממשלה שוויונית, ראש הממשלה החלופי אמור ליזום, לאשר ולהוביל כל החלטת ממשלה, כמו גם לקיים מעקב אחר ביצוע ההחלטות ולקדם את עבודת הממשלה והקבינטים השונים. לפיכך, יגוייס צוות מקצועי מצומצם שיבצע את עבודת המטה הנדרשת עבור ראש הממשלה החלופי וגוש כחול לבן".

לגנץ יהיו אם כך 4 לשכות. לשכת שר הביטחון היוקרתית בקריה בתל אביב, לשכתו בכנסת וכן הלשכה המשמשת אותו בשנה האחרונה בתפקיד יו"ר כחול לבן, בבית מפלגת כחול לבן ברמת החייל בתל אביב. לא ברור מה יכלול "משרד ראש הממשלה החלופי" חוץ מתפקידים לאנשי גנץ, לעומת משרד ראש הממשלה בה נמצאים גופים רבים, דוגמת המל"ל וגם גופי המודיעין שכפופים לו.

בעת הקמת הממדלה החליט ראש הממשלה להמציא שתי תיקים עבור שר זאב אלקין. התפקיד הראשון הוא השר להשכלה גבוהה ומשלימה שתקבל חלק מהסמכויות ממשרד החינוך, והתפקיד השני הוא השר למשאבי המים, שתקבל חלק מהסמכויות ממשרד האנרגיה. לאלקין הובטח לכהן בתפקיד שר התחבורה בחלק השני של הקדנציה, אז צפוי השרה רגב לעבור למשרד החוץ.

המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות"ת, מל"ג, החברה למתנ"סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

מטעם נתניהו נמסר כי בנוסף, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה"מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר). השר אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בכנסת בעת הצגת הממשלה כי החליט למנות את השרה ציפי חוטובלי לתפקיד שרת ההתיישבות. כמו כן, תהיה שותפה בצוות הישראלי-אמריקאי להחלת הריבונות. עוד הודיע נתניהו כי החליט למנות את צחי הנגבי לשר והוא יהיה שר ללא תיק ובהמשך ימונה לשר התיישבות. בנאום במליאת הכנסת אמר נתניהו כי בהמשך חוטובלי תמונה לתפקיד דיפלומטי ואז הנגבי יכנס לתפקיד.

על פי הסכם הקואליציוני, לרשות נתניהו עומדת האפשרות למנות 18 שרים אך הוא הודיע במליאה על מינוי 19 שרים. בכחול לבן הסכימו להפרת ההסכם למספר חודשים. על פי ההערכות, התפקיד אותו מייעד נתניהו לחוטובלי הוא שגרירת ישראל בלונדון. מנגד, בסביבת חוטובלי אומרים כי טרם הסכימה למינוי.

לפני הקמת הממשלה חתמו הליכוד וגשר חתמו על הסכם קואליציוני. על פי ההסכם יו"ר סיעת גשר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, תכהן כשרה במשרד "לחיזוק וקידום קהילתי". המשרד החדש יכלול תחומים ורשויות שנמצאים כעת בידי המשרד לביטחון פנים, כמו הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול, פרויקט עיר ללא אלימות, והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שיוגדרו תחת הסמכות המיניסטריאלית של לוי-אבקסיס. זאת, כמו גם "קידום פרויקטים והתעצמות במגזר הערבי".

לפי ההסכם, לוי אבקסיס תהיה חברה גם בקבינט החברתי-כלכלי ובקבינט הפיוס שיוקם בממשלה החדשה. מקורביה של יו"ר גשר הסבירו כי "היא הוזמנה להצטרף לממשלה, אך אמרה כי תעשה כן רק אם תינתן לה האפשרות להביא לידי ביטוי ולפעול בנושאים החברתיים והקהילתיים שבהם עסקה ופועלת שנים רבות בקידומם בכל עשייתה בכנסת". לדברי המקורבים, "היא שמחה שניתנה לה האפשרות לעמוד בראש משרד שיעסוק בכל הנושאים האלו, ויתמקד בשילוב ובקידום של אוכלוסיות אלו בקהילה ובחיזוק השירותים עבורם למען החברה כולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture