Miriam Alster/FLASH90

תחקיר תאונת האימונים בצאלים: הקצין חצה קו אש בתרגיל – ונורה בבטנו

מתחקיר ראשוני עולה כי בזמן תרגיל פלוגתי, מנהל התרגיל נפגע מירי של לוחם צה"ל אחר שהשתתף בו. הפגיעה התרחשה כשהקצין חצה את קו הירי ללא תיאום עם הכוח שביצע את הירי. צה"ל: "לא נמצא ליקוי בתפקוד הכוח היורה". מצבו השתפר ומוגדר בינוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד שמצבו של קצין צה"ל, סגן-אלוף אביחי מור יוסף, שנפצע קשה אתמול (יום ד') מירי באימון צבאי בצאלים משתפר ופציעתו מוגדרת עתה בינונית, פרסם צה"ל את ממצאי התחקיר הראשוני שממנו עולה כי הקצין חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שפתח באש. עם זאת, מהתחקיר לא עלה כי נמצא ליקוי בפעילות הכוח.

מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים, תת-אלוף גל שוחמי ביצע תחקיר ראשוני ממנו עולה כי במהלך תרגיל פלוגתי רטוב, כחלק מסדרת האש של קורס מפקדי פלוגות, מנהל התרגיל (מפקד צוות בקורס) נפגע מירי לוחם צה"ל מתרגל. הפגיעה אירעה כאשר חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שביצע ירי מתוך המבנים. נסיבות אי התיאום נמצאות בבדיקה".

"התרגיל נעצר באופן מיידי, והפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ומשם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ממסקנות התחקיר עולה כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח אשר ביצע את הירי מהמבנה. מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים סיכם את התחקיר הראשוני וציין כי נכון לעת הזו ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין שנפצע עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התאום היא הגורם הישיר אשר גרם לתאונה".

"עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים. עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות ואף מחמירות כנדרש באימונים מסוג זה וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם. מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט".

כמו כן, הוחלט כי ביום ראשון יתקיים עוצר אימונים כללי ויבוצע יום למידה בכלל היחידות בצה"ל לטובת חידוד נהלי הבטיחות. החרגות יאושרו באופן פרטני. "חקירת מצ״ח והתחקיר המבצעי נמשכים", נמסר.

אתמול ביקר מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך את סגן-אלוף אביחי מור יוסף, מפקד בקורס מפקדי פלוגות וגדודים שנפצע באורח קשה אמש (מצבו מוגדר כעת בינוני, כאומר) כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי בקורס, בבית החולים 'סורוקה'. אל הביקור הצטרף אלוף-משנה שי סימן טוב.

האלוף דרש לשלומו של אביחי והם שוחחו על האירוע שארע אמש. סגן-אלוף אביחי מור יוסף אמר בשיחתו עם האלוף מוטי ברוך שהוא מתאושש ומתחזק מפציעתו, ושדאגתם של משפחתו, מפקדיו, עמיתיו ופקודיו מחזקת אותו מאוד. סגן-אלוף אביחי הוסיף כי הוא מקווה שיוכל לחזור לאימונים בהקדם.

מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך אמר בשיחתו עם סגן-אלוף אביחי מור יוסף שהוא שמח לראות שמצבו משתפר. האלוף אמר שהאירוע יתוחקר ושנפיק את הלקחים על מנת לפעול ולמגר תאונות אימונים נוספות בעתיד, והוסיף: "אנחנו פה איתך, לאורך כל הדרך".

מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי, אלוף-משנה שי סימן טוב שנפצע במהלך מבצע "צוק איתן" ונכח בביקור עודד את סגן-אלוף אביחי וסיפר לו שבמיטת המטופל בה שוכב, הוא שכב לפני כשש שנים כשנפצע. מדבריו: "הגעתי היום כדי להראות לך, שעל אף כל משבר, יחד, באמצעות המשפחה, המפקדים והפקודים, אפשר וניתן למצוא את הכוחות להשתקם ולחזור לתרום ולהיתרם למען ביטחון מדינת ישראל״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture