דגן טוען: "הקפאת הישובים המבודדים כבר החלה"; לשכת רה"מ: "לא נכון"

ראש המועצה האזורית שומרון טוען שנתניהו עוצר מאז פרסום תוכנית המאה תוכניות בנייה ביישובים שעל פי מפת הריבונות יהיו מובלעות: "שערורייה לא נקבל הקפאת בנייה והכנסת תוכנית הגושים בדלת האחורית". לשכת רה"מ: "המת"ע מתקיימת כסדרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאז פרסום תוכנית המאה עוצר הדרג המדיני תוכניות בנייה בישובים שעל פי תוכנית המאה יהיו מובלעות – כך טוען ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. לדבריו, במקביל מאושרות תוכניות בנייה שעל פי תוכנית המאה אינם מבודדים הישובים בהם נעצרו תוכניות בניה: אלון מורה, איתמר, יצהר ואחרים.

על אף שבישיבת המת"ע (ישיבת תכנון בנייה במנהל האזרחי) שהתקיימה בתחילת השנה אושרו תוכניות בישובים רבים בהם פדואל, רחלים, עץ אפרים, לשם יצהר ואלון מורה. אושרו לפרסום (אושרה התקדמות בקבלת אישורי הבנייה) תוכניות רק בישובים שעל פי מפת הריבונות יהיו בתוך המפה. הישובים שהם מובלעות (פדואל, רחלים, עץ אפרים, לשם) והישובים שעל פי מפת הריבונות יהיו מובלעות. (יצהר, אלון מורה).

בישוב אלון מורה התוכנית אושרה לתוקף כבר בחמישי לינואר, אולם מאז טרם העביר הדרג המדיני את אישור נוסח הפרסום. הסיבה לכך היא שהדרג המדיני עוצר את התקדמות אישורי הבנייה, מה שלמעשה מקפיא את הבנייה בישובים. כך גם בישוב יצהר בו התקיים דיון להפקדה (אישורי תוכניות בניה) בסוף השנה הקודמת (18.12.19) אולם מאז טרם הועבר אישור פרסום ההפקדה. מה שעוצר את הבנייה במקום. ולמעשה מייצר מדיניות של הקפאה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אומר כי "מדובר כאן בניסיון לקיים הקפאת בנייה ליישובי קצה במסווה של בירוקרטיה. החלוקה לסוג א' וסוג ב' בישובים ביו"ש לא מקובלת עלינו. באם יש כאן רמיזה לכוונה להשאיר ישובים מבודדים כחלק מהתוכנית להחלת ריבונות הרי שזה חמור אף יותר. אני קורא לראש הממשלה להסיר באופן מיידי את החסמים ולאפשר את המשך התכנון והבניה בכל הישובים ביו"ש. ללא יוצא מן הכלל"

"הזכות לגדילה ולבנייה היא זכות בסיסית של כל אזרח ישראלי. הנסיון לחנוק את הישובים לא מקובל. הריבונות היא דבר חשוב. נתניהו נבחר על הטיקט הזה 3 פעמים בבחירות, עם ישראל מחכה לכך. בשום פנים ואופן הציבור בישראל לא ייתן שעל גבי הדיבורים היפים והחשובים על הריבונות יכניסו בדלת האחורית את ההקפאה בפועל. זו לא מדיניות של ממשלת ימין ולא אמור להתבצע כך", דברי דגן.

ישיבות המת"ע (מועצת תכנון עליונה) הן ישיבות הדרג המדיני בהן מאושרות תוכניות בנייה בהתיישבות. אם עד היום אושרו בדרג מדיני רק ישיבות המת"ע של אישור לתוקף ולהפקדה כעת לשכת ראש הממשלה עוצרת את פרסום התוכניות גם כן. בלשכת ראש הממשלה הגיבו לטענות של דגן ואמרו כי "הטענה לא נכונה. המת"ע מתקיימת כסדרה. רה"מ ממשיך במדיניות הבנייה ביהודה ושומרון".

גורמים בהתיישבות מסרו בתגובה להודעת לשכת ראש הממשלה: כי "תגובת משרד ראש הממשלה מזלזלת בציבור ומנסה לסובב את הדיון. הידיעה היא לא על השאלה האם יש מת"ע (אישור תכניות מתאר ביו"ש) או אין מת"ע – ודרך אגב, אין כבר חודשים. הידיעה היא שכלל התוכניות שאושרו כבר לפני 5 חודשים – בכל הישובים שהם ב"גושי ההתיישבות" (כגון פדואל, רחלים, לשם, עץ אפרים) שוחרר הנוסח לפרסום של החלטת הוועדה (וההחלטה נכנסה לתוקף), ולעומת זאת בישובי העומק, המוגדרים "ישובים מבודדים" בתוכנית המאה – הנוסח לפרסום מעוכב במנהל האזרחי בהוראת הדרג המדיני, כלומר משרד ראש הממשלה. דהיינו, ההקפאה בישובים המבודדים מחוץ לגושים החלה. טוב יהיה אם דוברות משרד ראש הממשלה תגיב עניינית ולא תנסה לבלבל את הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture