Yonatan Sindel/Flash90     

יעלון: "אני בעד החלת הריבונות בתיאום עם האמריקנים והירדנים"

בכיר יש עתיד ח"כ בוגי יעלון התייחס הבוקר לסוגיית החלת הריבונות ואמר כי הוא תומך במהלך. יעלון הבהיר כי, "קודם כל דרושה תיאום עם האמריקנים, ובנושא בקעת הירדן גם עם הירדנים - שאני משוכנע שהם יהיו בעד זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר יש עתיד ח"כ משה (בוגי) יעלון תוקף הבוקר (שלישי) בחריפות את שותפו לשעבר שר הביטחון בני גנץ ואמר: "אנחנו כבר יותר משנה במשבר מנהיגות פוליטי, הכול משועבד לעניין אחד – איך נתניהו ייחלץ מאימת הדין. כולל הבחירות, כולל האיום מיליון חולים ועשרת אלפים מתים".

בראיון ל'וינט' הוא מתח ביקורת על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה ואמר: "אשווה אותנו לניו זילנד. היינו יכולים להיות כמוהם ולא עם 300 מתים. זו מדינה חמה, מתקדמת רפואית, יש לה מערך חירום – אם לא הכי מתקדם בעולם אז כמעט הכי מתקדם – ולא מפעילים אותו. למה? פוליטיקה. כן, כדי שלא יהיה מאבק יוקרה או חשדנות מול שר הביטחון הקודם נפתלי בנט, לא מפעילים כאן את מערכת החירום הלאומית. אנשים מתו בבתי אבות בגלל זה. יש פה נזקים.

"נתניהו קיבל כמה החלטות נכונות, למשל סגירת השמיים", יעלון הוסיף, "אבל הוא אפשר לאנשים שהם לא אזרחי ישראל להגיע לארץ ממזרח ארצות הברית בלי להיבדק, והם הביאו לכאן הרבה הדבקות. נתתי לנתניהו ציון 10 בשיווק מניפולטיבי, 5 בניהול המשבר ו-0 באמינות. גם עכשיו אני מודאג מתהליך קבלת ההחלטות".

באשר להתנהלות צה"ל במשבר, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "רשות החירום הלאומית היא זו שמלכתחילה בנויה לטפל במצבים כאלה. עדיין לא מצליחים להגיע להיקף הבדיקות שהבטיחו, בעיקר הבדיקות הסרולוגיות שיכולות לאפשר לשחרר את המשק. הרחיבו את זה בקופות החולים, אבל יש צוואר בקבוק במכוני הבדיקה. למה לא היה ראש רשות חירום לאומית? מנכ"ל למשרד ראש מממשלה? למה אין ראש מערך הסברה? אתה מוצא פתאום שמנכ"ל משרד הבריאות מנהל את זה עם ראש הממשלה. השרים לא מעורבים היות שהמערכת פה ריקה".

באשר ל'חוק הקורונה' אשר מעניק מרחב תמרון לממשלה לקבל החלטות ללא אישור הכנסת, אמר יעלון: "אני עסקתי בעניין העיקוב הדיגיטלי כחבר ועדת חוץ וביטחון וגם בוועדת המשנה. אנשי משרד הבריאות אמרו בהתחלה 'מיליון חולים, עשרת אלפים מתים, ננקט צעד דרסטי. תוך זמן קצר, בתחילת אפריל, רופאים מומחים שבאו מחוץ למערכת אמרו 'על מה אתם מדברים?', ואני דרשתי לעצור מיד את העיקוב הדיגיטלי".

יעלון הוסיף: "אני מוטרד מזה שלא יופעל שיקול דעת, ולא יהיו איזונים ובלמים, כי ברגע שראש הממשלה מקבל המון כוח והכנסת ברוב התחומים נמצאת מחוץ לתחום ולא יכולה לפקח – זו דיקטטורה. נתניהו יכול להחליט לסגור שטח בלי פיקוח של הכנסת. הוא יכול להחליט שאסור להתקהל, כולל הפגנות. הוא יכול לשלוח משטרה כדי לפזר הפגנה. בעניין הזה צריך להיות פיקוח של הכנסת, והוא לא רוצה פיקוח של הכנסת, ולכן יש את סעיף 38 שהוא מאוד בעייתי בחוק הזה, שנותן לו כוח עצום".

ח"כ יעלון המשיך לתקוף את שותפו לשעבר ואמר: "בני גנץ אפילו לא חניך תורן. הוא לא ממש כוח פוליטי. אין לו עמידה בשום דבר, על שר המשפטים יש וטו בכל תחום, תיק ביטחון הפנים בכלל לא אצלו. בנושא הקורונה הם לא אחראים על כלום. הם מחזיקים את נתניהו בשלטון במקום שבו המשימה הייתה צריכה להיות איך להרחיק אותו".

באשר להערכה כמה זמן יחזיק הממשלה, אמר יעלון: "אני מעריך שזה קודם כל תלוי בנתניהו, בשיקולים המשפטיים שלו. זה לא תלוי בגנץ ולא באף אחד אחר. זה תלוי גם בשאלה אם ייפתחו חקירות שחייבות להיפתח. אני מחכה ליועץ המשפטי לממשלה בארבעה נושאים שנחשפו תוך כדי מערכת בחירות: פרשת המניות, פרשת היחסים הכספיים עם מיליקובסקי בלי לדווח למבקר המדינה, קבלת כספים כולל דיווח שקר הצהרת הון, וההתנהגות העבריינית במערכת הבחירות – הסיפורים על האיראנים שפרצו לטלפון הנייד של גנץ, המלכודת שטמנו ליועץ האסטרטגי של כחול לבן".

בנושא 'עסקת המאה' אמר שר הביטחון לשעבר: "אנחנו בירכנו על מתווה טראמפ שהוצג, ואני מברך עליו גם היום", יעלון אמר על "עסקת המאה" של הממשל האמריקני. "סוף סוף ממשל שמבין טוב יותר על מה הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ונוקט עמדה שהיא לטובתנו. יש לנו הסתייגויות, למשל על חילופי שטחים בנגב, אבל זה ספין. ספין שנועד שלא נעסוק בכשלי הטיפול בקורונה, בכשלים הכלכליים – שנרחיק את רעש העצאים שקורסים".

"הצבא לא ראה שום מפה, לא שמע על מפה ולא עשה כל עבודת מטה", המשיך יעלון. "הדבר היחיד שאמיתי הוא ששר הביטחון הנוכחי, בצדק, מנחה את הצבא להתכונן לאלימות, למה? כי הספין הזה עלול להביא לאלימות".

עם זאת, יעלון ציין כי הוא בעד החלת הריבונות: "אבל קודם כל דרושה תיאום עם האמריקנים, ובנושא בקעת הירדן גם עם הירדנים – שאני משוכנע שהם יהיו בעד זה שמעבר לירדן יהיה צבא הגנה לישראל ולא חמאס ולא רשות פלסטינית. אני לא נבהל משום איום, לא פלסטיני ולא אירופי, אבל מה שאני רואה פה זה ספין – אז לשלם את המחיר? כבר שילמנו את מחיר ספיני הסיפוח במערכות הבחירות, בעיקר עם ירדן. איבדנו שתי מובלעות, היה לנו איתם הסכם חכירה שהיה צריך להאריך אותו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture