עולים לישראל, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"בתקופת הקורונה עלו יהודים גם ממדינות שמאוד קשה להביא אותם"

שרת העלייה והקליטה חשפה כי "בתקופת הקורונה עלו יהודים גם ממדינות שאסור". עוד הוסיפה בהתייחס להגירה שלילית של עולים מקרב יהודי צרפת "כישלון שלנו שיש יהודים שבוחרים ללכת לאירופה". לדבריה יש לשאוף ל"חצי מיליון עולים בחמש שנים"

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה חשפה היום (רביעי) כי בתקופת הקורונה עלו יהודים ממדינות שאסור. "גם בתקופת הקורונה לא הפסקנו את העלייה, מדינת ישראל לא תסגור את שעריה לא בעת מצוקה, לא בעת חירום ולא בשגרה. זו אמירה משמעותית מאוד. אני יכולה להגיד בלי לפרט, בתקופת הקורונה עלו יהודים גם ממדינות שמאוד קשה להביא אותם, גם ממדינות שאסור".

בראיון לכתב התפוצות של מקור ראשון צביקה קליין במסגרת פתיחתו של היום הרביעי ל "ועידת מקור ראשון ליהדות התפוצות" הביעה תקווה שלישראל יגיעו לא פחות מחצי מליון עולים בחמש השנים הקרובות "רוצה לראות שאנחנו מצליחים להביא לפה מספרים של מעל 50,000 עולים בשנה ובעזרת השם חצי מיליון עולים בתוך חמש שנים".

השרה הראשונה מקרב העולים מאתיופיה התייחסה גם למצב יהודי אתיופיה ואמרה "אנחנו צריכים להיות יותר מחוברים לערכים היהודיים שלנו, אסור לנו להיות במצב שיש משפחות קרועות, ילדים שם- הורים פה ולהפך. מבחינתי זה לא האינטרס של הממתינים בלבד, זה האינטרס שלנו כמדינה לסיים את סאגת המחנות באתיופיה ב2020".

בהקשר נתוני ההגירה השלילית הנרשמת בקרב העולים מצרפת ביקשה השרה ללמוד היכן טעינו והצהירה כי מדובר בכישלון "אנחנו צריכים ללמוד מה גרם לצרפתים יהודים שהגיעו לכאן לעזוב בחזרה, לראות את ההגירה השלילית, זה כישלון שלנו אם בסוף יש יהודים שבוחרים ללכת לאירופה או מחוצה לה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו