Yonatan Sindel/Flash90

בנט: "נתניהו מדבר על ריבונות, משתכנע שהוא לא יבצע"; הליכוד: "טוקבקיסט"

יו"ר ימינה בראיון ראשון: "נתניהו לא רצה אותנו, לא היה רגע של משא ומתן - למדנו לקח". על איראן: "בזכותי רוב האיראניים יצאו מסוריה". הליכוד בתגובה: "האובססיה של בנט לקחת קרדיט על דברים שלא עשה". ימינה: "נתניהו וגנץ הם צמד שלומיאלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין היום לראשונה מאז המעבר לאופוזיציה ואמר כי "נתניהו לא רצה אותנו. לא היה רגע של משא ומתן". כשנשאל האם לדעתו הסיבה היא הקרע האישי בינו לבין ראש הממשלה ענה בנט: "זה גדול עליי כבר הסיפורים של איך נתניהו מרגיש כלפינו, כל כך הרבה שנים. אני בא לשרת את העם שלי. לא היה שום וויכוח, שום מו"מ. פעם אחת היינו בזום וזהו".

"הוא הציע 3 תיקים קטנים, לא מעניין אותי", המשיך בנט בראיון ל'חדשות 12'. "אנחנו לא רצינו תיקים לענייני כלום, שיירות, אאודי, לא מעניין. אנחנו רוצים להיות בממשלה שאנחנו משפיעים בה. לא היה רגע של הצעה ממשית, לא רצה אותנו משפיעים. בינתיים קמה ממשלה שמנה ומנופחת ולא ממשלת ימין. אין לנו מה לחפש שם".

שר הביטחון לשעבר תקף את אופן ניהול משבר הקורונה ואמר כי "ישבתי שם בקבינט הקורונה והגעתי למסקנה שהבעיה היא שהצמד גנץ נתניהו, אף אחד לא ניהל עסק, ובגלל זה הם מרשים לעצמם פשוט לזלזל במגזר הפרטי. הם מקבלים את המשכורת שלהם כל חודש. סוגרים תחבורה ציבורית סתם. אפשר להכפיל את עצמנו פי 2 שבע פעמים ולא נתמוטט. מה זה ההיסטריה? במקום מסיבות עיתונאים, לכו תתחילו לעבוד".

בנט טוען כי הוא לא מאמין לראש הממשלה נתניהו שיממש את ההבטחה להחיל ריבונות: "כשאני רואה את נתניהו מדבר על זה כל כך הרבה, אני משתכנע שהוא לא יעשה את זה. הוא אמר שיחיל ריבונות על כלל יהודה ושומרון – אני בעד ריבונות, אני מתנגד התנגדות נחרצת להקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ישראל. אם זו המורשת של נתניהו וגנץ הצמד חמד – נילחם נגד מדינה פלסטינית בכל הכוח".

יו"ר ימינה מהצהיר כי לא תלך שוב אחרי נתניהו בעיניים עצומות: "למדנו לקח. מה שאני רואה מנתניהו זה שהוא השתמש וזרק ולא רק זה, הוא זרק את כל הציבור הימין האידיאולוגי. לקח את הקולות, אמר נרסן את מערכת המשפט, נקים כלכלה חופשית נחיל ריבונות. בסוף העביר את המשפטים לניסנקורן, הפקרות בשלטון החוק".

בראיון ל'גלי צה"ל' התייחס שר הביטחון לשעבר גם להתחזקות האיראנית, ואמר כי "בזכותי נותרו רק 30% מהכוחות האיראניים בסוריה. הדגל העיקרי היה להפסיק להתכתש עם חמאס וחזבאללה וללכת על הראש של איראן". עוד ציין בנט כי "איראן מתקרבת לשיא בייצור האורניום שהיה ערב חתימת הסכם הגרעין. האם זה צריך להדאיג? כן. האם אנחנו על זה? כן".

הליכוד: "לא הפריע לראש הממשלה נתניהו"

מהליכוד נמסר בתגובה כי "האובססיה של בנט לקחת קרדיט על דברים שלא עשה לא יודעת גבול. 'תרומתו' של בנט לביטחון הייתה בכך שלא הפריע למדיניות התקיפה של ראש הממשלה בהרחקת איראן מסוריה. 'תרומתו' בעניין הקורונה הייתה בכך שלא הפריע לראש הממשלה נתניהו להביא את ישראל לאחד המקומות הראשונים בעולם במלחמה בקורונה".

"בניגוד מוחלט לרצון בוחריהם, בנט ומפלגתו סירבו להמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, זרקו 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם ליברמן לפיד וטיבי, וכל זאת רק בגלל כיסאולוגיה ומאבקי אגו במפלגתו", הוסיפו בליכוד תקוף. "הביקורת הטוקבקיסטית של בנט מהיציע לא תמנע מראש הממשלה נתניהו להמשיך לפעול במלוא המרץ כדי להחזיר את מקומות העבודה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולדאוג לביטחונם".

מימינה נמסר בתגובה להודעת בנט כי "בנט כשר הביטחון הקים מלוניות קורונה ב-72 שעות, ואילו צמד השלומיאלים נתניהו-גנץ לא מצליחים להרים מערך בדיקות סביר בחצי שנה. מוטב שנתניהו-גנץ יתמקדו בחילוץ מיליון מובטלים מהאסון הכלכלי שהם מובילים את ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רמת גן
צריך לשלוח את כולם לגנון לתהליך גמילה מהיר

לך תדעו עם מי האמת, לא יודע למי להאמין לבנט או נתניהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture