צילומים: פלאש 90

"פגישה מכרעת": נתניהו וגנץ דנים כעת עם השגריר פרידמן על הריבונות

בשעה זו נפגשים ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ, שר החוץ אשכנזי, יו"ר הכנסת יריב לוין ושגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן במטרה להגיע להסכמות. אחת האפשרויות: ריבונות תחילה רק על גושי ההתיישבות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (ראשון) יחד עם יושב ראש הכנסת יריב לוין, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, עם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. מטרת הפגישה היא להגיע להסכמה בין הליכוד, כחול לבן וארצות הברית בנוגע למתווה להחלת הריבונות. זוהי פגישה שנייה שמתקיימת בימים האחרונים בנושא בהשתתפות החמישה.

ב'ישראל היום' דווח כי מקורות המעורים בפרטים אמרו שהפגישה היום אינה יוצאת דופן וכי כשם שהפורום נפגש בעבר, כך הוא צפוי להמשיך בדיונים מסוג זה בימים הקרובים. הם הוסיפו כי אין להתייחס לשמועות הרבות שנפוצו בימים האחרונים אודות המפה הסופית שתאושר. עם זאת, על רקע הרצון לגבש מפה שמשקפת הסכמה לאומי רחבה נראה כי לעמדות שיציג בני גנץ יהיה משקל מכריע.

ב'חדשות 12' דווח כי הפגישה נחשבת כמכרעת. על פי הדיווח, האמריקנים לוחצים שמהלך אפשרי של החלת ריבונות ישראלית תבוצע בהסכמה וכחלק מ"קונצנזוס ישראלי". גורמים ישראלים טוענים שהאמריקנים הציבו תנאי לנתניהו, לפיו אם גנץ ואשכנזי לא יסכימו למהלך של החת ריבונות ביהודה ושומרון באופן מוסכם – הוא לא ייצא לפועל.

על פי גורם ישראלי אחר, בשבועות האחרונים חלה "התקררות" של האמריקנים בנושא – בין היתר בגלל המצב הפנימי בארצות הברית. בלחץ יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, המטוטלת נעה בין האפשרות לדחות את החלת הריבונות לבין להוציא את המהלך אל הדרך אך באופן מצומצם יותר מהתכנון המקורי, כך שישראל תחיל את ריבונותה למשל רק בבקעת הירדן, בגוש עציון ובמעלה אדומים.

ב'חדשות 13' דווח ביום חמישי נפגש שר החוץ גבי אשכנזי עם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ודן עמו בתוכנית טראמפ. על פי פקידים ישראלים בכירים, הפגישה התקיימה כחלק מהניסיון של פרידמן לגבש מתווה שיהיה מקובל על נתניהו, גנץ ואשכנזי.

גנץ אמר ביום שישי כי "בציר המדיני, אני עוסק בתכנית השלום של הנשיא טראמפ מתוך מטרה להביא להישג מדיני לישראל באופן אחראי שישמור על ביטחון המדינה ועתידה כיהודית ודמוקרטית. מאז הקמת הממשלה קיימתי פגישות מדיניות ושיחות טלפון עם מזכיר המדינה האמריקאי, מזכיר ההגנה האמריקאי, ראש ממשלת קנדה, שר החוץ הגרמני, שר החוץ של האיחוד האירופי ורבים נוספים. העשייה הזו מתקיימת באופן שוטף ומחזקת את ביטחון ישראל".

במועצת יש"ע התייחסו לפגישה המתוכננת וקרו לנתניהו "זכור את שני מיליון מצביעי גוש הימין". לדבריהם, "אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית להתיישבות, ומבקשים מראש הממשלה להתחשב בלמעלה משני מיליון מצביעי גוש הימין שבחרו בו כדי להחיל ריבונות כאן ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

במועצת יש"ע מבהירים, כי ישנה חשיבות גבוהה לתיאום עם ארצות הברית – אך החשיבות הזו לא יכולה להוביל את ישראל ואי אפשר להפנות עורף למצביעי גוש הימין. "ראש הממשלה נתניהו, אל תשכח את ההבטחות שלך ערב הבחירות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון וההתנגדות להקמת מדינה פלסטינית. שמור על העקרונות של גוש הימין שבשמם נבחרת. כולנו רוצים שתהייה ראש הממשלה הראשון שהחיל ריבונות, אך איננו רוצים שתיזכר כראש ממשלה שהניח את היסודות להקמת מדינה פלסטינית. עשה זאת נכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם יעזור…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture