Yonatan Sindel/Flash90

מבקר המדינה לח"כים: "נבחן את הפנייה לבדוק את סגירת התיק נגד מנדלבליט"

מתניהו אנגלמן הוזמן לוועדה לביקורת המדינה כדי לסקור את פעילות משרדו. ח"כ מיקי זוהר, ח"כ שלמה קרעי וח"כ אופיר כץ פנו אל מבקר המדינה בוועדה בדרישה לחקור את תהליך מינוי של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שהשיב: "אנו נבחן את הנושא"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע היום (ראשון) לדיון של הוועדה לביקורת המדינה כדי לערוך סקירה על פעילות משרדו, אך בליכוד החליטו לנצל את הופעתו כדי לדרוש ממנו לבדוק את התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בהתאם לקו שמנהלת המפלגה במקביל למשפטו הפלילי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "מנדלבליט מתגלה כמינוי בעייתי ביותר. תיקו נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה. סיבת סגירת התיק היא מספיק חמורה כדי למנוע מאדם כזה להיות בראש התביעה. יש צורך להיכנס לסוגיה הזו ולבדוק אותה בכללותה, כולל מערבותו של שי ניצן בסיפור, אם הוא החזיק את היועהמ"ש בידיו וככה הוא התנהל אחריו בצורה עיוורת".

ח"כ קרעי אמר בדיון כי "ליבת הסמכות של מבקר המדינה היא לבדוק את השתלשלות העניינים מאז מינויו של מנדלבליט על ידי שקר לכאורה. אמון הציבור נפגע עד כדי כך שללא בדיקה יסודית ואובייקטיבית, יקשה על גורם אכיפת חוק לדרוש מאזרח רגיל לשמור על החוק, בטענה של 'טלו קורה מבין עיניכם'. מדובר בצבר אירועים חמור ביותר שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום".

גם חבר הכנסת אופיר כץ הצטרף לדבריו של זוהר ואמר: "יש פה משהו שמריח לא טוב. משהו מקולקל. יש ניסיון לא לתת לציבור לדעת מה קורה. מנסים להסתיר מהציבור במקום לפזר את גל השמועות". אנגלמן השיב לשניים כי הפנייה התקבלה במשרדו וכי הנושא ייבחן: "הפניה הזו התקבלה לאחרונה במשרדנו ואנו נבחן את הנושא".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, עקץ את הליכוד ואמר כי הוא "תומך בהחלט בבדיקה שכזו אך שכוללת הסקת מסקנות כנגד מי שמינה אותו לתפקיד". שלח הוסיף: "יש נושא כלשהו בעבודת מבקר המדינה שלסיעת הליכוד יש בו עניין חוץ מאשר הבדיקה לגבי היועמ"ש?".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לפסול את כתבי האישום של ביבי.מאחר ומדבליט היה ניסחט על ידי שי ניצן.ולהעמיד לדין את שי ניצן ואת מנדבליט. אחרת אם לא יעשו זאת.אין אמון במשרד המשפטים. ואף על פי זאת יושבים אנשים בכלא על ארבה עסקאות כאלו ואחרים.

לסגור את מחש!!
לפתוח גוף בוחן חדש נקי.
כמו fbi או cia בארה"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו