Avshalom Sassoni /Flash90

גנץ: "אם משהו יזלוג לכיוון ישראל על ידי החיזבאללה – נראה בלבנון אחראית"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון על המצב הביטחוני בצפון: "לבנון רוצה שנתייחס אליה כמדינה ריבונית ועצמאית, וככזו היא מחזיקה באחריות למה שקורה באזור שלהם". על עסקת המאה: "אני מתכוון לקדם אותה ככל יכולתי, בדרך האחראית ביותר"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התיילס היום (שני) למצב הביטחוני בגבול לבנון ואמר כי "לבנון רוצה שנתייחס אליה כמדינה ריבונית ועצמאית, וככזו היא מחזיקה באחריות למה שקורה באזור שלהם. אנו דורשים מהם אחריות על כל מה שקורה במדינה; אם משהו יזלוג משטח לבנון לכיוון ישראל על ידי ארגון החיזבאללה או כל ארגון אחר, אנו נראה בלבנון אחראית לכל דבר, והיא גם זו שתאלץ לשלם את המחיר".

בראיון בכנס הוירטואלי של ארגון AJC, הוועד היהודי-אמריקאי, הפועל להידוק קשרי ארה"ב ומדינת ישראל ולקידום האינטרסים של העם היהודי, הוסיף גנץ כי "אני שמח שמדינות ברחבי העולם, כדוגמת גרמניה, כבר החלו להכיר בחיזבאללה כארגון טרור שיש לפעול נגדו ונגד גופים ואנשים התומכים בו בסנקציות הנדרשות. אני מצפה ממדינות נוספות בעולם להצטרף למהלך חשוב זה".

גנץ בסיור בצפון: הנוכחות האיראנית בסוריה וההתפתחויות בלבנון • צפו

גנץ התייחס להזדמנות המדינית שמציבה תוכנית טראמפ: "מדובר בתוכנית חשובה שמציגה גישה מציאותית של הדרך שבה ניתן לבנות עתיד יציב באזור, ואני מתכוון לקדם אותה ככל יכולתי, בדרך האחראית ביותר. עלינו לעבוד על בסיס התוכנית ולעשות זאת בתיאום עם שותפים אזוריים וכמובן עם שותפים מקומיים, עם קונצנזוס בחברה הישראלית ועם תיאום וקבלה מלאה של הגיבוי מארה"ב".

גנץ קיים מוקדם יותר פגישה עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב ואמר לו כי הוא נכון לשפר את תנאי המחייה של תושבי עזה, בכפוף לקיום המחויבות העליונה של השבת הבנים הבייתה והפסקת פעולות הטרור והאלימות מהרצועה לישראל. שר הביטחון הוסיף, כי הוא מחויב לקידום הסדר מדיני תוך שמירה על ביטחון ישראל וכי הוא מצפה לעבוד עמו בכדי לקדם יציבות ושלום באזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו