Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו ולוין הציגו לגנץ ואשכנזי 4 תרחישי ריבונות – אין הסכמות

ראש הממשלה נפגש שוב עם ראשי כחול לבן יחד עם השר דרעי לדון בהחלת הריבונות והציג תרחישים בהיקפים שונים, החל מ-30% מהשטחים ועד מהלך סמלי בלבד. דיווח: שלושה אלופים לשעבר בצה"ל סירבו להצעת גנץ לעמוד בראש "מנהלת הסיפוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם ראשי כחול לבן, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, כדי לדון עמם בתוכנית טראמפ ובהיערכות להחלת ריבונות מ-1 ביולי. בפגישה לקחו חלק יו"ר הכנסת יריב לוין העומד בראש הצד הישראלי בצוות המיפוי המשותף עם ארה"ב וכן יו"ר ש"ס אריה דרעי, מי שהיה אחד הגורמים המתווכים להקמת ממשלת האחדות בין נתניהו וגנץ.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו ולוין הציגו לגנץ ואשכנזי ארבעה תרחישים שונים להחלת הריבונות, החל מסיפוח של 30% מהשטח ועד החלת ריבונות סמלית על אחוזים בודדים מהשטח. לפי פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה, כל אחד מהתרחישים הוצג גם על מפה, אולם נתניהו ולוין לא ציינו מה ההצעה המועדפת עליהם מבין ארבעת התרחישים.

על פי הדיווח של ברק רביד, גנץ ואשכנזי הדגישו במהלך הפגישה כי הם מתנגדים להחלת הריבונות על אזורים שבהם נמצאים תושבים פלסטינים, או למצב שבו מסופחים שטחים והתושבים הפלסטינים לא מקבלים זכויות שוות. הפקיד הבכיר ציין עוד כי גנץ ואשכנזי מעוניינים שכל מהלך יהיה חלק ממהלך מדיני רחב יותר שבמסגרתו הפלסטינים יקבלו גם כן תמורות – ולא כמהלך חד-צדדי ישראלי.

ב'וואלה' צוטט גורם שמעורה בפרטי שאמר כי בפגישה לא הושגו הסכמות בנושא התרחיש המועדף. בכחול לבן מוכנים לתמוך רק במהלך מוגבל ומצומצם הרבה יותר, דוגמת החלת ריבונות בגוש עציון או במעלה אדומים, ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור.

ב'הארץ' דווח כי בכחול לבן הסבירו השבוע שהם מוכנים לדון בתרחישים השונים רק אם יעמדו בקריטריונים הבאים: כל מהלך להחלת ריבונות צריך להיות בלתי נפרד מקבלת תוכנית השלום של הנשיא טראמפ כבסיס למשא ומתן; המהלך יהיה מוגבל ומידתי תוך שמירה על הסכמי השלום הקיימים והעתידיים. עוד דורשים בכחול לבן כי תשמע עמדת כל הגורמים הביטחוניים, המדיניים והאזוריים על שלל ההשלכות של התרחיש שייבחר.‎

שלושה אלופים לשעבר סירבו להצעת גנץ לעמוד בראש "מנהלת הסיפוח"

ב'חדשות 12' דווח כי גנץ פנה לשלושה אלופים לשעבר בצה"ל והציע להם לעמוד בראש "מנהלת הסיפוח". כל השלושה, אבי מזרחי ורוני נומה שהיו אלופי פיקוד מרכז, וגם ליעקב אייש, ראש אגף המבצעים לשעבר, אנשים שמכירים את היטב את המציאות ביהודה ושומרון, סרבו ודחו את ההצעה מכמה סיבות.

השלושה עשו תפקידים חשובים ורבים אך שלושתם השיבו לשר הביטחון בשלילה. הסיבה: הם לא רוצים להכניס את הראש למדמנה הפוליטית, כי מדובר גם במהלך פוליטי. הסיבה השניה היא שלחלקם מחוברים לתעשיות ביטחוניות בממד הפרטי שלהם – דבר נוסף שמגביל אותם. העניין העיקרי הוא שעד עכשיו אין עבודת שבוחנת מה תעשה ירדן, איך זה יתקבל בעזה ובגדה ואיך שכנינו בקהיר יקבלו את הצעד.

הפרשן הצבאי רוני דניאל מסביר כי המשמעות היא שעד כה אין בעצם עבודת מטה רחבה כוללת בנוגע לתוכנית להחלת ריבונות ואת ההשפעות של המהלך הדרמטי הזה. אין עבודה מנחה ששוקלת את כל השיקולים שמסביב. אבי מזרחי ורוני נומה שהיו אלופי פיקוד מרכז, וגם ליעקב אייש, ראש אגף המבצעים לשעבר, אנשים שמכירים את היטב את המציאות באזור.

לשכת גנץ הודיעה כבר לפני כשבועיים כי הוא מתכוון למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה הפלסטינית. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה. כאמור, עד כה לא מונה "פרויקטור" ולא הוקם הצוות המדובר.

לקראת תאריך היעד: גנץ הנחה את הרמטכ"ל להאיץ את ההיערכות לריבונות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סתם תרוץ עלוב של נתניהו השקרן לפרק את הממשלה

4 אופציות?
איזה מאלו הוא הבטיח לבוחריו?
ולמה הוא מציג אותה בפני גנץ (אם הציג) ולא בפני האומה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture