צילומסך טוויטר

בולטון: טראמפ ביקש מסין לסייע לו בבחירות; טראמפ: "שקרן ושוטה"

בארה"ב פורסמו קטעים מספרו החדש של ג'ון בולטון: לפי היועץ לשעבר טראמפ ביקש משי ג'ינפינג לעזור לו בבחירות, ובמקרה אחר הסכים לסגור חקירות "כטובה אישית לדיקטטורים". טראמפ תקף את בולטון: "אידיוט שרק רצה לצאת למלחמה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה מוכן לעצור חקירות פליליות כ"טובה אישית לדיקטטורים שהוא מחבב" – כך נכתב בספרו החדש של יועצו לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, שקטעים ממנו פורסמו אמש (רביעי) בכלי תקשורת בארצות הברית.

בספרו, "החדר שבו זה קרה", שאמור לצאת לאור בהמשך החודש, בולטון טוען כי הנשיא ביקש מנשיא סין שי ג'ינפינג לעזור לו להיבחר לכהונה שנייה באמצעות רכישת מוצרי חקלאות אמריקניים. עוד כתב בולטון, שאת פרסום ספרו מנסה משרד המשפטים למנוע, כי הליך ההדחה של טראמפ בבית הנבחרים היה צריך להיות רחב יותר ולא להתמקד רק בלחץ שהפעיל הנשיא על קייב כדי שזו תחקור את יריבו ג'ו ביידן.

לפי קטע שהופיע בוושינגטון פוסט טראמפ אמר שלפלוש לוונצואלה יהיה "מגניב" ושלמעשה ונצואלה היא חלק מארה"ב. הממשל האמריקני הצהיר שהוא לא מעוניין בשימוש בכוח כדי להפיל את שלטונו של הנשיא הסוציאליסט ניקולס מדורו.

הספר גם חושף, לכאורה, ביקורת קשה שיש לבכירים בממשל על הנשיא. בולטון טען שבפגישה ב-2018 עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און הוא קיבל פתק ממזכיר המדינה מייק פומפאו, שבו לעג פומפאו לטראמפ. "הוא חרטטן (full of shit)", נכתב בפתק, כך לפי בולטון.

לפי בולטון טראמפ הפגין בורות בכמה הזדמנויות, ובין השאר לא ידע שלבריטניה יש נשק גרעיני. במקרה אחר שאל אם פינלנד היא חלק מרוסיה. בבית הלבן לא הגיבו לפרסומים האחרונים.

בספר מתאר בולטון את טראמפ כ"אדם בלתי יציב" ו-"מפקד עליון בלתי מעורב ובלתי מיודע". כמו כן, הוא מגולל סיפורים מטרידים על שיחות ופגישות לכאורה בין טראמפ ליועציו ובין מנהיגי מדינות. כך למשל, הוא מתאר בספרו שיחה נפיצה אחרת של טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במאי 2019. בשיחה, כך נטען, השווה פוטין את מנהיג האופוזיציה של ונצואלה להילרי קלינטון, שהתמודדה מול טראמפ בבחירות ב-2016.

בולטון כתב על כך כי "זה היה מהלך מבריק של תעמולה סובייטית", ולדבריו המהלך של רוסיה נועד לגייס את טראמפ לתמוך בנשיא המכהן במדינה הלטינית. "דבריו של פוטין שכנעו את טרמפ", הוא כתב.

גם שמו של נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן עולה בספר: בולטון מתאר "דיל" שרקם הנשיא טראמפ עם מקבילו הטורקי בנוגע לחברה טורקית שנמצאת תחת חקירה בארה"ב. לפי הספר, ארדואן שיגר מכתב ב-2018 לטראמפ שבו כתב שהחקירה הזאת לא מוצדקת.

טראמפ השיב לו שאין לו מה לדאוג, שכן מי שהיה אחראי לחקירה הם אנשיו של הנשיא לשעבר אובמה: "טראמפ אמר לארדואן שהוא ידאג לו והבהיר שהתובעים הם לא אנשיו אלא של אובמה, בעיה שתיפתר לאחר שהוא יבצע החלפה ביניהם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בחריפות בחשבון הטוויטר שלו את הסיפורים שנכתבו בספר ואמר כי, "ספרו של בולטון מאד מייגע, מורכב משקרים וסיפורים מזויפים". טארמפ הוסיף ואמר שבולטון אמר רק דברים טובים עליו עד ליום שבו פוטר, וכינה אותו, "שוטה משעמם ממורמר שרק רצה לצאת למלחמה". מאוחר יותר הוסיף טראמפ, "גם הנשיא בוש פיטר אותו, בולטון אינו כשיר".

כזכור, נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ הגיש שלשום תביעה אזרחית לבית המשפט הפדרלי בבירה וושינגטון נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, במטרה למנוע ממנו להוציא לאור את הספר שלו על תקופתו בבית הלבן בעוד פחות משבוע, ב-23 בחודש.

התביעה האזרחית הוגשה בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, יום אחד לאחר שטראמפ אמר כי בולטון יפר את החוק אם הספר יתפרסם. הספר, שייקרא "החדר שבו זה קרה: זכרונות מהבית הלבן" אמור להתחיל להימכר בארצות הברית ביום שלישי הבא. בתביעה, נטען כי הספר של בולטון מכיל "הפרות ברורות של ההסכמים שעליהם הוא חתם כתנאי להעסקתו, וכתנאי לקבלת גישה למידע מסווג מאוד".

מנגד, בית ההוצאה לאור Simon & Schuster, שאחראי על הוצאת הספר, מסר כי התביעה היא "לא יותר מהצעד האחרון בשורת המאמצים הארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר, שהוא מעריך שאינו מתחנף לנשיא". בהצהרה שפרסם בית ההוצאה לאור נכתב עוד כי בולטון פעל לצד גורמים בבית הלבן והתייחס לכל החששות שהעלו על-ידיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture