אלוף טל קלמן. צילום ארכיון: דובר צה"ל

"חיזוק הדומיננטיות הצה"לית מול איראן": אלוף פיקוד איראן נכנס לתפקיד

האלוף טל קלמן מונה היום רשמית לתפקיד "ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי" שתרכז את המאבק הצה"לי באיראן. הרמטכ"ל כוכבי: "צו השעה הוא להשתנות ולהתאים את עצמנו לאתגרים ולאיומים הנוכחיים". שר הביטחון גנץ: "צה"ל פועל בכל הזירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום הוענקו דרגות אלוף לטל קלמן, ראש החטיבה האסטרטגית לשעבר ולתומר בר, ראש מטה חיל האוויר לשעבר כחלק מרה-ארגון של המטה הכללי והקמתם של אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי ואגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי – כך נמסר מדובר צה"ל.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בטקס הענקת הדרגות כי "תומר וטל – אני מבקש להודות לכם. כל אחד מכם עבר מסלול ארוך ומגוון, משימתי ותובעני. המהלך של פיצול האגף ממצה את האתגר הגדול של צה"ל הפועל במקביל – לשמור ולחזק את הקיים, ובו בזמן להיערך לכל התרחישים העתידיים ולהשתנות. בחודש שבו אני נמצא בתפקיד, נוכחתי שצה"ל פועל בכל הזירות, כל העת ובכל העוצמה הנדרשת היום כבעבר". בסיום דבריו ביקש שר הביטחון להודות באופן מיוחד לאלוף אמיר אבולעפיה, על שירותו המסור, עם סיום תפקידו.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי אמר כי "צו השעה הוא להשתנות ולהתאים את עצמנו לאתגרים ולאיומים הנוכחיים. הקמת שני האגפים החדשים תסייע במיקוד צה״ל כולו בשני נושאים – הראשון, חיזוק תהליכי בניין הכוח הרב זרועיים המהווים מכפיל כוח בתכנית הרב שנתית 'תנופה', והשני, הפניית קשב לתחום האסטרטגי וכן מענה ממוקד למדינות במעגל השלישי".

הרמטכ"ל נואם בטקס. צילום: דובר צה"ל

ראש אגף התכנון היוצא, אלוף אמיר אבולעפיה, ספיר כי "בשלוש שנות כהונתי כראש אגף התכנון הייתי שותף לתהליכים, לרגעים ולהחלטות המשמעותיות ביותר בצה״ל הן בתחומי בניין הכוח והן בהחלטות העוסקות בפיקוד הרציף והמורכב של פעולות צה״ל ומדינת ישראל ברגעים מבצעיים ובמהלכים מעצבים. לך הרמטכ"ל אני מבקש להודות. הקמת שני האגפים מהווה ביטוי להתבגרות הארגון אשר תאפשר להשביח את איכות העשייה וכל אחת מהדיסציפלינות באופן שיחזק את איכות הניהול ואיכות קבלת ההחלטות".

ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי הנכנס, אלוף טל קלמן, המכונה גם "אלוף פיקוד איראן", אמר בטקס כי "החלטת ראש המטה הכללי על התארגנות מחודשת במטה הכללי מהווה מרכיב משמעותי ומרכזי בתנופה הצה"לית, שייעודה חיזוק המטה הכללי, התאמתו לשינויים הגלובליים והאזוריים והתאמתו לאתגרי הביטחון בהווה ובעתיד. אני שמח וגאה לקבל על עצמי את האתגר של הקמת אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, הזדמנות ייחודית לחיזוק השריר האסטרטגי המטכ"לי, להתאמה וחיזוק התהליכים המטכ"ליים מול האתגר האיראני והדומיננטיות הצה"לית במערכה הלאומית למול איראן, להרחבת ההשפעה ושיתופי הפעולה הבין- לאומיים של צה"ל כמרכיב בביטחון הלאומי".

ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי הנכנס, אלוף תומר בר, הוסיף כי "ארצה להודות לכם כבוד השר, הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון ולך מפקד חיל האוויר, על האמון בי. עם קבלת דרגת האלוף בצה"ל אני מבטיח להחזיר את ההשקעה ששמתם בי בריבית, ואני שמח להימנות היום עם קבוצת הפיקוד הבכירה בצה"ל, פורום מטכ"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture