Olivier Fitoussil/Flash90

ביטן: "גנץ מפתיע אותי – לא משנה כמה מכות הוא מקבל, הוא מחזיק מעמד"

ח"כ דוד ביטן על ראש הממשלה החליפי: "הוא יכול להתפוצץ רק בנושא התקציב". השר אלקין: "אם כחול לבן ירצו לסכל את החלת הריבונות, זה משמיט את אחת הסיבות העיקריות לנכונות שלנו ללכת לממשלת אחדות". דיווח: עימות בכחול לבן בין השרים הנדל וישי

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר היום (שני) כי הוא מופתע לטובה מראש הממשלה החליפי. "גנץ מפתיע אותי" ציין ביטן והוסיף: "לא משנה כמה מכות הוא מקבל, הוא מחזיק מעמד. הוא מחכה לרגע שהוא יהיה ראש הממשלה". חבר הכנסת ציין כי בעיניו יהיה קשה לפרק את ההסכם הקואליציוני: "הוא יכול להתפוצץ רק בנושא התקציב, או אם לפיד יגיע לסיכום עם נתניהו שהולכים לבחירות".

בראיון ל'כאן רשת ב' הוסיף כי "כל עוד הציבור ירצה את ראש הממשלה, ויהיו לנו בסקרים הרבה מנדטים – הליכוד לא יעשה שום שינוי. כולם אומרים שהם מתמודדים 'לאחר עידן נתניהו'. לא בטוח שאלה שנמצאים עכשיו בפרונט הם אלה שיהיו בעתיד". על הריבונות אמר כי "כחול לבן לא נמצאת במשחק בכלל, הבעיה היא ארצות הברית. מההתחלה כשהוגשה תוכנית טראמפ, הם לא היו שלמים עם הביצוע של סיפוח חד צדדי".

השר זאב אלקין שיגר הבוקר מסר לשותפיו הקואליציוניים ואמר ש"אם כחול לבן ירצו לסכל את החלת הריבונות, זה למעשה משמיט את אחת הסיבות העיקריות לנכונות שלנו ללכת לממשלת אחדות". בראיון ל'כאן רשת ב' הוסיף כי "הלכנו לאינסוף פשרות מול כחול לבן, בהתחשב בהבדלים בין גדלי הסיעות", אמר אלקין, "לממשלת האחדות היו שלוש סיבות: משבר הקורונה, המשבר הכלכלי והחלת הריבונות. לא רצינו בחירות נוספות כדי לא לפוצץ את ההזדמנות ההיסטורית הזאת".

שר התקשורת יועז הנדל הגיב לדברי אלקין ואמר בראיון כי "לכולם יש אינטרס להמשיך את הממשלה הזאת. אף פוליטיקאי שיש תבונה בראשו לא חושב שללכת לבחירות זה הדבר הנכון לאזרחי מדינת ישראל". הנדל טען שנושא החלת הריבונות אינו סוגיה של "שחור לבן" – "זה לא שכחול לבן נגד סיפוח ונתניהו בעד, או להיפך".

ב'כאן חדשות' דווח כי בישיבת שרי כחול לבן השבוע פרץ עימות סביב החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, זעם על השר הנדל, שהודיע בשבוע שעבר כי יתמוך במהלך גם, בניגוד לעמדת גנץ. "זו טעות להודיע מראש שתומכים בסיפוח, ועוד בניגוד לעמדת גנץ", אמר שי. "סיפוח חד-צדדי מסכן את היציבות במזרח התיכון וזו עלולה להיות טעות קשה", הוא הוסיף.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, השר הנדל השיב לו: "אני מתואם באופן מלא עם בני. אל תאמינו למה שכתוב בכותרות, זה לא מה שאמרתי. צריך לשקול את כל המשמעויות ולקבל החלטות בהתאם". עם זאת הוא הבהיר: "אקבל את ההחלטה על הסיפוח באופן עצמאי, גם את תהיה מחלוקת עם כחול לבן". שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה בישיבה כי היא תומכת בהחלת הריבונות והחוק ביהודה ושומרון "באופן אחראי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו