Tomer Neuberg/Flash90

גנץ בישיבת סיעה: "השאלה היא לא אם אהיה ראש ממשלה בתום הרוטציה"

ראש הממשלה החליפי התייחס לתוכנית הריבונות: "הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא תהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים". מתעקש על תקציב דו-שנתי: "לא שיקול פוליטי אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שישי) בישיבת סיעה של כחול לבן להערכות הפוליטיות האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים את הסכם הרוטציה ואמר כי "צריך להפריד בין שיקולים פוליטיים לבין טובת המדינה. ההליך המדיני יהיה אחראי וממוקד. השאלה היא לא אם אהיה ראש ממשלה בתום הרוטציה – אלא איך תראה המדינה והחברה הישראלית שהיא בעיצומה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי ומה נכון בשבילה. זה הדבר היחיד שעבורו אנחנו כאן, בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה".

על התוכנית להחלת הריבונות הוסיף כי, "הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא תהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים. מה שעומד לנגד עיניי הוא לאפשר קיומו תהליך מדיני אמיתי החותר לחיים בשלום עם שכנינו הפלסטינים שנעדר זה שנים רבות. זאת נעשה תוך השענות על מתווה טראמפ תוך בחינת צעדים הדדים גם לצד הפלסטיני ותוך עקרון מנחה לפיו מדינת ישראל הייתה ותישאר יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

יו"ר כחול לבן הבהיר כי הוא לא מתכוון לוותר על תקציב דו-שנתי ואמר לחברי הכנסת כי "התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת: נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עימה".

גנץ התייחס השבוע בשיחות סגורות לעמדתו לגבי החלת הריבונות ואמר כי "כשאמרתי במשך שלוש מערכות בחירות שאני בעד החלת הריבונות על גושי ההתיישבות, מה המצביעים משמאל חשבו? שאני מרמה את הבוחרים של הימין?" בציטוטים שפורסמו על ידי עמית סגל ב'ידיעות אחרונות' מבהיר ראש הממשלה החליפי שאינו מתכוון לוותר על התקציב הדו־שנתי גם במחיר משבר: "מצידי, שנתניהו ימשיך איתי את המשחקים, כל עוד הוא עומד בהסכם שקבענו. מקסימום מחר אני אלמד איך להחזיר לו".

על המצב הפוליטי אמר כי "קרתה לכחול לבן תאונה פוליטית, ואנחנו עדיין באמצע לתקן את הנזק. אני מבין שנתניהו נכנס בי מפה ולפיד מכאן, כל אחד משיקוליו. כל התקשורת נגדי. מבחינתם הרי הייתי נחש הקוברה שרקד לצליליהם, ומרגע שהתחלתי לעשות מה שאני רוצה, אז לא נראה ללפיד ולא נראה לתקשורת". הוא תקף את הסגנון התוקפני של שותפו לשעבר, יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לפיד: "הסגנון הבוטה הזה, המרמז הזה, בעיניי, עבר גבולות שאפשר לקבל. הם הגזימו לגמרי והחשבון יוגש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture