צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

טסלר על זימון רה"י: "כשמדובר בחרדים המשטרה פועלת במתכונת של חלם"

יו"ר הוועדה לפניות הציבור על הפרסום ב'חדשות JDN' כי ר"י 'שכר שכיר' זומן למשטרה בטענה להפרת ההנחיות: "מצפה ממשטרת ישראל לפעול במקומות הנדרשים - בחופי ים, בהפגנות ובאירועים המוניים, לפחות כמו שפועלים במוסדות חרדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר מגיב לפרסום ב'חדשות JDN' כי ראש ישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות הגאון רבי שלמה צבי פרוכטר שליט"א זומן לבירור בתחנת המשטרה בטענה להפרת הנחיות משרד הבריאות ואומר כי "דווקא בישיבות שלומדים במסגרות ה'קפסולות' שהוכיחה את עצמה כיעליה בחרו במשטרת ישראל לאכוף אכיפה בררנית ולהטיל קנסות על אי חבישת מסכות בזמן שאין בזה כלל צורך".

טסלר הוסיף ותקף את המשטרה בחריפות ואמר בשיחה 'חדשות JDN' כי "כשמדובר בחרדים המשטרה עוברת לפעול במתכונת של "משטרת חלם". מצפה ממשטרת ישראל לפעול במקומות הנדרשים – בחופי ים, בהפגנות ובאירועים המוניים ולאכוף את ההנחיות בצורה אינטנסיבית לפחות כמו שפועלים במוסדות חרדים".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר מוקדם יותר בשיחה ל'חדשות JDN' על התקרית החמורה כי "מדובר באכיפה סלקטיבית ושערוריתית, זאת כאשר אנחנו רואים תמונות ממקומות אחרים ומוקדי בילוי בהם אין שמירה על הכללים וכמעט אין אכיפה. מדובר בהמשך ישיר של הסגר המקומם על הציבור החרדי".

סגן השר אורי מקלב אמר כי "המשטרה מאבדת את אימון הציבור, המשטרה במקרה זה איבדה כל רסן, זה אינו המקרה הראשון בו המשטרה מתנהלת בצורה מפלה כלפי הציבור החרדי, לצערינו תשובות המשטרה אינם אמינות בייחוד כאשר במקרה זה לא הייתה חובת חבישת מסיכות לבחורי הישיבה, לצערינו שוטרים מקומיים מוסתים מנצלים תקופה זו מאבדים את שיקול דעתם ומתנכלים לציבור החרדי, פנינו כבר אמש לשר הבט"פ בכדי לקבל תשבות ברורות אודות פעילות המשטרה בנושא".

אמש פרסמנו כי ביום חמישי האחרון הגיעו מספר ניידות משטרה בשבעות הערב הגיעו למתחם ישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות, כשבעודם מסיירים במתחם הם שמעו קולות שירה מחדר האוכל ונכנסו פנימה כשהם דורשים מהבחורים להפסיק לנגן משום שהרעש מפריע לשכנים.

תוך כדי שיחה השוטרים החלו לקנוס מספר בחורים על אי עטיית מסיכה, לדברי הבחורים מדובר בהתנכלות מכוונת שכן הם שוהים במתחם הישיבה המבודד כבר חודש וחצי על פי מתווה ה'קפסולות' ואין להם שום חובה לעטות מסיכה.

בחור מהישיבה בשיחה ל'חדשות JDN' אומר כי הם סובלים כבר זמן ממושך מהתנכלות מכוונת של כוחות המשטרה המקומיים, לטענתם מדובר במשפחה עם שנאה לדת המתגוררת בסמיכות לישיבה והיא זו שמזמינה את כוחות המשטרה בכל פעם מחדש.

לטענת הבחור, בליל שישי הם התיישבו מספר בחורים בחדר האוכל של הישיבה כשדלתות המקום היו סגורות ונגנו לעצמם עם גיטרה בכדי להשתחרר מעט זאת לאחר חודש וחצי שהם לא יוצאים ממתחם הישיבה, לדבריו, הם ניגנו כל כך בשקט כך שאפילו שאר בני הישיבה שעמדו מטרים ספורים משם לא שמעו את הרעש.

יממה לאחר המקרה במשטרה המקומית מזמינים את ראש הישיבה הגאון רבי שלמה צבי פרוכטר שליט"א לבירור בתחנת המשטרה על המקרה, בישיבה זועמים על המהלכים של המשטרה וטוענים שוב כי מדובר בהתנכלות מכוונת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'חדשות JDN' כי "התקבל דיווח אודות גרימת רעש מישיבת הנגב בנתיבות. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות צעירים כשהם מפרים את הוראות משרד הבריאות באופן בוטה וקראו להם להתפזר ולהפסיק את הרעש. השוטרים נתקלו בידוי אבנים וקריאות גנאי והיה צורך בהתערבות האחראי התורן. 3 ממפירי הסדר נקנסו בגין הקמת רעש ואי חבישת מסיכה. הגורם האחראי על המקום זומן לתחנת המשטרה".

במשטרת ישראל מוספים "נשמעים להנחיות-מצילים חיים. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל". יצוין שתלמידי הישיבה שוחחו עם 'חדשות JDN' מכחישים מכל וכל את טענת המשטרה ל"בידוי אבנים וקריאות גנאי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טסלר היקר
למה אתה פוגע בתושבי חלם היקרים??

חוץ מלהגיב לתקשורת החרדית מה עוד עושים החכ"ים החרדיים בעניין???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture