Marc Israel Sellem/POOL

גנץ נגד נתניהו: "נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש, ימשיכו למלא את תפקידם"

ראש הממשלה החליפי מגיב למתקפה של "מקורבי נתניהו" נגד היועמ"ש: "הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק". שר המשפטים אמר: "מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב למתקפה של "מקורבי נתניהו" נגד היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורון מכחול לבן גינה את המתקפה, שפורסמה גם ברשתות החברתיות הרשמיות של ראש הממשלה, וגיבה את היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינת ישראל".

שר התקשורת יועז הנדל מ'דרך ארץ' הגיב: "‏בדמוקרטיה מותר להתווכח עניינית על כל החלטה של פקיד ציבור, אבל בין זה לבין מתקפה חזיתית על היועץ המשפטי לממשלה ומוסדות המשפט מרחק רב. ובכלל ראוי בעת הזו להתמקד בדיונים שעניינם הוצאות כספיות לצורך התמודדות עם המשבר הכלכלי".

מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו מוקדם יותר במתקפה חריפה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהודיע כי הוא מתנגד שנתניהו יקבל תרומות למימון הוצאות המשפט: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין", אמרו המקורבים.

לדבריהם, "ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו. מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים".

"מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה", כך אומרים מקורבים לראש הממשלה בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה.

ראש האופזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב: "נמשכת ההסתה הפרועה של ראש הממשלה נגד היועמש ושלטון החוק. זה יגמר בדם. ביבי לא יוכל להגיד אחר כך ״לא ידעתי״. הוא מוביל את ההסתה. מי ששותק ונותן לו לגטימציה – האחריות גם עליו".

כזכור, מנדלבליט טען היום במכתבו לוועדת ההיתרים כי מימון ההגנה בסך 10 מיליון שקל מצד איש העסקים ספנסר פרטרידג' הוא בגדר "מתנה". לדבריו, "קיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין". עם זאת, הוא ציין כי "החזקה יכולה להיסתר לאור נסיבות העניין, בשים לב לאופי מערכת היחסים של עובד הציבור עם נותן המתנה, טיב המתנה וכן הלאה".

ע"ד דר' גיל לימון עוזרו הבכיר של היועמ"ש כותב במכתב כי, "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בנסיבות העניין, בשים לב לסכום החריג בו מדובר, אותו מבקש ראש הממשלה לקבל למימון הוצאות הגנתו, ברי כי החזקה האמורה אינה נסתרת. הדברים אף מקבלים משנה תוקף בראי אופי הקשר בינו לבין מר פרטרידג', כפי שתואר ע"י ועדת ההיתרים כאמור. על כן, לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

בנוסף הוא מציין כי, "בדבר החשש מפני ניגוד העניינים בין ראש הממשלה לבין מר פרטרידג', נבהיר כי הוא נובע מלכתחילה מאופי יחסיהם. ההסדר למניעת ניגוד העניינים בין השניים, המעוגן במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה שבסמך מיום 2019.9.12 ,נדרש גם ללא קשר לכך שראש הממשלה יקבל ממר פרטרידג' סכום כסף לשם מימון הוצאות ההגנה שלו; ואף אינו דורש שינוי מהותי בגין העובדה כי מר פרטרידג' הינו עד תביעה בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה.

הוועדה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין לפני חודש. בתשובתו כותב מנדלבליט יש חזקה עובדתית שטובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר היותו עובד ציבור וולכן אסורה לפי הדין. היועץ כותב עוד כי למרות שהשאלה על היקף המימון שמבקש ראש הממשלה עלתה בעבר, רק לאחרונה נקב ראש הממשלה בסכום של עשרה מיליון שקלים וציין כי הסכום עוד יכול להשתנות.

לפני כארבעה חודשים קיבלה הוועדה את בקשת ראש הממשלה לקיים דיון מחודש בבקשתו למימון הוצאותיו המשפטיות. בניגוד להחלטת הוועדות הקודמות, קובעת הוועדה שיש מקום לדיון מחודש בבקשת נתניהו, כיוון שהשתנו הנסיבות. הוועדה הצביעה על הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה והיקף החומרים והעדויות הצפויים במשפט כמצדיקים דיון מחודש בבקשה. לאחר קבלת הבקשה לדיון נוסף, תתכנס הוועדה לדון בגופה של הבקשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניסנקורן תהיה אובייקטיבי . תחפש את התיק שכולם אומרים שמנדלבליט קבר במרתפי הפרקליטות עם חבריו ואז נראה אם הוא זך ונקי

יאיר לפיד תמתן את הדיבור שלך אתה מסית….ולכל השמאלנים ודאי שיצדיקו את מנדלבליט אם הם היו עוברים מה שנתניהו עובר ……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture