פרידמן, ברקבויץ' ונתניהו. צילומים: טוויטר ופלאש 90

נתניהו נפגש עם הצוות האמריקני: "נעבוד על הריבונות בימים הקרובים" • צפו

ראש הממשלה נועד עם השליח האמריקני לנושאי מו"מ ושגריר ארה"ב בישראל: "נמשיך לעסוק בקורונה ובכלכלה במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון". גם השר אשכנזי נפגש עם ברקוביץ' ופרידמן: "עומדים בפני הזדמנויות אזוריות משמעותיות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שלישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים עם השליח המיוחד האמריקני לנושאי משא ומתן אבי ברקוביץ' ושגריר ארצות הברית בישראל דוד פרידמן, לדון עסקת המאה והחלת הריבונות. בפגישה השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין החבר בצוות המיפוי הישראלי-אמריקני, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

נתניהו נאם לאחר מכן בטקס חילופי מנכ"לי משרד החוץ והתייחס למפגש במילים בודדות: "המטלות שלפנינו לא נעלמות. היום הספקתי לשבת עם השליח האמריקני לענייני איראן בריאן הוק וגם עם השליח האמריקני לנושאי המו"מ במזה"ת אבי ברקוביץ'. עם בריאן הוק דיברתי על האיום האיראני שלא מפסיק, וגם על הפעילות שלנו נגד האיום האיראני שאינה מפסיקה. עם אבי ברקוביץ', השגריר פרידמן ואנשי משלחתם דיברתי על שאלת הריבונות, שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, ונמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים".

"במקביל", הוסיף ראש הממשלה, "אני קיימתי גם כמה התייעצויות עם שר הבריאות ועם ר' המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות מגפת הקורונה. אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל. אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום. אנחנו נמשיך לעשות את שתי הפעולות הללו במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. אנחנו לא נחים לרגע".

גם שר החוץ אשכנזי נפגש עם ברקוביץ' ופרידמן ואמר בטקס כי "אנו עומדים בפני הזדמנויות אזוריות משמעותיות. עלינו לפעול באחריות רבה לשמירת האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל תוך שמירה על דיאלוג מתמיד עם ידידתנו ארצות הברית והמדינות השכנות לנו ומבלי לפגוע ביציבות הביטחונית והסכמי השלום הקיימים".

כזכור, גנץ נפגש אתמול עם הצוות האמריקני והבהיר ש"ה-1.7 הוא לא תאריך קדוש ושהדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה". לדבריו, "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד. אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

גורמים בכחול לבן הוסיפו ואמרו ל'חדשות JDN' לאחר הפגישה כי כי "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים – באופן מידתי אחראי והדדי".

נתניהו רמז אתמול בשיחה סגורה בישיבת סיעת הליכוד כי התוכנית להחלת הריבונות לא תצא לדרך עוד יומיים, ב-1 ביולי. ב'כאן חדשות' דווח כי נתניהו הסביר לחברי הסיעה: "יש לנו שיח טוב וענייני עם האמריקנים, וכשיהיה לי מה לדווח – אדווח. זה תהליך מורכב ויש הרבה שיקולים מדיניים וביטחוניים שאני לא יכול לפרט. אמרנו שזה יהיה החל מה-1 ביולי".

מוקדם יותר פורסם שנתניהו אמר בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד כי "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקאי שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן". מנגד, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הוירוס".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture