Hadas Parush/Flash90

שרים בכירים: "למרות הקשיים, נתניהו יצליח להשלים את החלת הריבונות"

שרים בכירים אומרים כי על אף הקשיים בקידום מהלך הריבונות, יש ביכולתו של ראש הממשלה להביא לביצוע המהלך. השרה גמליאל: "אוי לנו אם גורם מתוך הממשלה ישים רגליים למהלך". מועצת יש"ע מקיימת "משמרות חיזוק ועידוד" לשרי ליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרים בכירים בממשלה אומרים כי על אף הקשיים בקידום מהלך הריבונות, יש ביכולתו של ראש הממשלה להביא לביצוע המהלך – כך דווח ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, בשיחות סגורות אמרו השרים כי בממשלה יש רוב שתומך במהלך, ולכן אפשר להעבירו על אף התנגדות כחול לבן. הם התבססו בין היתר על דברי שר התקשורת יועז הנדל, ושרת התפוצות עומר ינקבליץ'.

לדברי השרים הבכירים, ביכולתו של ראש הממשלה להתגבר גם על ההסתייגויות האמריקניות, משום שקיבל הבטחה נשיאותית שיוכל ליישם את הריבונות, וגם מפני שבעת הזו הממשל לא יוכל להתנגד לכל מהלך מסוג זה התואם את תוכנית טראמפ.

עוד מדווח אריאל כהנא כי בשיחות שקיים שליח הבית הלבן אבי ברקוביץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, נדונה האפשרות שישראל תנקוט מחוות, הקלות או צעדים כלפי הפלסטינים, על מנת לצמצם את התנגדותם לריבונות. כמו כן, ברקוביץ שוחח עם הבכירים הישראלים על האפשרות שמדינות ערב או מדינות אירופה יצליחו לגרום לפלסטינים להסיר את החרם מישראל ומממשל טראמפ ולשבת למשא ומתן עם ישראל.

בתוך כך, גורמים בממשל טראמפ גילו אתמול הבנה לשינוי בעמדתו של גנץ, ביחס לתוכנית השלום. גנץ, שבחודשים האחרונים הביע תמיכה בתוכנית טראמפ והתחייב להחיל את הריבונות בבקעת הירדן – הציג אתמול תפנית בעמדתו. בתום פגישתו עם הצוות האמריקני אמר גנץ: "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד". בממשל טראמפ אמרו בתגובה כי "השינוי בעמדת גנץ מובן".

שרות בליכוד: "אוי לנו אם גורם מתוך הממשלה ישים רגליים למהלך"

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל תקפה אתמול גנץ על ההתנגדות להחלת הריבונות ואמרה כי "את זו שעת כושר היסטורית להחלת ריבונות ישראלית. התמיכה הבינלאומית הדרושה קיימת – אוי לנו אם גורם מתוך הממשלה ישים רגליים למהלך".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה אתמול ל'חדשות 13' כי "הלוואי והיה לנו 61, אבל המציאות של הקורונה לא פסחה על מדינת ישראל, הוא העדיף את טובת הציבור על טובת המחנה הלאומי. אני חושבת שגנץ מייצר את חלק מאותם משברים. הלכנו עם גנץ וכחול לבן בחוק הנורווגי ופסקת ההתגברות, אבל בכחול לבן כל פעם מייצרים בעיה חדשה – מה הם לא ידעו שאנחנו הולכים להחיל ריבונות?".

עוד הוסיפה כי "זה לא סיפוח, זה שטחים שלנו. שאבותינו ואימותנו הסתובבו בשטחים האלו. אנחנו לא רוצים להגיע לבחירות, אבל אם בסופו של יום כחול לבן לא ישתפו פעולה ולא ימלאו את חלקם בהסכם הקואליציוני, זו תהיה בעיה. היערכות בטחונית רחבה צריכה להיות והיא נעשית גם היום, לא מכירה שום עלות כלכלית. צריך להחיל את הריבונות, זו הזדמנות היסטורית, ולא משנה בכלל באיזה מצב אנחנו נמצאים".

ח"כ ניר ברקת אמר כי "כששאלו אותי בקונגרס האמריקאי האם אני צופה אלימות עקב העברת השגרירות לי-ם, השבתי שאני לא חושש מכך ובכל מקרה איומים בטרור ואלימות לא ירתיעו אותנו מלעשות את הדבר הנכון והצודק. החלת הריבונות על יו"ש ובקעת הירדן היא הצעד הנכון והמתבקש מאז ומעולם. ‏אדוני רה"מ, לך בכוחך זה ועשה היסטוריה".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני: "הגיעה העת למעשים"

מועצת יש"ע מקיימת הבוקר יחד עם תושבים מיהודה ושומרון "משמרות חיזוק ועידוד" מול שרי ליכוד עם שלטים תחת הכותרת "הבטחתם תקיימו". במועצת יש"ע מבקשים משרי הממשלה "לא לחשוש מאיומי אבו מאזן וטיבי, לא להירתע מהצהרות השמאל, ולהביא ריבונות על כל היישובים כפי שהתחייב ראש הממשלה במהלך השנה האחרונה".

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני: "הראשון ביולי הגיע. ראש הממשלה התחייב לריבונות מלאה על כל היישובים. נגמרו הדיבורים – עכשיו הגיעה העת למעשים. תושבים רבים שהלכו עמכם לאורך כל הדרך רוצים לראות שאתם מגשימים את חלום ההתיישבות כחלק מריבונות של מדינת ישראל, בלי הקפאת בנייה ובלי מדינה פלסטינית. זהו צו השעה. 'אם לא עכשיו אימתי?!"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר הבוקר כי הוא חושש מאיבוד ההזדמנות היסטורית להחלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון וכי ההססנות של נתניהו היא זו שמזמינה את ההתנגדויות של האמריקאים, האירופים ושאר המתנגדים "בגין החיל ריבונות על רמת הגולן ביום אחד, העביר שלוש קריאות בכנסת ולא נתן לאף אחד הזדמנות בכלל להתנגד לתכנית שלו, לצערי עם ראש הממשלה נתניהו זה לא כך. אנחנו שומעים כבר שנה וחצי על הריבונות מבלי שקורים דברים בשטח, היום הזה הפך לפארסה אחת גדולה" אמר דגן.

בנוסף ציין כי דגן כי הוא חבר ליכוד וכי הוא בחר בנתניהו בכל שלוש מערכות הבחירות האחרונות, וציפה יחד עם תושבי יהודה ושומרון והציבור הרחב בארץ לקיום ההבטחה של ראש הממשלה "ליכוד זה ריבונות מלאה, ליכוד זה לא לחכות להנחיות מהבית הלבן, ראש הממשלה נבחר שלוש פעמים בשנים האחרונות על בסיס הריבונות, אני דורש מנתניהו לממש את הבטחותיו"

דגן אמר כי הדבר היחיד שמאיים על המשך שלטון המחנה הלאומי בראשות נתניהו הוא ריבונות "ישראבלוף", "אני אומר את זה בחשש כי אני רוצה את המשך השלטון הזה צריך להדגיש, מסמוס הריבונות או תכנית ריבונות ישראבלוף כאילו סמלית, או תכנית שלבית ארוכה מאוד עלולה להביא לפירוק המחנה הלאומי"

דגן סיכם כי הוא "פועל למעלה מ-7 שנים בנושא יחד עם חברים נוספים ובראשם יהודית קצובר ונדיה מטר שהקימו את תנועת הריבונות והמכנה המשותף הוא בדיוק שכל אותם אנשים שפעלו והעלו את זה לסדר היום בשעה שרוב הפוליטיקאים אמרו שזה הזוי לדבר על ריבונות הם עכשיו אותם האנשים שמציבים גם את הקווים האדומים כי מאותה סיבה שהם רוצים שתהיה ריבונות לשמור על ישראל הם רוצים ריבונות בלי שתפגע בבניין ארץ ישראל, אני אומר לראש הממשלה, חזק ואמץ, תהיה בגין, החל ריבונות מלאה עוד היום. ריבונות אמיתית על כל היישובים על כל אתרי התנך על כל הצירים והכבישים, ולא ריבונות ישראבלוף".

אשכנזי: "לא יודע אם תהיה היום הכרזה על ריבונות – צריך לשאול את רה"מ"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture