צילום ארכיון: הקרמלין

רוסיה, טורקיה ואיראן: "התקיפות של ישראל בסוריה מגבירות את המתיחות"

רוחאני, פוטין וארדואן קיימו שיחת וידאו משותפת, בה הצהירו כי התקיפות הישראליות מפירות את הריבונות הסורית ומגבירות את המתיחות במזרח התיכון. הקרמלין אף גינה את ההכרה האמריקנית ברמת הגולן: "צריך לכבד ההחלטות בינלאומית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רוסיה, טורקיה ואיראן פרסמו היום (רביעי) הצהרה משותפת נגד התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה ומסרו כי "התקיפות הישראליות בסוריה מגבירות את המתיחות באזור ומפרות את ריבונות הממשל הסורי". את הדברים אמר פוטין בשם שלוש המדינות, במהלך ועידה משותפת שלהן. עוד אמר כי "עלינו לפעול על מנת להשיב את ריבונות הממשל בכל שטח המדינה".

בהודעה החריגה של הקרמלין בעקבות שיחת ועידה מיוחדת שקיימו נשיאי שלוש המדינות, הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, הנשיא האיראני חסן רוחאני והנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, נאמר כי הן מחשיבות את התקיפות בסוריה שמיוחסות לישראל "כגורם מערער שמפר את הריבונות של סוריה ומגביר את המתיחות באזור".

בנוסף, שלוש המדינות גינו את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן. "גינינו את ארצות הברית על החלטתה בעניין הגולן הכבוש, ההחלטה האמריקנית מהווה הפרה חמורה של החוק הבין-לאומי ואיום על השלום האזורי", נכתב בהודעה הרוסית.

צילום: הקרמלין
צילום: הקרמלין

בהודעה צוין כי השלושה המשיכו בפגישה את הדיונים שהחלו בפסגה המשותפת שנערכה באנקרה בספטמבר 2019. בפתח ההצהרה נאמר כי המנהיגים "שוללים כל ניסיונות ליצור מציאות חדשה בשטח הסורי תחת כסות של לוחמה בטרור", וכי הם יעמדו נגד כל "חתירה תחת הריבונות הסורית או איום על ביטחון שכנותיה".

לפי רשת RT הרוסית, בדיונים היום בין המנהיגים תקף הנשיא רוחאני את "המשטר הציוני" גם על כיבוש רמת הגולן, שמהווה לדבריו "איום לביטחון האזור כולו". רוחאני רמז שארצו תמשיך לסייע לכוחות אסד במה שתיאר כ"מאבק בטרור", עד שזה "יחוסל לחלוטין בסוריה ובאזור באופן כללי". לדברי הנשיא האיראני, "הרפובליקה האיסלאמית מאמינה כי הפתרון היחיד למשבר בסוריה הוא פוליטי ולא צבאי".

בוועידה גינה פוטין את הסנקציות החדשות והנוקשות שהטילה ארה"ב על סוריה וטען שן אינן חוקיות, עוקפות את מועצת הביטחון של האו"ם וישפיעו לרעה על המצב בשטח. פוטין ציין כי מטרת הוועידה היום היא לנתח את המצב בסוריה, כשלדבריו המתיחות באידליב גבוהה ביותר. פוטין הוסיף שיש להגיע להסכמה על צעדים ש"יבטיחו את הנורמליזציה ארוכת הטווח" של סוריה. הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים לפעול בצורה אקטיבית לקידום דיאלוג בתוך סוריה".

טקס חילופי מפקד עוצבת "הבשן"

במקביל, דובר צה"ל מוסר כי היום נכנס לתפקידו תת-אלוף רומן גופמן כמפקד עוצבת "הבשן". טקס החילופים נערך במחנה "נפח" במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הבשן" היוצא, תת-אלוף עמית פישר, מפקד עוצבת "הבשן" הנכנס, תת-אלוף רומן גופמן, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף רומן גופמן החליף בתפקידו את תת-אלוף עמית פישר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם: ״עלינו להמשיך ולעמוד בכל עת על המשמר, לבצר את כוחה של אוגדת רמת הגולן, לבחון שיטות לחימה חדשות, לבצע חריש עמוק של כל תלם ושעל בדרך לשיפור מוכנות יחידות האוגדה וכשירותן, לאפשר פתיחות מחשבתית, התחדשות ושיח. לשמור על המוכנות, להימנע משאננות, לא להחשיב דבר כמובן מאליו ולא לזלזל באויבנו החורשים עלינו רעות. כל גורם קיצוני ואלים השואף לפגוע בשגרת חיינו ימצא מולו בזירה הצפונית צבא נחוש, איתן והתקפי. אמנם נפעל באחריות ובשיקול דעת, אך במידת הצורך נהרוס ביסודיות כל תשתית טרור, קרובה ורחוקה, לוקאלית או מדינתית".

מפקד עוצבת "הבשן" היוצא, תת-אלוף עמית פישר: "לאחר המלחמה צבא סוריה לא חזר לבד, הוא חזר לגבול מלווה בשותפיו השיעים – איראן וחיזבאללה, והוא מסייע בידם להקים בחזית רמת הגולן תשתית לפעילות חבלנית עוינת נוסף אלו הקיימות בגליל, בעזה, בשומרון וביהודה. משרתי ומשרתות האוגדה – פעלנו יחד במקצועיות ובמסירות לממש את משימותינו – הגנת הגבול לאורך כל ימות השנה, מניעת התבססות והתעצמות חיזבאללה מעבר לגבול והכנת כוחות האוגדה בסדיר ובעיקר במילואים למלחמה״.

מפקד עוצבת "הבשן" הנכנס, תת-אלוף רומן גופמן: ״כמו אז, גם היום אויבי ישראל במעגלים השונים ממשיכים לחצוב בסלעי היסוד של ביטחון ישראל. כאן, ממש מעבר לגבול, המלחמה בסוריה שמסרבת להסתיים- אזור החורן כמרקחה. התעצמות חיזבאללה בלבנון והניסיונות לכונן אחיזה ברמת הגולן הסורית, בניית ״טבעת חנק״ איראנית, שיקום צבא סוריה על רקע מאבקים אחרים מחייבים ראייה רחבה, יוזמה, מוכנות ופעולה בקצב גבוה. הנני מתחייב בשכבי ובקומי להגן על רמת הגולן, החרמון ותושביהם ולנצח בכל עימות ומלחמה. ננצח יחד, מפקדי וחיילי מפקדת האוגדה בסדיר ובמילואים, מפקדי ולוחמי חטיבה מרחבית 474, מפקדי ולוחמי חטיבות המילואים, גדוד האיסוף וכן אנשי ההגנה המרחבית והמנהיגות האזרחית. ננצח יחד עם שלל יחידות, זרועות צה״ל והארגונים הנוספים״.

צילומים: דובר צה"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חצוף הפוטין הזה, הוא שכח שלפני כמה שנים הוא כבש את חצי האי קרים מידי אוקראינה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי, ועד היום הוא לא החזיר את השטח הכבוש והוא גם לע מתכוון להחזיר אותו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture