צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת: "ריבונות העם נלקחה – והוחלפה בהכרעה של קומץ שופטים"

יו"ר הכנסת יריב לוין בפתח הישיבה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-24: "הבחירות הפכו לאירוע משונה, כזה שבו אנו בוחרים בנציגינו רק כדי שאחרים יחליטו במקומם. כדי שקומץ שופטים בבית המשפט העליון רומס את החלטות הכנסת ואת החוקים הנחקקים על-ידיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 קיימה הבוקר (שלישי) את ישיבתה הראשונה, בנוכחותם של יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס, ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ. חברי הוועדה השתתפו בישיבה באמצעות היוועדות מרחוק.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בפתח הישיבה: "האירוע שאנו מקיימים היום, הוא אירוע טקסי. לצערי, אין זה האירוע הטקסי היחיד. גם הבחירות לכנסת הולכות והופכות לאירוע טקסי. מן טקס משונה שכזה, בו אנו, אזרחי ישראל, בוחרים את נציגינו לכנסת, רק כדי שאחרים יחליטו במקומם. אנו חיים במציאות של היפוך יוצרות, בשעה שריבונות העם נלקחה ממנו זה מכבר והוחלפה בהכרעה של קומץ שופטים".

לוין הוסיף: "מצב בו ביד אחת בית המשפט העליון רומס את החלטות הכנסת ואת החוקים הנחקקים על ידה, וביד השנייה שופטיו מנהלים את הליכי הבחירות לכנסת כאילו היינו דמוקרטיה מתוקנת, הוא כסות, או בלשון השגורה בימים אלה – מסכה, שראוי, להבדיל מן המסכות הדרושות להגנה מפני הקורונה, להסיר. כך העיקרון שהגיונו ברור לפיו שופט הוא שעומד בראש ועדת הבחירות המרכזית, מקבל גוון שונה לחלוטין כאשר השופטים הופכים את עצמם לשחקנים במגרש הפוליטי. הנזק הנגרם לכלל מערכות השלטון, ובראשן בית המשפט עצמו הוא כבד מאוד"

"מכובדיי כולם, לא בלב קל אני אומר דברים אלה, אך כיושב ראש הכנסת אני חש שמחובתי לומר את הדברים כפי שהם. אני תקווה כי דבריי אלו ייפלו על אוזניים קשובות ונימנע מהמשך הפגיעה בכנסת ובסמכויותיה ומן ההתנגשות הקשה והמיותרת שאני משוכנע שאיש אינו רוצה בה בין רשויות השלטון", דבריו של יו"ר הכנסת.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון עוזי פוגלמן השיב לדברים: "להשקפתי הדיאלוג בין רשויות השלטון השונות, הרשות המחוקקת והרשות השופטת, צריך להתנהל בנימוס ובכבוד הדדי. אני לא בטוח שהישיבה הראשונה של הוועדה היא המקום הנכון לנהל אותו. אני מזכיר שהקביעה ששופט מכהן יכהן כיו"ר ועדת הבחירות היא של הכנסת, בדגש על שופט מכהן. כך שהכדור הוא בידי הכנסת ואנחנו פעלים במסגרת החוק".

השופט פוגלמן בנאומו – צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השופט פוגלמן הוסיף: "אני רוצה להבטיח שגם אני וגם שופטי העליון ימשיכו לעשות את עבודתם נאמנה, ללא חשש ללא מורא וללא משוא פנים. הכל כמובן תוך כבוד הדדי עם רשויות השלטון האחרות".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "פעם היו מחליפים שלטון במלחמות ושפיכת דם, והיום אנחנו עושים את זה אחרת. לפעמים עוברים הרבה גבולות, רכילות, לשון הרע, הלבנה ברבים, אבל בסוף מחליפים שלטון וברוך השם אף אחד לא מערער על התוצאות. זו חגיגה לדמוקרטיה ואנחנו צריכים להודות על כך".

שר הפנים אריה דרעי בנאומו – צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר דרעי הזהיר את ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי מהליכה לבחירות ואמר כי, "אסור לנו ללכת לבחירות רביעות, אני אומר את זה לעצמי ולשותפים, לראש הממשלה, לראש הממשלה החליפי ולכל השותפים. ההיסטוריה לא תסלח לנו. לא הילדים שלנו, לא הנכדים שלנו לא החברה ולא הציבור המוחלש. ההיסטוריה לא תסלח לנו אם אנחנו נגרור את ישראל לבחירות רביעות. אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בנושאים הבריאותיים כלכלים, ולשים בצד את הנושאים שבמחלוקת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שופטי השמאל שולטים במדינה.
כל דבר נגד הדת נגד הדתיים ונגד הימין הם נותנים יד ורגל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture