צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

סמוטריץ': "נתניהו מסכל פעם אחר פעם כל יוזמה לתקן את מערכת המשפט"

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי תקף הבוקר בחריפות את רה"מ נתניהו ואמר כי, "פעם אחר פעם הוא מסכל כל יוזמה שתוכל לתקן את מערכת המשפט". עוד אמר סמוטריץ' כי, נתניהו אשם באופן חד משמעי לטיפול הכושל של הממשלה בגל השני של הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שאתמול נפלה הצעה שהגיש להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את ניגודי העניינים של השופטים, ואמר כי, "נתניהו אלוף בלנאום, לתקוף ולבקר. כשזה מגיע למעשים – פעם אחר פעם הוא מסכל כל יוזמה שתוכל לתקן את מערכת המשפט".

בראיון לאולפן 'ווינט' התייחס על הביקורת מדוע העלה את הצעתו במקביל לזינוק בנתוני התחלואה בקורונה, ואמר כי, "גם הקואליציה מעלה נושאים שלא קשורים רק לקורונה. המדינה לא עומדת מלכת. אסור שהדחוף ישים בצד לחלוטין את החשוב. 'בילינו' השבוע, קואליציה ואופוזיציה כאחד, משום שאנחנו ענייניים, עד ארבע לפנות בוקר כדי להביא לחקיקת הקורונה".

"משקיעים בזה את מרב הזמן והאנרגיות שלנו, הלוואי שהממשלה תשקיע בזה. אתה בא אליי בטענות? הממשלה הזו כל היום עסוקה במריבות ומלחמות, הדבר האחרון שמעניין אותה זה הטיפול בקורונה. לצערי הרב, הליכוד וכחול לבן לא מדברים כבר הרבה מאוד זמן".

סמוטריץ' הוסיף כי, "הם נלחמים על שטויות, ולכן ככה נראה הטיפול בקורונה. סוגיית הטבות המס לראש הממשלה – אני חושב שהיא עניינית, יש היגיון בבקשתו, אבל בזה אתה מתעסק? נמנעתי מההצבעה כי מחיתי נגד השערורייה שלאזרחי ישראל אין מה לאכול ויש מיליון מובטלים, ובזה מתעסקים בכנסת".

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי הוסיף להסביר את ההחלטה שלו לקדם את הקמת ועדת החקירה בזמן משבר כלכלי חמור: בשלהי הכנסת ה-20 הייתי חבר בוועדת חקירה פרלמנטרית שהייתה אמורה לטפל בכל נושאי האשראי הבנקאי ופיקוח על הבנקים. ועדת חקירה פרלמנטרית היא כלי נכון וחשוב. הוא קיים בחוק, ואותי פחות מטרידות העובדות בתחקירים אלא התשובות של מערכת המשפט, שלא מבינה את הבעיה. מילא היו אומרים שהם יתקנו, אבל התשובות של מערכת המשפט מקוממות".

בתשובה לשאלה האם הוא ניסה לברר מול הנשיאה חיות את פשר ניגודי העניינים שנחשפו, אמר סמוטריץ': "אני לא מרים טלפון לנשיאת בית המשפט העליון, אני גם מניח שהיא לא תענה לי. לפני שנה מוניתי לשר, ישבתי עם היועץ המשפטי של המשרד והוא עבר על ההיסטוריה שלי, של המשפחה, קשרים חברתיים, מקצועיים וכלכליים. ההסדר עובר לפרקליטות שמאפשרת אותו, מגדירים לי במסודר מה אני יכול ומה לא. אותו דבר צריך להיות עם שופטים".

"זה מה שיעזור להרים את המערכת מהרצפה ולשקם את המאזן. זו ועדת חקירה פרלמנטרית-מקצועית שתעשה עבודה יסודית, זה קיים נהדר בארצות הברית. אל תזלזלו בכנסת, הכנסת יודעת לעשות עבודה מסודרת, להביא אנשי מקצוע, לשמוע את כולם, לרדת לשורשי העניין. יש פה ניסיון לעשות דה-לגיטימציה לכנסת, למערכת הדמוקרטית, ואני לא מסכים לזה".

"מי שעוקב אחריי יודע שיש לי אג'נדה ברורה בנושא מערכת המשפט", אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ', "אני רוצה מערכת משפט חזקה, עצמאית, מקצועית, אובייקטיבית ולא פוליטית, שעוסקת בתחומים שבהם היא אמורה לעסוק במדינה דמוקרטית, ולא בעניינים שבסמכות הממשלה והכנסת".

בהתייחסות לטיפול הממשלה במשבר הקורונה אמר, "הבעיה בסגר שהוא לא נועד לטפל בעיר שאותה סוגרים אלא להגן על יתר האוכלוסייה. כשלא מטפלים אין פיצוי לעסקים, אין מלוניות, אין בדיקות. אומרים לאותם אנשים בסגר 'אתם חולים, תהפכו למדגרה גדולה', העיקר שלא תפגעו באנשים אחרים – ומפה נובע הזעם של התושבים".

ח"כ סמוטריץ' האשים את ראש הממשלה נתניהו בכישלון ואמר כי, "אנחנו צועקים את זה כבר חודשיים. צעקנו את זה גם כשהיינו בתוך הממשלה. אני לוקח אחריות לסגר הראשון, הייתי אז שר בממשלה, הסברנו לציבור שאין ברירה, הולכים לסגר ויהיה מחיר כלכלי כבד, אבל אנחנו מנצלים את הזמן כדי להיערך, גם בהגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות וגם בהקמת מערכת שעד היום לא הוקמה – חקירות, בדיקות וקטיעת שרשראות ההדבקה מה"בפועל, הממשלה לא עשתה את החלק שלה. עכשיו היא מגלגלת את כל האחריות לאזרחים".

סמוטריץ' מתח ביקורת על האכיפה שמלווה במתן דו"חות לאזרחים שלא עוטים מסכה. לדבריו, "במבחן התוצאה זה מזיק. אם אכיפה איננה מטרה אלא אמצעי להביא להגברת הציות האזרחי – התוצאה הפוכה. אנשים ממורמרים, כועסים, זה יוצר אנטי אצל אנשים ואז פחות יצייתו. צריך להגיד למשטרה, תפסיקו להיות צודקים – תהיו חכמים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאוד
אלוף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture