במקום אבואב: השר גלנט בחר בעמית אדרי לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך

אדרי, שפרש מצה"ל בשנת 2013 לאחר 26 שנות שירות, ימונה לתפקיד בכפוף לאישור ועדת המינויים ולהחלטת הממשלה. למרות הביקורת הצפויה: השר העדיף למנות איש תפעול שיתאים את מערכת החינוך לתנאי הקורונה – במקום איש חינוך שצמח במערכת

בתום מספר ראיונות שקיים שר החינוך יואב גלנט עם מועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו למנות את עמית אדרי. זאת בכפוף לאישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ולהחלטת הממשלה. אדרי, בן לאב עולה ממרוקו ולאם בת לניצולי שואה מהונגריה, בוגר תואר ראשון משולב במדעי החברה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדיניות ציבורית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב.

הוא פרש מצה״ל בשנת 2013 בדרגת אלוף משנה לאחר 26 שנות שירות. בתפקידיו השונים בצבא פיקד על קורס קציני הלוגיסטיקה, הכשיר מאות קצינים וקצינות, פעל לקידום קצינות ולשילובן במערך השדה ופיקד על המערך הלוגיסטי של פיקוד הדרום במהלך מבצע ״עופרת יצוקה״. במהלך הקריירה הצבאית שלו, עסק אדרי בפיתוח נהלים, שיטות עבודה, מערכי הכשרה והדרכה והתאמת הארגון לשינויים.

עם שחרורו מצה"ל פנה אדרי למגזר העסקי, היה שותף להקמת חברה והוביל אותה בתור המנכ״ל. בנוסף, אדרי ביצע תפקידי ראש מטה השר בשלושה משרדים ממשלתיים – הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה והחינוך.

מאז כניסתו של השר לתפקיד מוביל אדרי את ההיערכות של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה, ובתוך כך את נושא הלמידה הדיגיטלית מרחוק ואת מדיניות השר גלנט לגמישות ניהולית עבור מנהלי בתי הספר.

בתוך כך, מודיע היום השר גלנט על הקמת צוות ייעוץ פדגוגי מיוחד, אשר יפעל לצד גורמי המקצוע במשרד החינוך ויסייע בגיבוש הרפורמה הנדרשת במערכת החינוך. הצוות, שיפעל בהתנדבות, כולל בכירים במשרד החינוך לצד מומחים בעלי שם. כלל חברי הצוות הביעו נכונות ורצון להירתם למשימה החשובה במהלך פגישות מקצועיות שקיים עמם השר בחודש האחרון. הצוות יתכנס לראשונה כבר בשבוע הבא.

חברי הצוות שנבחרו על ידי השר: פרופ׳ דן אריאלי, ד"ר אורנה שמחון, ד"ר גרניט אלמוג-ברקת, עדי אלטשולר, משה (קינלי) טור-פז, תא"ל (במיל') רם שמואלי, אביב קינן, ושרי אלבז.

בלשכת גלנט אומרים כי "מינוי עמית אדרי למנכ"ל והקמת צוות הייעוץ הפדגוגי מקדמים את התפיסה הארגונית והפדגוגית אותה מוביל השר גלנט במשרד החינוך, אשר משלבת הפעלה וניהול מיטבי של מערכת החינוך יחד עם הובלת רפורמות פדגוגיות-חינוכיות ארוכות טווח".

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *