Olivier Fitoussi/Flash90

גנץ על התוכנית הכלכלית: "מענה הרחב לדרישות של כחול לבן"

‏ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "מי שהקים ממשלה מנותקת של 36 שרים ו-16 סגני שרים ובאמצע המשבר עסק בעיקר בהטבות המס של עצמו, שלא יספר לנו על לקיחת אחריות מלאה". ברקת: "חסרה תכנית גדולה לשיקום המשק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ פרסם הודעה זמן קצר לפני הצגת התוכנית הכלכלית על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסר כי "שוחח היום עם שר האוצר ישראל כ"ץ שהציג לו את התוכנית הכלכלית למלחמה בקורונה. גנץ בירך על המענה הרחב לדרישות הכלכליות – חברתיות של כחול לבן". לדבריו, "ממשלת החרום של הקורונה יצאה היום לקרב: למען הקשישים, העצמאיים, החקלאים, המובטלים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים".

"זהו ערב חשוב במלחמה שלנו כנגד הקורונה הכלכלית והחברתית. הקמנו את ממשלת החירום כדי להצליח להביא בשורות משמעותיות לכל מי שנפגע מההגבלות המתבקשות בשל המצב המירכב. התעקשנו על תשלומים מידיים במקביל לרשתות ביטחון ארוכות טווח שיבטיחו מנגוני צמיחה ויתנו ודאות לאזרחים".

"עלינו להניח הכל בצד ולעסוק רק בזה: יש לנו עוד עשייה רבה למען המובטלים ונפגעי המצב הכלכלי. נמשיך לעשות כל שיידרש על מנת להציל את המשק ואת כל הסקטורים שבו. לא נשאיר אף אחד מאחור. הימים מאתגרים וימשיכו כך גם בחודשים הקרובים אך הערב אנו מקווים כי הצעדים הכלכליים יביאו בשורות לבתים רבים", דברי גנץ.

ח"כ ניר ברקת שהציג מוקדם יותר השבוע הצעה משלו אמר כי "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, על תכנית החירום שנותנת סיוע דחוף ועזרה ראשונה למי שפרנסתם נפגעה קשה. אני שמח ששר האוצר לקח על עצמו לוודא ביצוע באופן אישי. עדיין חסרה תכנית גדולה לשיקום המשק והצלת מקומות העבודה, ואני מאמין שראש הממשלה יציג אותה בקרוב כפי שהתחייב הערב".

שר התרבות והספורט חילי טרופר, על התכנית הכלכלית שפורסמה הערב: "שמח שבתכנית הכלכלית יש מענה ראשוני לדרישות של משרד התרבות והספורט ובראשן מענק לעצמאים, ביניהם היוצרים והיוצרות שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות משבר הקורונה. הדרך עוד ארוכה ויש סוגיות רבות שטרם נפתרו. נמשיך לפעול עד שנזקי הקורונה יצומצו למינימום האפשרי. נמשיך לפעול כדי שהתרבות והספורט יתקיימו גם בתקופה זו וכדי שמאות אלפי העובדים יתקיימו בכבוד בימים המורכבים".

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, על התכנית הכלכלית שהוצגה הערב: "אני מברכת על התכנית הכלכלית שהוצגה. רק לא ברור לי למה נותנים דמי אבטלה לכולם עד יוני 2021 ולעובדים מעל גיל פרישה שפוטרו נותנים מענק רק עד דצמבר 2020. למה להפלות את המבוגרים? על הסוגיה הזו אמשיך להתעקש עד שהיא תיפתר".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "מי שהקים ממשלה מנותקת של 36 שרים ו-16 סגני שרים ובאמצע המשבר עסק בעיקר בהטבות המס של עצמו, שלא יספר לנו על ״לקיחת אחריות מלאה״ התוכנית הכלכלית -חייבת להתחיל מדבר אחד שבלעדיו שום דבר לא יצליח: קיצוץ מספר השרים ומשרדי הממשלה".

"טענת נתניהו לפיה הטיפול בצד הבריאותי של הקורונה היא ״הצלחה כבירה״ עומדת בסתירה מסוכנת לנתוני התחלואה ולכשלון הגמור של מערך הבדיקות והחקירות האפידימולוגיות. דבריו על הכלכלה חלולים ואינם עומדים במבחן המעשה. מי שהקים ממשלה של 36 שרים ו-16 סגני שרים ובאמצע המשבר עסק בעיקר בהטבות המס של עצמו, שלא יספר לנו על ״לקיחת אחריות מלאה״".

"תלונותיו על הבירוקרטיה הממשלתית מעלות את השאלה מי בעצם היה ראש ממשלת ישראל ב-11 השנים האחרונות? את דמי האבטלה לעצמאים כזכור הוא הפיל בכנסת כבר לפני שבועיים. לגבי המענקים – רוב הציבור מחכה עדיין לשתי הפעימות הקודמות. יש לקוות שהפעם זה ייראה אחרת", דברי לפיד.

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ בתגובה לתכנית הכלכלית: "תכנית נטולת מעוף, ללא מנופי צמיחה ובלי כיוון יציאה ברור מהמשבר. שוב ילכו הסכומים הגבוהים לחברות הגדולות ולא לעסקים הקטנים שנמצאים על סף קריסה. אם נתניהו היה נערך לגל השני במקום להתעסק בסיפוח ובהטבות מס לעצמו, הכלכלה הישראלית הייתה נמצאת היום במקום אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן זה אותו ראש ממשלה שכבר ב2003 עשה קיצוץ בהיותו שר האוצר וכעת מתפאר במעט ההוא זורק לנו ברוב נדיבותו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture