צילום: ישכר זלמנוביץ

ח"כ ביטון: "ההחלטה על פתיחת מכוני הכושר והבריכות – נטו למען הציבור"

למרות האיומים להדיחה מראשות ועדת הקורונה, אומרת ח"כ יפעת שאשא־ביטון כי היא שלמה עם החלטותיה. "אין מה להתייחס לאמירות כמו של זוהר". ומוסיפה: "מצופה מאיתנו לשרת את הציבור ולבחון החלטות בשקיפות ובמקצועיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא־ביטון, מבהירה אחרי הדרמה שהתרחשה אתמול בועדת הקורונה בכנסת כי, "השיקול היחיד שלי היה מקצועי. קיבלתי החלטות לטובת הציבור נטו". שאשא־ביטון לא היססה להפגין שרירים בישיבת הוועדה ולקבוע כי יש לפתוח מחדש את חדרי הכושר ובריכות השחייה, בניגוד לעמדות משרד הבריאות ורה"מ. גם הטונים הגבוהים שאליהם טיפס הדיון והאיומים מצד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לא ריפו את ידיה.

בראיון שיפורסם בסופ"ש ב'ישראל היום' מוסיפה שאשא־ביטון: "כשם שבשבוע שעבר אישרנו את החוק המסמיך את הממשלה להכניס מיידית את הצווים לתוקף ורק אחר כך להביאם בפני הכנסת, וכשם שלפני כן דנו במגבלות ואישרנו למספרות, למשל, לעבוד, וגם לעסקים אחרים, כך גם הפעם באתי לעבוד למען הציבור וקיבלתי החלטות ענייניות. זה בסך הכל היה דיון ועדה. יש משבר כלכלי ומשבר בריאותי חמור ועלינו לאזן".

יו"ר הוועדה מגיבה על הטון התקיף שבו דיבר אליה ח"כ זוהר, שסינן בין היתר לאחר ההצבעה "שיהיו לך חיים נעימים" ואומרת: "מעולם לא הייתי בכזאת סיטואציה. אני באמת מאחלת לעצמי שיהיו לי חיים טובים, אין לי מה להתייחס לאמירות כאלה. אני שלמה עם ההחלטה שלי".

על האם היא מפחדת מנקמה של הליכוד אמרה: "אני מפחדת מהיום שבו אאבד את עצמי, וזה לא יקרה. כשמדובר בדברים שאני מאמינה בהם, כשאני יודעת שזה נכון למען הציבור, אני מוכנה לשלם מחירים אישיים. כדי שהציבור יוכל לסייע לנו בשמירה על ההנחיות אנחנו צריכים לסייע לו בהשארת ענפים פתוחים ולהציג בפניו נתונים. לכן קיימתי דיון שמנגיש את המידע, הגיעו אנשי מקצוע בכירים, הציגו נתונים, קראתי מאמרים מכל העולם וקיבלתי החלטה מושכלת".

על הטענה של הליכוד שאמרו שלוביסטים מחדרי הכושר שכנעו אותה אמרה: "קשקוש מוחלט. הרי בשבוע שעבר התמודדתי עם לחצים של זוגות צעירים ובעלי אולמות ובכל זאת סגרתי. את יודעת מה זה לחץ של זוגות שנמצאים רגע לפני חתונה? בעלים של חדרי כושר הם לא לוביסטים גדולים. תמיד פונים אלי אנשים שעובדים קשה למחייתם, ואני תמיד שוקלת את הנתונים המקצועיים ובוחנת את טובת הציבור".

"תראי מי היה בדיון. אנשי מקצוע, נכי צה"ל שאמרו שזה פוגע בשיקום שלהם, הכל מתועד. בסוף צריך לעשות מה שנכון עבור הציבור מתוך שיקול דעת מקצועי. יש לנו אחריות על הכתפיים. בשבוע שעבר קיבלתי החלטה לא פופולרית למען הציבור וגם אתמול זה מה שהיה".

על האם ח"כ שאשא-ביטון ציפתה שכחול לבן יתייצבו לצידה אמרה: "שכל אחד יעשה מה שנכון לו. כיושבי ראש ועדות וכחברי כנסת מצופה מאיתנו לשרת את הציבור ולבחון החלטות בשקיפות ובמקצועיות. אני באותה פוזיציה כמו כל חבריי. אם נפסיק לשרת את העם אין לנו מה לעשות כאן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לחה"כ יפעת שאשא ביטון,
אני הייתי אתמול בחדר כושר בשעה 6:00 והמקום היה מלא. היה אפשר להרגיש את תחושת הרווחה. מכל הכשלים של הממשלה מאז הקמתה, לפחות קצת הגינות ויושר. הצלת את אמון הציבור בממשלה הכושלת הזאת. את צריכה להיות פרוייקטר הקורונה.
אנחנו ממש אסירי תודה.
דוד

לחברת הכנסת יושב ראש ועדת קורונה יפעת שאשא ביטון שלום רב
אני מודה לך בקרב לב על ההחלטה לפתוח בחזרה את חדרי הכושר, המועדונים ובריכות השחיה לאחר כל הבדיקות שערכת בהתבסס על הנתונים שהוצגו בפנייך ובמסגרת הדיון בועדת קורונה שעל סמך להם לא היה כל צידוק וביסוס הוגן לקבוע את הצו שעליו החליטה הממשלה בישיבת קבינט קורונה שהתקיימה אתמול. נהגת בתבונה רבה ובשיקול דעת מלא בביטול הצו שהוציאו שרי הממשלה בישיבת קבינט קורונה ובכללם ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת חדרי כושר, מועדונים ובריכות שחיה ציבוריות. כבר אתמול כשלוש שעות לאחר החלטת ועדת הקורונה שהתנהלה ברשותך הלכתי לשחות בבריכה במועדון הכושר שבו אני מנוי והרגשתי בחזרה נפלא ושמח מאוד. לפי דעתי את ראויה להמשיך לכהן כיושבת ראש ועדת קורונה תוך שאת יודעת לנתח, לקבל החלטות נכונות בתבונה ובשיקול דעת מלא והרדשתי לא טוב בשבילך כשחבר הכנסת מיקי זוהר אמר שהוא ידיח אותך כשלפי דעתי ניהול הממשלה בהחלטותיה הוא כושל ויש חוסר אמון מלא של הציבור בה. אני מאחל לך המשך הצלחה וכל טוב. אורי.

למה חתונות ביטלת ברגע האחרון, אם יש לך כן סולידריות לציבור איפוא זה היה כשחתנים וכלות בכו בלילות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture