פלאש 90

שלח: "ביטון הפכה לשעיר לעזאזל קואליציוני"; סער: "אסור להדיח אותה"

ח"כ עפר שלח התייחס להחלטת יו"ר ועדת הקורונה ח"כ שאשא ביטון לתמוך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות נגד עמדת הממשלה ואמר כי, "על פי המידע שהיה בידי הח"כים, זאת הייתה החלטה נכונה". גדעון סער: "אסור להדיח אותה - יש איזונים בין רשויות, איזונים בין ערכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הקורונה לשעבר ח"כ עפר שלח התייחס הבוקר (שלישי) לסערה בעקבות החלטת היו"רית הנוכחית ח"כ יפעת שאשא ביטון לתמוך בפתיחת חדרי הכושר בריכות השחייה – בניגוד לעמדת הממשלה, ואמר כי, "הוועדה עשתה את עבודתה, שהיא בראש ובראשונה לקבל מידע. על פי המידע שהיה בידי הח"כים, קואליציה ואופוזיציה כאחד, זאת הייתה החלטה נכונה".

בראיון ל'ווינט' אמר שלח כי, "הבעיה היא לא בכנסת, אלא בממשלה שלא יודעת מה היא עושה, ובראש ממשלה שלא יודע מה הוא עושה ורוצה להטיל את האשמה על אחרים", אמר שלח. "עכשיו הוא הפך את יפעת שאשא ביטון, שבסך הכול עשתה בדיוק מה שהכנסת אמורה לעשות, והפך אותה לסוג של שעיר לעזאזל קואליציוני".

"הוועדה עשתה את עבודתה, ועבודתה היא בראש ובראשונה לבקש מידע. זה אחד הכשלים שהיו בוועדת הקורונה גם כשאני הייתי בראשה – אין מידע אמיתי שעל פיו מתקבלות ההחלטות. על פי המידע שהיה לח"כים, קואליציה ואופוזיציה כאחד, זאת הייתה החלטה נכונה. זו בדיוק העבודה של הכנסת, ובמובן הזה הוועדה עשתה את עבודתה", דברי שלח.

על השאלה מדוע נתניהו לא מעוניין למנות 'פרויקטור' שינהל את המשבר, אמר שלח, "שראש הממשלה לא רוצה. בנימין נתניהו חשב שהוא ינהל את המשבר הזה לבד עם פקיד אחד או שניים. בהתחלה התקבלה החלטה הכי קלה והכי קשה, כי המשמעויות אדירות, אבל הכי קלה – סגר מוחלט. אף שהשבר הכלכלי היה באופק, הנתונים הרפואיים היו לטובתו אז הוא חגג את ניצחונו ועכשיו הדבר הזה קורס כפי שהיה בלתי נמנע שיקרה".

בתוך כך, בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער התייחס בראיון ל'רדיו 103' לניהול משבר הקורונה ע"י הממשלה ואמר כי, "היו החלטות מצוינות והיו גם החלטות פחות טובות. ראש הממשלה עצמו לקח אחריות על דברים שהיו שגויים, הן ברמת הביצוע, עד כמה הכסף ירד מהר לאזרחים, או האופן שבו הייתה פתיחה בחודש מאי כמדומני. כרגע צריך בעיקר להסתכל קדימה מכיוון שאנחנו נהיה פה תקופה ארוכה וממושכת עם הצרה הזאת, וצריך לקבל החלטות אופטימליות ולנסות להחזיק את הכלכלה בשיניים, כי זה להחזיק את עם ישראל".

על הסערה בועדת הקורונה אמר ח"כ גדעון סער כי, "אני לא חושב שצריך להדיח אותה, צריך להבין שהתפקיד של הוועדה הזאת הוא תפקיד מאוד קשה ומאתגר ואני רוצה להזכיר שרק לפני כמה שבועות הכנסת קיבלה על עצמה והייתה על זה הרבה ביקורת שצווי הממשלה יכנסו לתוקף באופן מידי והדיון בכנסת יתקיים בדיעבד כדי שהממשלה תוכל להתמודד בצורה יותר יעילה ואפקטיבית עם המשבר".

הוא הוסיף, "כאן לפי אותה נוסחה הביקורת הפרלמנטרית הייתה בדיעבד והוועדה שאני לא חבר בה ולא שמעתי את האנשים והטיעונים – קיבלה החלטה שבחלק מסוים לא קיבלה את הצו כפי שהוגש, זה לפי דעתי סמכותה. יש איזונים בין רשויות, איזונים בין ערכים".

עוד אמר, "הממשלה עצמה בנושא הבריכות שינתה את עמדתה והייתה מוכנה לפתוח את הבריכות אחרי אותה הבחנה שלא הובנה עד הסוף בין בריכות ציבורית לבריכה בבתי מלון. מבלי להיכנס לשאלה מה נכון כי אפשר לטעון כל טיעון, יש צורך לאזן בין הסיכונים הבריאותיים לפגיעה בפרנסה של אנשים בענף שלם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סאב טקסט:
הקואליציה של גדעון סער.
יחי סער המלך!!

למה ביטול חתונות ברגע אחרון לא נגע לליבכם כמו סגירת מכוני כושר?

שלח המשתלח….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture