Yonatan sindel/FLASH90

אלפים הפגינו מול מעון רה"מ בבלפור – מאות מוחים חסמו את הרכבת הקלה

מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים הפגינו אלפים נגד נתניהו. לאחר כמה שעות של הפגנה, מאות נהרו לכיוון מרכז העיר. המשטרה החלה לפזר את ההפגנה לאחר שהחלו הפרות סדר. המתפרעים יידו אבנים, ביצים וחפצים ובנוסף גורמים נזק לרכוש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כמה מפגינים נעצרו הערב (שלישי) על ידי המשטרה לאחר שמאות חסמו את ציר הרכבת הקלה בירושלים. כוחות המשטרה התיזו עליהם מים במטרה לפזר את החסימות. המפגינים יצאו לכיוון מרכז העיר בתום מחאה מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בבירה. בהפגנה השתתפו אלפי בני אדם, שמחו נגד "שחיתות שלטונית".

המפגינים, שחלקם הדליקו לפידים וניסו לפרוץ את המחסומים תוך כדי עימות עם המשטרה, הניפו דגלי ישראל וקראו "ביבי הביתה", "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"המדינה שלנו ולא של נתניהו". מנגד, מפגינים אחרים קראו להם להפסיק את האלימות. לאחר ההפגנה מאות צעדו על רחוב קרן היסוד למרכז העיר, וחסמו את נתיב הרכבת הקלה. השוטרים הגיבו בזרנוקי מים ועצרו מפגינים.

"ראש ממשלה נאשם – אין לו פנאי לטפל במשבר הכלכלי החמור של דורנו", מסרו מנהיגי תנועת הדגלים השחורים. "מאות אלפי עצמאים קורסים תחת חוסר התפקוד של ממשלת נתניהו, ממשלה שעסוקה מבוקר עד ערב במשפטו של הנאשם נתניהו". "אם נותרה בו אחריות כלפי אזרחי ואזרחיות המדינה – עליו להתפטר ולתת את המושכות למי שיש לו זמן לענייני המדינה", הוסיפו.

"מאות מפרים את הסדר במרכז העיר", מסרו במשטרה, "מיידים אבנים, ביצים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, ובנוסף גורמים נזק רב לרכוש בתי העסק. מפקד המחוז ניצב דורון ידיד נתן הוראה לפזר את מפירי הסדר. משטרת ישראל תאפשר קיומה של מחאה וחופש הביטוי, אך לא תאפשר פגיעה בציבור וברכוש".

במהלך ההפגנה הותקף פרשן 'חדשות 13' אבישי בן חיים, המזוהה עם הימין ותומכי ראש הממשלה, שהיה במקום לסקר את ההפגנה, על ידי כמה מפגינים שצעקו לעברו קריאות גנאי. מחדשות 13 נמסר כי "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות המילולית כלפי אבישי בן חיים. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח – ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנינה את תקיפת בן חיים: "עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם- בלי איומים, בלי תכתיבים. אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה- כך גם חופש העיתונות והביטוי". שר התקשורת יועז הנדל אמר כי "במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים. לא משנה מה עמדותיהם. מספיק עם הפוזיציה. מי שמאמין בחופש עיתונות, שמירה וכיבוד החוק, לא עושה זאת רק כשנוח לו פוליטית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצויין. סוף סוף הסוף של הגלות מתחיל להראות. הפגנות נגד השחיתות השלטונית זו נקודת התחלה מצויינת למהפיכה שילטונית. אני ישתתף בהמשך בהפגנות ויעיר עוד יהודים טובים שגם יצתרפו לזעם נגד השחיתות השלטונית.
נקוה שבקרוב תהיה מפלה שילטונית וסוף סוף יגיע הגואל.

איפה המסיכות ועוד אחר כך יוצאים על החרדים

למה לא התיזו עליהם בואש???

אני לא מבינה מה הסיפור את ההפגנה הזאת לא מראים אבל את של החרדים כן כאילו מה ההבדל?

אדון עמנואל גולדין: מה הקשר בין שחיתות בממשלה לבין גלות עם ישראל שנמצא בא כבר 2000 שנה? ואיך אתה מקשר אפיכה שילטונית לביאת גואל צדק? (הלא זה נבלה וזה טרפה, הצד המפגין הם יהודים מסכנים, תינוקות שנשבו של"ע הדעות שלהם הרסניות לגבי יידשקעייט בכלל ולחרדים בפרט ואם הם יעלו לשלטון המצב יהיה גרוע יותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture