גנץ מצביע בקלפי במליאת הכנסת. (בבחירות למבקר המדינה). צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחול לבן: נתמוך בח"כ מארק בהצבעה לוועדה למינוי שופטים; אייכלר לדיינים

מתח לקראת ההצבעה החשאית במליאה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרות שיפוטיות. בכחול לבן הודיעו שיצביעו לפי ההסכם הקואליציוני למרות המתיחות עם הליכוד. שר המשפטים: "יש הסכם קואליציוני, וכחול לבן תקיים אותו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכחול לבן החליטו הבוקר (רביעי) לתמוך במועמדת הליכוד ח"כ אסנת הילה מארק לוועדה לבחירת שופטים. זאת לאחר ששקלו מחדש אם לתמוך בה בעקבות המתיחות בקואליציה. בהודעה שנשלחה לחברי הכנסת מהמפלגה נכתב כי "למרות המתקפה של נתניהו בכחול לבן הוחלט לתמוך במועמדת הליכוד לוועדה לבחירת שופטים". כך שבהתאם להסכם הקואליציוני הם יצביעו בעד מארק וח"כ צבי האוזר.

מאחר שמדובר בהצבעה חשאית, שרת המשפטים לשעבר ביקשה לאתגר את ההסכמות בקואליציה, ברקע המשברים התכופים בין הליכוד וכחול לבן. גם ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) הגישה מועמדות כנציגת האופוזיציה בוועדה, למרות שבמסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם לוותר על הנוהג של נציג אופוזיציה בוועדה.

מכחול לבן נמסר: "אופן ההצבעה הצפוי של סיעת כחול לבן בהצבעה לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרות שיפוטיות. ועדה לבחירות שופטים: בהתאם להסכם הקואליציוני – ח״כ צבי האוזר וח״כ אוסנת הילה מארק, ועדה לבחירות דיינים: נציג הקואליציה – ישראל אייכלר ונציג האופוזיציה – יתאפשר חופש הצבעה, ועדה לבחירות קאעדים: ח״כ מיכאל מלכיאלי, ח״כ אוסאמה סעדי, ח״כ מנסור עבאס, ועדת המינויים: לקאדים מד׳הב, הצבעה בעד ח״כ חמד עמאר".

המועמדים לוועדה לבחירת דיינים (2 נציגים, מביניהם לפחות אישה אחת): חה"כ ישראל אייכלר, חה"כ מרב מיכאלי, חה"כ אילת שקד. המועמדים לוועדה לבחירת שופטים (2 נציגים, מביניהם לפחות אישה אחת): חה"כ קארין אלהרר, חה"כ צביקה האוזר, חה"כ אוסנת הילה מארק, חה"כ אילת שקד. המועמדים לוועדה לבחירת קאדים (3 נציגים, מביניהם לפחות שניים מוסלמים): חה"כ סמי אבו שחאדה, חה"כ מיכאל מלכיאלי, חה"כ אוסאמה סעדי, חה"כ מנסור עבאס. המועמדים לועדת המינויים לקאדים מד'הב (2 נציגים דרוזים): חה"כ חמד עמאר.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הודיע אתמול כי: "סיעת הליכוד תתמוך באיילת שקד כנציגת האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים". נציג הקואליציה יהיה חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, וכעת נדרשת הבחירה לנציג האופוזיציה. במפלגות החרדיות תומכים דווקא באיילת שקד שתקבל את התפקיד. המועמדת השנייה לתפקיד מהאופוזיציה היא חברת הכנסת מרב מיכאלי.

שקד זוכה גם לתמיכה מהשר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ שכתב: "‏מינוי דיינים הוא נושא חשוב מאד עבור הציונות הדתית. ‏ביום רביעי, ב"ה, אני מתכוון לתמוך בח"כ איילת שקד כחברה בוועדה למינוי דיינים. ‏איילת הוכיחה בעבר כי מינוי דיינים ראויים זהו נושא חשוב עבורה ואני משוכנע שכך גם היא תפעל בעתיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שבכוונתו למנות את שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) כנציגה הנוספת של הממשלה בוועדה. בכנסת נערכים לאפשר היום לחברי הכנסת הנמצאים בבידוד להגיע למשכן ולהשתתף בהצבעה החשאית מיציע האורחים, המופרד מאולם המליאה בקיר זכוכית. מלשכתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, הנתון בבידוד, נמסר כי נבחנת האפשרות שהוא יגיע היום להצבעה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר היום כי "יש הסכם קואליציוני, וכחול לבן תקיים אותו, אנו נבחר את המועמדים שהתחייבנו עליהם ואני מצפה שכולם יקיימו את ההסכם הקואליציוני". ניסנקורן הוסיף: "אנחנו בסיטואציה של ממשלת אחדות, שפעם אחרונה שהייתה כזו הייתה במהלך שנות ה-80 – וגם אז היו נציגים משני צדי המתרס. יש איזון בממשלה בהקשר הזה. אבל בסופו של דבר, זכותו של כל חבר כנסת להצביע מאחורי הפרגוד איך שהוא חושב. העמדה שלנו היא שצריך לקיים הסכם קואליציוני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture