עימותים בחברון. ארכיון. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חברי הקונגרס פנו לפומפאו: "לבחון מחדש את מספר הפיגועים נגד יהודים"

הוחלט כי ישונו מדדי המסמך שהתבסס על נתוני האו"ם, לפיהם ב-2019 היו רק 101 אירועי אלימות ביו"ש. בפנייה לשר החוץ פומפאו ציינו כי בדוח שהוציא משרד החוץ של ארה"ב מצויינים רק 101 פיגועים. על פי נתוני שב"כ וצה"ל - אירעו בין 1,300 ל-1,400 פיגועים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרד החוץ האמריקני ישנה את המדדים של דו"ח זכויות האדם, כך שיכללו מעשי אלימות של פלשתינים נגד ישראלים. כך הודיעה בימים האחרונים מחלקת המדינה לשני חברים בבית הנבחרים האמריקני.

חברי הקונגרס דאג למבורן ודיוויד מקינלי פנו לשר החוץ האמריקני לאחר הפרסום ב"ישראל היום" על אודות המספר השגוי בדו"ח השנתי של מספר פגיעות הפלסטינים בישראלים. על פי הדו"ח האמריקני שמסתמך על נתוני האו"ם, בשנת 2019 היו רק 101 מקרים של פגיעות פלשתינים בישראלים בשטחי יהודה ושומרון. צה"ל, שב"כ והמשטרה פרסמו נתונים אחרים לחלוטין, לפיהם היו למעלה מאלף תקריות כאלה ב-2019. הנתונים הועברו מבעוד מועד לשגרירות האמריקנית בירושלים על ידי ארגון ההסברה בומרנג. ואולם בשגרירות סירבו לכלול אותם בדו"ח.

בעקבות פרסום הדברים, כתבו חברי הקונגרס לשר החוץ האמריקני מייק פומפאו כי "התכנים בדו"ח ככל הנראה מעריכים באופן חסר מעשי אלימות מצד פלסטינים נגד ישראלים. על פי דו"ח המחלקה לשנת 2019, פלשתינים ביצעו 101 מעשי אלימות נגד אזרחים ישראלים בגדה המערבית. עם זאת, מספר התקריות שרשמו צה"ל וסוכנות הביטחון השב"כ לשנת 2019 הוא בין 1,300 ל -1,400 אירועים. נראה כי הנתונים הכלולים בדוח המחלקה לשנת 2019 מציינים רק עשירית ממספר מעשי האלימות הפלסטינים נגד ישראלים עליהם מדווחים גורמים ישראלים רשמיים באותה תקופה".

למבורן ומקינילי מבקשים מפומפאו לבחון האם הדו"ח עושה שימוש במקורות מידע רשמיים של ישראל, כגון צה"ל והשב"כ באיסוף המידע, ומציגים שאלות נוספות שאמורות לברר את מקור הטעות בדוחות הנוכחיים. בתגובה למכתבם, נמסר להם מלשכת שר החוץ פומפאו כי הדו"ח לשנת 2020 והלאה יתוקן וכי המדדים המתוקנים יתפרסמו ברבים.

ב'כאן 11' דווח כי על הדוח עצמו נמסר משגרירות ארה"ב בישראל: "המתודולוגיה לאיסוף מידע לדוחות זכויות האדם הינה סטנדרטית ברחבי העולם וכוללת התייעצות עם ממשלות מארחות, ארגונים בינלאומיים וארגוני חברה אזרחית. כך היה גם לגבי ישראל. אנו מחפשים בקביעות את הערות ממשלת ישראל בנושאים אלה, כולל במהלך עריכת הדוח. מידע וסטטיסטיקות שנמסרו לנו על ידי ממשלת ישראל נכללו בדוח".

כזכור, לפני מספר ימים דווח ב'ישראל היום' כי דווקא משרד החוץ האמריקני מציג נתונים מסולפים על אודות פגיעות של פלסטינים בישראלים ביו"ש. בדו"ח על מצב זכויות האדם בעולם לשנת 2019 ,שפרסם משרד החוץ האמריקני (מחלקת המדינה) נאמר כי "היו 101 תקריות שבהן פלסטינים ביצעו מעשי אלימות כנגד אזרחים ישראלים בגדה המערבית, בעיקר זריקות אבנים".

הדו"ח פורסם בחודש מארס וממצאיו דומים לנתונים שהוצגו בשנים קודמות על ידי הממשל, כאילו היקף ההתקפות של פלסטינים נגד ישראלים עומד על עשרות בודדות בלבד. ואולם, על פי נתונים גלויים של צה"ל ושב"כ, שפורסמו גם באנגלית, מספר הפגיעות וניסיונות הפגיעה של פלסטינים בישראלים עמד בשנת 2019 על שיעור גדול פי 15 ויותר.

צה"ל דיווח בסיכום הנתונים שלו כי בשנת 2019 נזרקו 290 בקבוקי תבערה על ישראל ונרשמו 1,469 תקריות של יידוי אבנים. שב"כ דיווח על 1,327 התקפות טרור בתקופה המדוברת.

נתוני האמת על הפגיעות הפלסטיניות בישראלים נאספו גם על ידי ארגון בומרנג, שעוסק בהסברה פרו-ישראלית. ראש הארגון, עזרי טובי, שיגר בתחילת 2020 לשגרירות האמריקנית בירושלים דו"ח מפורט על כלל ניסיונות הפגיעה של פלסטינים בישראלים. גם על פי נתוני בומרנג היו יותר מ-1,000 תקריות אלימות של פלסטינים נגד ישראלים בשטחי יהודה ושומרון ב-2019 .

ואולם, מחלקת המדינה האמריקנית בחרה להתעלם מהמידע. טובי פנה לעובד השגרירות המחש בר את הדו"ח ושאל אותו מדוע הוא מתעלם מנתוני האמת. הוא גם תהה מדוע השגרירות מוכנה לקבל מידע מארגוני שמאל, כגון בצלם והמוקד להגנת הפרט, אך לא מסוכנות בומרנג.

עזרי טובי, ראש ארגון בומרנג, הביע אכזבה מהתגובה האמריקנית ואומר: "במקום להודות באמת ולהתנצל על דו"ח שקרי ומעוות שמתפרסם כבר עשרות שנים, בוחרת מחלקת המדינה להמשיך ולהיתמם ולטעון שהיא פועלת באופן אובייקטיבי. כדאי להזכיר למחברי הדו"ח, שמאחורי המספרים על מאות ואלפי התקפות של פלסטינים בנגד ישראלים, נמצאים אנשים שנדקרו, וספגו בקבוקי תבערה או זריקות אבנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture