דיווחים באיראן: שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר בדרום המדינה

עוד פיצוץ מסתורי באיראן: הרשויות אמרו כי בשל דליפת חומרים מסוכנים, לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר בדרום המדינה. לא ידוע על נפגעים בשלב זה. גורם בכיר בטהראן טען כי האש נגרמה כתוצאה משימוש בחומרים דליקים ומשבי רוח חזקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר שבדרום איראן – כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות תסנים. לא ידוע על נפגעים בתקרית עד כה. ברשת אל-מיאדין דווח כי כלי השיט נשאו חומרים מסוכנים שהתלקחו. בתיעודים מהמקום נראה עשן סמיך מיתמר מאזור הנמל שלחופי המפרץ הפרסי וכן צוותי כיבוי מנסים להשתלט על הלהבות.

באתר סוכנות הידיעות "מהאר" נכתב כי: "צוותי כבאים רבים מנסים לבלום את התקדמות האש אך הדליקה גדולה מאוד". ברשתות החברתיות הביעו חשש שהאש תתפשט לכיוון העיר. בושהאר היא בית לכור הגרעיני האזרחי היחיד במדינה והוא מייצר חשמל עבור האזור כולו. רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה מפי בכיר איראני כי השריפה נגרמה כתוצאה משימוש בחומרים דליקים, בליווי משבי רוח חזקים באזור.

מעניין לציין כי יום לפני השריפה בצהריים שבה ניזוקו ספינות איראניות, בטהרן לעגו לארה"ב על הפיצוץ בספינת מלחמה אמריקנית בנמל בסן דייגו שבקליפורניה, אירוע שבו נפגעו קל לפחות 21 מלחים ואזרחים. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמעיל קאאני, טען אתמול כי אותו פיצוץ בספינה של חיל הים האמריקני היה "עונש מאלוקים". לדבריו, "אסור לאמריקנים להאשים אף אחד בנוגע למה שקרה בנושאת המטוסים משום שזו תוצאה של השריפות שהם הציתו. זו הבטחה אלוהית שמי שעושה רע, הרע חוזר אליו. הימים הקשים עוד לא הגיעו, ויש ימים מאוד קשים שמחכים לארה"ב ולישראל".

אירוע זה מגיע אחרי שורה של פיצוצים מסתוריים באיראן בחודש האחרון. בסוף החודש שעבר הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי הרשויות חוקרות "אור בהיר ורעש חזק מזרחית לטהראן", דובר משרד ההגנה האיראני מסר כי מדובר בפיצוץ במתקן גז באזור הכללי-אזרחי בעיר פרצ'ין, סמוך לבירה, עיר שבה שוכן אתר צבאי רגיש. שבוע לאחר מכן, הארגון לאנרגיה אטומית של איראן דיווח על "תקרית" במתקן הגרעיני בנתנז – ככל הנראה פיצוץ. שני גורמים רשמיים איראנים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ייתכן שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ, ובכירים אחרים הוסיפו כי התקרית נגרמה מתקיפת סייבר נגד המתקן.

ביום שישי דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית באיראן על פיצוץ שנשמע במערב הבירה טהראן. עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ, אשר הוביל להפסקת החשמל באזור, ואם יש קשר בינו לבין שורת הפיצוצים האחרונה ברפובליקה האסלאמית. בכיר במשטר האיראני טען כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מחפירה במנהרות תוך שימוש בחומר נפץ. אולם, במקביל, מושלת העיר קודס שממערבית לבירה מסרה כי "לא היה שום פיצוץ באזור, הכול שמועות". האופוזיציה במדינה טוענת כי הפיצוץ אירע באזור שבו קיימים מתקנים צבאיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture