Olivier Fitoussi/Flash90

גנץ: "לא משחקים בפוליטיקה בעת מלחמה – אהיה רה"מ בנובמבר הבא"

רה"מ החליפי אמר כי "ייתכן שנצטרך לחזור לסגר מלא או חלקי". הבהיר כי יתמוך רק בתקציב דו-שנתי: "חייבים עוגני יציבות כלכליים". עוד הצהיר: "חושב ומקווה שנתניהו יקיים את הרוטציה". על דרישתו להעביר סמכויות לביטחון: "צה"ל יכול לנצח את הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (רביעי) לעלייה בנתוני התחלואה ואמר כי "לא מן הנמנע שנגיע לסיטואציה שבה נצטרך להטיל סגר. אם זה יקרה זה יהיה אחרי שנמצה כל אפשרות אחרת, ונבחן כל מה שניתן לעשות. סגר הוא דבר קשה מאוד מבחינה חברתית וכלכלית, וצריך להימנע ממנו ככל האפשר אבל זה יכול להתרחש בימים הקרובים. המספרים מאוד גבוהים ואני מקווה שניתן לבלום את זה".

"מצב החירום יימשך שנה וחצי" הדגיש שר הביטחון בראיון ל'חדשות 13'. "מי שחושב שמדובר בסיפור של חודשיים-שלושה מספר לעצמו סיפורים". לדבריו, "ראש הממשלה מטפל טוב במשבר הקורונה. אין ספק שחלק מהדברים יכולנו לעשות יותר טוב, אבל זה טיבה של כל מערכת – אין מנגנון הנדסי שתמיד מביא את הפתרון הטוב ביותר. מה שקורה בשטח תמיד יותר מורכב מכל מאמר".

גנץ הגיב למתקפה של "בכיר בליכוד" נגדו ואמר כי "אני לא מתקוטט עם כל מיני אנשים שיש להם כל מיני רדיפות פוליטיות ומנסים לשלוח כל מיני ידיעות. אני נוהג באחריות. כשצריך להפעיל את כל הכוח – אפעיל את כל הכוח. בשביל זה אנחנו מציעים לרתום את מערכת הביטחון ולתת לצה"ל לנצח את המגפה. אני משתתף בדיונים, שותף להחלטות ומתעקש לומר את מה שאני חושב, אני עומד על העקרונות שלי. מעת לעת יש ויכוחים, טבעי הדבר – אנחנו לא שתי מפלגות זהות, אנחנו שני אנשים שונים".

הוא שב והבהיר כי הוא דורש תקציב דו-שנתי ואמר כי "מבחינה עקרונית צריך תוכנית רחבה ויותר ארוכת טווח שתכסה את כל שנה הבאה. בעידן האי-יציבות שבו אנחנו נמצאים צריך שני היבטי יציבות: מערכת מתפקדת היטב ולכן אני נגד בחירות, ותוכנית כלכלית יציבה וארוכת טווח שתשדר יציבות למשק. תקציב דו שנתי הוא לא מינוח מדויק למציאות. 2020 ברובה כבר אחרינו. מעבר לזה, יש לכבד הסכמים. מי שדרש את זה בתוך ההסכם, ואני חושב שזאת הייתה דרישה נכונה, זה הליכוד".

בראיון ל'חדשות 12' אמר כי "אני מקווה מאוד שנתניהו לא מתכונן לבחירות, זה לא הדבר הנכון למדינת ישראל. אסור ללכת לבחירות – לא בגלל מספר המנדטים של מפלגה כזו או אחרת, אלא בגלל שבעת מלחמה לא משחקים בפוליטיקה. אנחנו במלחמה והאויב עכשיו הוא הקורונה".

שאלה אם הוא מאמין שראש הממשלה נתניהו ייכבד את הסכם הרוטציה, השיב: "אני חושב שכן, מקווה שכן, ובטוח שבשמה של אמינות לאומית זה מה שצריך לקרות". לדבריו, "אם יש מושג שנקרא אמינות לאומית – אני אהיה ראש ממשלה בנובמבר הבא וצריך שאהיה ראש ממשלה בנובמבר הבא, כי זה מה שיאפשר למדינת ישראל את שימורה של היציבות הפוליטית לאורך כל שעות המשבר האלה – והן לא קצרות".

כשנשאל מדוע ניהול המשבר לא עובר למשרדו, גנץ השיב כי הוא מקווה שהשיקולים לכך אינם אישיים: "אני לא רוצה לחשוב שזה המצב. ראש הממשלה ואני משוחחים על העניין הזה, לשנינו אכפת באותה מידה מהמדינה ונדאג שזה יעבוד כמו שצריך. בניגוד לשיקולים פוליטיים, אני עושה את כל מה שצריך בשביל המדינה הזו. השיקול הפוליטי שלי תמיד משני לשיקולים של המדינה. כשאני אומר 'ישראל לפני הכל', אני מתכוון לזה. אין לי שיקול פוליטי אחד בתהליך הזה".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לסקרים בהם מפלגתו מתרסקת לנתון חד-ספרתי: "סקרים הם דבר מאוד חשוב ואנחנו עוקבים אחריהם, אני מציע להיות מאוד זהירים. אנחנו עסוקים בעשייה, לא בסקרים ולא בדיבורים. אני מאמין שהציבור יידע להוקיר תודה על העשייה של כל אחד מחברי כחול לבן והעבודה, יחד עם חברינו מהליכוד. אנחנו נמשיך לעבוד ויהיה בסדר. אני מייצג את גוש כחול לבן על כלל המנדטים שלו בכנסת הנוכחית – והם לא 9 מנדטים. מאחוריי עומדים 20 מנדטים שלמים ושלוש סיעות ששותפות למיזם הזה – כחול לבן, עבודה ודרך ארץ", מבהיר גנץ.

בראיון ל'כאן חדשות' התייחס לעימותים בקואליציה מול הליכוד ואמר: "ההחלטה להיכנס לממשלה הייתה נכונה בזמנו והיא נכונה גם עכשיו. אני לא חושש מבחירות נוספות אם נגיע אליהן, אבל אני חושב שלא צריך להגיע לבחירות האלה. צריך לעבור את המשבר בתוך ממשלת האחדות כפי שהיא הוקמה. ממשלת האחדות טובה למדינה, היא קשה לניהול ומורכבת. אנחנו שונים מהליכוד, אני שונה מנתניהו. יש דברים שאני חושב אחרת, יש דברים שהוא חושב אחרת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture