"זה לא חיזבאללה של פעם": התרגיל שהכין את סיירת גבעתי למלחמה בלבנון

בארבעת החודשים האחרונים סיירת גבעתי קיימה אימון שתרגלה אותם ללחימה קטלנית במתווה הצפוני. קצין אגם הסיירת בראיון ל'חדשות JDN': "היום חיזבאללה זה צבא, זה צבא סדור שנלחם בסוריה הרבה מאוד שנים, זה לא כמו פעם" • בלעדי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בארבעת החודשים האחרונים, סיירת גבעתי, נמצאת בלבנת אימון אינטנסיבית, שתרגלה אותם ללחימה קטלנית במתווה הצפוני. האימון כלל אימונים מרמת הפרט והצוות עד רמת הפלוגה והגדוד, שבועות סבך המדמים באופן מדויק את הלחימה בלבנון, שבועות לת"ק מאתגרים שבסיומם הגדוד ערך הסבה מלאה לרק"ם החדש של חטיבת גבעתי – הנמ"ר.

לפני כשבוע, ארבעה חודשים הגיעו לסיומם בתרג"ד (בוחן רף) מסכם, המשלב את כלל כוחות הגדוד בצק"ג (חי"ר, שיריון, הנדסה ואיסוף) שנועד להבטיח שסיירת גבעתי תכריע את המלחמה הבאה. התרג"ד המאתגר נמשך כארבעה ימים בהם הגדוד מתרגל כבישה והשתלטות על שטח בנוי, לחימה בשטח הסבוך והלא פשוט אשר יפגוש אותו במלחמה הבאה, והסתערויות. התרגיל מסתכם בכך שהגדוד וכל צוות הקרב שלו מבצעים השתלטות ופשיטה על שטח אויב.

קצין אגם סיירת גבעתי, סרן אדם חורי, מספר בראיון בלעדי ל'חדשות JDN' כי "הסיירת ירדה לאימון במשמר הנגב, בשבועות הראשונים התעסקנו הרבה בלוחמה בשטח בנוי, בהתחלה שטח פתוח אחרי זה שטח בנוי, בשטח פתוח בעיקר על תרגולות בסיסיות, אחרי זה שטח בנוי, עד לרמת הצוות. בשבוע 18, באמצע האימון, עשינו שבוע צוות של סיכום הלוחמה, ותרגיל מסכם של 4 ימים עם הרבה הליכות, באזור חוף לכיש. משם עשינו שבועות של סבך, אחרי זה בקרת מחסן, האימון הזה מסתיים בשבוע של בוחן רף".

"הרבה מאוד מהתרגיל נועד לבדוק את העוצמה של הגדוד", מסביר סרן חורי, "זה כולל הרבה ארטילריה, הרבה מעגלים מול כוחות חיל האוויר, כדי לבדוק מה הכוח של הגדוד ומה האש שהוא יכול לתת בזמן פקודה, איזה כוח יש לו חוץ מהחיילים עצמם שעם נשקים, מה עוד? מה התוספת? אנחנו כבר לא בשנות השישים שנלחמנו רק עם הרובים, היום יש לנו ארטילריה, יש לנו מרגמות, יש לנו חיל האוויר, יש לנו אסקרים-מאסרים לטובתנו, יש לנו הרבה מאוד יכולות שאתה יכול להוציא ממנו כדי לא להילחם רק רובה מול רובה".

לשם השוואה, הוא מסביר עד כמה שונה כניסה קרקעית ללבנון מול כניסה לעזה, "הכניסה היא שונה בתכלית, הכניסה לעזה – הרבה אומרים שזה כניסה קצרה, זה לא באמת מאתגר, בסופו של דבר זה כניסה של ארבע קילומטר, זה כלום, זה ארבע קילומטר מהגדר, לא שאני מזלזל אבל יחסית ללבנון זה לא הרבה. בלבנון הלחימה שונה מאוד. אחד, זה לחימה הרבה יותר קשה, זה סבך שאין לך בעזה. דבר שני, זה לחימה שאתה נכנס הרבה יותר עמוק מהגבול".

סרן אדם חורי. צילום: דובר צה"ל

"הדבר השלישי", הוא עובר לדבר על השינוי המשמעותי שארגון הטרור הלבנוני עבר, "זה חיזבאללה, זה לא חיזבאללה של פעם, שהידים וכו', היום חיזבאללה זה צבא, יש להם כוחות התקפה, יש להם כוחות הגנה, הם ערוכים, הם מוכנים לקראתך, הם הכינו מערבים, זה צבא סדור שנלחם בסוריה הרבה מאוד שנים. יש לו טכניקות, יש לו היררכיה, זה לא כמו פעם, זה ממש כמו צבא".

הוא חושף כי התרגיל נערך על בסיס המידע המודיעיני המעודכן ביותר שיש בידי צה"ל על יכולת הלחימה של חיזבאללה, בכדי להידברות ברמה הגבוה ביותר למלחמה שתבוא. "אנחנו נערכים על מול מה שאנחנו יודעים עליהם, אם אנחנו מקבלים דברים מודיעיניים על איך הם ערוכים, אנחנו מתאמנים לפי זה, אנחנו מבינים איך הם אמורים להיות בשטח, איך הם אמורים להיבנות, איך היררכיה שלהם עובדת ולפי זה אנחנו עובדים ונלחמים".

בתום ארבע חודשים, מגיע השיא. ארבע ימים של לחימה רציפה, תרגיל "על אמת", המדמה באופן מוחלט עימות ישיר עם חיזבאללה. הלוחמים, כמה מאות במספר, נלחמים בשטחים המדמים את שטח לבנון, מול כוחות שמדמים את לוחמי חיזבאללה. את הבוחן מנהלת פיקוד צפון, שתפקד ביום מן הימים על המלחמה בעזה, בכדי לבדוק האם החיילים באמת מוכנים ליום פקודה.

"זה בעצם בוחן שעושים לך פיקוד צפון, לבדוק אם אתה כשיר להיכנס ללבנון, אם אתה באמת יודע עכשיו להתמודד בלחימה בזירה הצפונית", אומר קצין האגם, "מאוד קשה למפקדים, מאוד מאוד מאתגר, המפקדים לא ישנים לשלושה ימים חוץ משעה פה שעה שם, הליכות קשות, שטח סבך, הרים, ומאתגרים אותך כל הזמן, מישהו מדמה לך אויב – כמות גדולה של איוב והוא ערוך אליך לאיך שאתה נכנס לשטח, זה התרגיל הכי מאתגר באימון הנוכחי".

"הדברים לא יורדים לך מראש ומהגוף, אתה קבוע בלחימה, אתה ממשיך, אין לך עצירה באמצע, אתה תעצור אתה תחטוף התקפת איוב, כל הזמן אתה באמצע לחימה, הוא משיך לתאר. לדעתו, הם סיימו בהצלחה את התרגיל ונצחו את האויב המדומה: "אני חושב שניצחנו בגדול". לדבריו, "אין ספק שאנחנו מוכנים, יותר ממוכנים להילחם בזירה הצפוניות". כעת רק נותר לקוות שכשיום הפקודה יגיע, התרגיל יוכח כמוצלח ובסייעתא דשמייא יכו את האויב שוק על ירך.

תמונות בלעדיות מהתרגיל. צילום: דובר צה"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברצינות ?? ? עוד פעם אתם מפרסמים את הוד גדולתו של הצבא ? ? לעודד גיוס בחורי ישיבות ? ? ושוב פעם לא תפרסמו את התגובה שלי ? ? באיזה צד אתם ? ? אתר חרדי ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture