Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"לית האוצר נגד נתניהו: "שיח אלים" – ננזפה ע"י השר כץ: "לא תפקידך"

קרן טרנר אייל מתחה ביקורת על דברי רה"מ נגד ראש אגף התקציבים במשרד: "קול מקצועי וערכי". שר האוצר נזף: "אני נושא באחריות העליונה לפעילות המשרד". יאיר נתניהו: "פקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים כדי להתסיס את העם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל תקפה הערב (מוצאי שבת) את הביקורת נגד ראש אגף התקציבים במשרד שאול מרידור ואמרה כי "קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות".

"חשוב לי להזכיר / להבהיר", הוסיפה טרנר אייל בהודעה בטוויטר, "תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".

המנכ"לית הוסיפה כי "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה – הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום. שבוע טוב והרבה בריאות".

שר האוצר ישראל כץ נזף במנכלי"ת משרדו קרן טרנר על כך ש"הגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם, כמתחייב מנוהלי שרות המדינה", כך נמסר מטעם כץ. השר אמר למנכ"לית כי "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף מחדש ביום שישי פוסט של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד נגד מרידור והוסיף כי "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן. לא נקבל זאת". כץ מסר בתגובה כי "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. במידה ויוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שרות המדינה".

בפוסט של קרעי אותו שיתף נתניהו נכתב כי "כבר הכרנו את התופעה שבה פקידים מנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור. ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, הפך זאת לאומנות. הוא מטרפד החלטות של ראש הממשלה נתניהו להעביר עוד כספים וסיוע לאזרחי ישראל – לעצמאיים, לבעלי העסקים, לשכירים ולמובטלים".

"בשעת משבר קשה זו ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. תפקידם של פקידים הינו לבצע את מדיניות הממשלה. כל ניסיון להחיל מדיניות משלהם בניגוד למדיניות הממשלה מהווה חתרנות פקידותית. יתירה מכך, תדרוך עיתונאים נגד הממשלה והעומד בראשה וניהול מסע דה-לגיטימציה כנגד מדיניות הממשלה, הופכים את המציאות לבלתי נסבלת", דברי קרעי.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, תקף גם הוא את אנשי משרד האוצר ברשתות החברתיות. "האמת היא שפקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים לעצמים ולאזרחים כדי להתסיס את העם", כתב. "מדובר בהתגייסות של פקידים נגד מדיניות נתניהו".

שר הרווחה איציק שמולי הגיב להודעה של מנכ"לית האוצר וכתב בטוויטר: "עמדה אמיצה ונכונה. כנראה שלא יכולתי לבקש לעצמי יריב אידיאולוגי עיקש יותר משאול מרידור וחבריו לאגף התקציבים, אבל גם כשיש התנגשויות וויכוחים קשים ברור לי שהאמת המקצועית היא שמנחה אותם והם פועלים במסירות כדי למלא את חובתם. אסור בשום אופן שמקצועיותה של הפקידות תהווה עילה לעריפת ראשה".

השרה אורית פרקש הכהן מ'כחול לבן' הגיבה ביום שישי למתקפה של נתניהו ואמרה כי "חובתו של פקיד מקצועי להביע את דעתו. גם כשהיא מנוגדת לדרג הפוליטי. במיוחד כשיש בה זוית מקצועית שהוא אחראי עליה. כי יש חשיבות קריטית לכך ולריבוי דעות לפני שמחליטים. הנסיון לצבוע זאת בצבעים פוליטיים מסוכן.זה לפגוע באנשים שהקדישו חייהם לשירות המדינה ולהרתיע אנשים איכותיים מלבוא". פרקש הכהן היא השרה היחידה מ'כחול לבן' שיצאה להגנתו של מרידור, היתר שומרים בינתיים על שתיקה.

הדברים מגיעים בתגובה למתקפה חריפה של מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר ואחד האנשים הבכירים במשרד, נגד מדיניות הממשלה. "יש שני דברים שאותי לימדו בתפקיד הזה", צוטט מרידור, "הראשון הוא שאנחנו כמובן ניישם את המדיניות שמחליטים עליה, והשני הוא שאנחנו לא נפסיק להביע את דעתנו, גם אם לא אוהבים לשמוע אותה".

מרידור הוסיף ביקורת על תוכנית המענקים החדשה של: "אם יש משהו אחד שבעת הזו אני חושב שהוא אתגר מורכב לנו, זה היכולת להסביר ולהמחיש שמסגרות ומגבלות הן דבר חשוב, גם בעת משבר. אני מסכים עם האמירה שקוראת להרחבה פיסקלית, אבל גם במקרה כזה צריכה להיות החלטה על מה היא המסגרת ועל סדרי העדיפויות בתוך אותה מסגרת. אי אפשר לעשות גם, גם וגם. החשש שלי הוא שנוציא כסף לא מיועד ולא מטורגט, והעלויות שלו מאוד גבוהות. דברים מהסוג הזה בעינינו לפחות הם פחות נכונים".

מרידור המשיך בביקורתו על הממשלה ושלח עקיצה גם לשר האוצר ולראש הממשלה. "אני חושב שאמינות זה משהו שנבנה לאורך זמן ונהרס די מהר", אמר והוסיף כי "אני חושב שאם יש משהו אחד שיכול לפגוע באמינות זה שממשלה מעבירה בכנסת חוק ב-12 בצהריים על מסגרת מסוימת וב-7 בערב מודיעה על מסגרת נוספת". לאחרונה דווח כי נתניהו מנסה להביא לפיטוריו של מרידור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי זה האוצר בכלל?
מי עשה אותם? מי הם חושבים שהם?
קדימה תפתרו אותם ותחליטו אתם להוציא מה שצריך מהכספת . יש להם מילה יותר מפחידה מראש ממשלה?

הממשלה צריכה למנות פקידים מטעמה שעובדים בשיתוף פעולה ולפטר טת הסוררים. העם בוחר הנהגה אחת ומקבל פקידים שמחזיקים בדיעות מנוגדות ותופסים שליטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture