בניגוד להנחיות: המונים מוחים בי-ם ובת"א נגד נתניהו; מפגינים התפרעו

עם תום העצרות, יצאו המפגינים בשתי הערים לתהלוכות במסגרתן חסמו כבישים והתעמתו עם המשטרה. תשעה נעצרו בכיכר הבימה בתל אביב, שם רוססו שוטרים בגז פלפל. במרכז הבירה נעצרו שניים, והמשטרה התיזה מים על המוחים באמצעות זרנוקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עצרות מחאה בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים התפתחו הלילה לצעדות המוניות ולעימותים עם המשטרה שבהם נעצרו מפגינים. מוקד העימותים בתל אביב היה באזור כיכר הבימה שם נעצרו עד כה תשעה בני אדם ובירושלים התמקדה המחאה באזור כיכר פריז שם נעצרו שניים. ההפגנות הן במחאה על טיפול הממשלה במשבר במשק ונגד "השחיתות השלטונית".

המפגינים החלו לחסום את טיילת הרברט סמואל בת"א המובילה דרומה כשהם פונים לכיוון מרכז העיר (רחובות אלנבי ורוטשילד), בה התקיימו ההפגנות בשבוע שעבר. המשטרה החישה לזירה רכב עם זרנוקי מים לפיזור הפגנות. בירושלים המוחים חסמו את כיכר פריז הסמוכה למעון הרשמי בבלפור, ומתעמתים עם המשטרה באזור רחוב בצלאל.

המוחים הצעירים בירושלים טענו כי: "בניגוד לסיכום עם המפגינים – המשטרה מפנה באלימות את המוחים. המפגינים שוחחו עם המשטרה במטרה להתפזר בשקט, ומטעם המשטרה נאמר להם שאם יפנו לגן סאקר ניתן יהיה לסיים את האירוע בשקט. אך המשטרה החלה לפזר את ההפגנה באמצעות מכתזית בזמן שהמפגינים רק ברחוב בצלאל".

עשרות מפגינים בתל אביב ירדו לכביש סמוך למתחם האירוע, וחסמו את ציר הרברט סמואל. לאחר מכן צעדו המפגינים לעבר שדרות רוטשילד, שיבשו את התנועה באזור וחסמו כמה רחובות, בהם צומת רוטשילד-אלנבי. כמה מפגינים הבעירו לפידים. כמה פרשים נמצאים במקום, והשוטרים משתמשים בגז מדמיע. עימותים התפתחו בין המפגינים למשטרה.

מדוברות המשטרה מרחב ירקון נמסר כי "המשטרה מגלה איפוק אל מול המתפרעים ופועלת במקסימום סובלנות וסבלנות. מפקד המשטרה הזהיר את המוחים כי גם לסבלנות זו יש גבול. מפגין שהשליך אבוקה לעבר השוטרים זוהה ונעצר מתוך קבוצת המפגינים. בנוסף הצליחה המשטרה לזהות ולעצור את מציתי הפחים והבערת הלפידים בתוך ההמון".

"המשטרה שבה וקוראת למפגינים להתפזר ולעזוב את המקום ומדגישה כי המחאה בשלב זה איננה חוקית". מוקדם יותר נמסר על "אלימות מפגינים כלפי השוטרים. המפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה וממשיכים בפעילות אלימה כנגד השוטרים. בשלב זה המשטרה החלה בביצוע של מעצרים של חשודים בפגיעה בשוטרים ובהסתה לאלימות".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "המפגינים באזור צומת כיכר פריז ניסו לצאת בתהלוכה לכיוון מרכז העיר תוך שאחד מהם נצפה כשהוא מניף דגל אש"ף ככל הנראה במטרה להתסיס, והוא הורד. כוחות המשטרה הפרוסים במקום, מנעו את קיומה של התהלוכה. משטרת ישראל מאפשרת את המשך קיומה של המחאה כעת בצומת כיכר פריז, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ושיבוש חיי השגרה ושלום הציבור".

מ"מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן הגיע לאזור המחאה בת"א התייחס בהערכת מצב שקיים במקום עם פיקוד מחוז ת"א למחאות השונות ואמר כי "הגעתי לכאן הערב בכדי לפגוש בשוטרים ובשוטרות שלנו שנמצאים כבר תקופה ממושכת בחזית המאבק בנגיף הקורונה ומנסים לאפשר לאזרחי ישראל חיים נורמליים ובטוחים ככל שניתן. אנחנו ערוכים ופועלים גם בערב הזה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור. זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות".

"לצד זאת, לא נאפשר הפרות סדר ונפעל כנגד כל גילויי אלימות, פגיעה באזרחים או בשוטרים, ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, לגלות אחריות, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע מאלימות מכל סוג שהיא", דברי מ"מ המפכ"ל. מהמשטרה נמסר כי בשעה זו מ״מ המפכ״ל נמצא בדרכו לירושלים בעקבות מחאה שגלשה להפרות סדר, זאת בכדי לעמוד מקרוב אחר הערכות ופעילות כוחות המשטרה במקום.

צילומים: Olivier Fitoussi/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה שגם הפעם נפתלי בנט מצליח בס"ד להניח את האצבע על הבעיות ולהציע פתרונות ראויים.
די עם ההתנשאות הזאת על בנט !!
שבוע טוב שלמה הביתרי

צודקים או לא

סוף טוב הכל טוב ונהפוך הוא עכשיו יש למשטרה סיבות טובות לאקשן ולעזוב כבר את החרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture