צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר הנדל בביקורת על חבריו לגוש: "שתיקה וגינויים סובייקטים הם צביעות"

שר התקשורת גינה את המתקפה נגד המשנה ליועמ"ש ואמר כי "אי אפשר לקבל מתקפות דה לגיטימציה נגד עובדי ציבור. לא כשזה מגיע מצד חברים מהקואליציה בגלל משפטו של נתניהו ולא כשזה אלי אבידר מהאופוזיציה". בינתיים: שר המשפטים מכחול לבן שותק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התקשורת יועז הנדל מסיעת דרך ארץ שבגוש כחול לבן תוקף את הצביעות של אנשי השמאל-מרכז שלא גינוי את המתקפה המשתלחת של ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי ואומר כי "אי אפשר לקבל מתקפות דה לגיטימציה נגד עובדי ציבור. לא כשזה מגיע מצד חברים מהקואליציה בגלל משפטו של נתניהו ולא כשזה אלי אבידר מהאופוזיציה. זו לא ביקורת, שתמיד נדרשת. השתיקה וגינויים סובייקטים הם צביעות".

יצוין, שלמעט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהוציא הודעה בסמוך לחצות הלילה, וכשש שעות אחרי התקרית בוועדת חוקה בכנסת, איש במערכת המשפט או במפלגות השמאל-מרכז לא הוציא הודעת גיבוי לנזרי שתגנה את המתקפה החריפה והמשתלחת של איבדר נגד איש משרד המשפטים. גם שר המשפטים אבי ניסנקורון, מאותו הגוש של הנדל, שומר לבינתיים על שתיקה.

מנדלבליט מסר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפה המופרכת וחסרת הביסוס" נגד נזרי והוסיף כי "עו"ד נזרי הוא משרת ציבור ותיק, מקצועי ומסור שעושה את מלאכתו נאמנה לשם ייצוג עמדת הדרג המדיני בגבולות הדין. אין מקום להתקפות אישיות מעין אלו, וממילא התקפות כאמור לא יסיטו לו את הייעוץ המשפטי לממשלה מדרך הישר ומהצגת העמדות המשפטיות באופן ענייני".

מופע האימים נגד נציג היועמ"ש: "אתה פופוליסט, לך לצפון קוריאה" • צפו

כזכור, נזרי השתתף אתמול בדיון בוועדת חוקה על חוק הקורונה הגדול, והותקף בחריפות על ידי חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו': "אתה פופוליסט. אתה לא פוליטיקאי ולא צריך אותך פה, אתה צריך להתבייש. צריך להיות ברור שאנחנו לא במצב רגיל. אלא במצב שהממשלה איבדה בלמים ויש מקרים בהם הפקידות הבכירה לא מרימה 'הנדברקס'. דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים. היא לא נוצרת כשהולכים לבחירות דמוקרטיות. יש אנשים יותר טובים ממך שעצרו את הממשלה ואיימו עליהם בפיטורים ואתה לא הרמת "הנדברקס"", השתלח אבידר.

המשנה ליועמ"ש נזרי הגיב לדבריו: "הצעקות שלך לא ירתיעו אותנו. הרמתי 'הנדברקסים' לממשלה בעשרות מקרים גם בקשר לחוק הזה ולא נירתע מצעקות משום כיוון מלסייע לה במנגנונים משפטיים למימוש מדיניותה אך זאת תוך הגבלתה למסגרת הדין גם בעת חירום זו". ח"כ מיכל וונש מכחול לבן תקפה את אבידר: "זה מוסר כפול, אי אפשר לטעון לשלטון החוק ואז לתקוף נציג של שלטון החוק בצורה כזו".

היו"ר ח"כ יעקב אשר הגיב כי "זה ניסיון הפחדה של פקידים. לא נעצור את חופש ההפגנה אבל לבוא ולגרום שיגיעו מכמה ערים אדומות לתוך אבן גבירול על זה גם תושבי אבן גבירול יתקוממו". אשר הוסיף כי, "אתה בוודאי רוצה שאוציא אותך מהוועדה על הרקע הזה, אבל לא יעזור לך, אתה יכול לעמוד על הראש, לא אתן לך את התענוג הזה". לבסוף הוצא ח"כ אבידר מהדיון.

נזרי הוסיף כי "אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות, תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על "שיתוף פעולה" עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין. אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב ל-10 שנים ומעולם לא דיברו אליי כך. צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי".

"גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו ואנחנו עומדים מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר, זו חובתנו ותפקידנו והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה. גם בנושא הפיקוח הפרלמנטרי עמדנו על כך בדיונים לא פשוטים שהיינו בהם במסגרת הממשלתית, שבדמוקרטיה הכנסת היא זו שאומרת את המילה האחרונה וקובעת איסורים ונורמות כלליות ולכן כל צו מגיע לוועדה והיא מוסמכת לאשר או לבטל אותו", דברי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הגיב לתקרית ואמר כי "‏מופע אימים של ח״כ אלי אבידר. כשלא נוח להם, הם תוקפים את היועמ״שים וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו זה היה פותח מהדורות. עו״ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים. הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט כתב בטוויטר כי "אני מכיר את המשנה ליועמ״ש רז נזרי מזה 8 שנים. מרבית הקשר היה במסגרת הקבינט הבטחוני, שם רז נרתם בכל כוחו, במסגרת החוק, לסייע לממשלה לממש את מדיניותה. לא תמיד הסכמנו, אך אני מכבד אותו. רז הוא משרת ציבור מסור ומקצוען. ההתנהגות של ח״כ אבידר כלפיו איננה הולמת ואינה ראויה".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, הגיב הערב להשתלחות של ח״כ אלי אבידר: "אני מכיר את המשנה ליועמ״ש רז ניזרי, הוא אדם ערכי שפיו וליבו שווים, עובד ציבור שטובת המדינה לנגד עיניו. ההשתלחות של ח״כ אבידר מבזה, מלאה בשנאת חינם וראויה לכל גינוי. כל חברי הכנסת מימין ומשמאל צריכים לגנות את התנהגותו. תשעה באב בפתח, בואו נפחית את השנאה. זה בידינו".

השר לשעבר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ההשתלחות של אלי אבידר בעו"ד רז נזרי היא בושה וחרפה. אפשר וצריך לדון, לחלוק, ולהתווכח, אבל עניינית ובכבוד. ההחלטה בסוף מסורה לכנסת או לממשלה לפי העניין, אבל השיח חייב להיות מכובד ומכבד, לא משפיל ולא משתיק. עו"ד נזרי עושה לילות כימים, פשוטו כמשמעו, בחודשים האחרונים כדי לסייע לממשלה בכלל ההיבטים של המאבק בקורונה, וגם אם יש מחלוקות או ביקורת, ממש לא מגיע לו יחס משפיל ומזלזל כזה. אבידר בייש את הכנסת ואת חבריה ואני מקווה שוועדת האתיקה תעמיד אותו במקומו".

נאור יחיא, דוברו של ראש בנימין נתניהו, כתב בטוויטר: "דמיינו ח"כ מהליכוד שהיה אומר את הדברים האלו ותשאלו את עצמכם מה היה קורה". גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיב ברשתות החברתיות: "או אה פוליטיקאי מהליכוד שהיה מדבר ככה ל״שומר סף״….. אבל לעבד הנרצע של המאפיונר ליברמן שהעלים עדים, מה הבעיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture