Tomer Neuberg/Flash90

מנדלבליט מגיב לשר אוחנה: "השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות"

היועמ"ש השיב למכתב של שר הבט"פ שהאשים אותו בזלזול באיומים על חיי נתניהו: "ידועות לך דרכי ההתקשרות עם השב"כ". עוד הוסיף: "ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב הערב למכתב של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על הטיפול בתלונות בגין הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בו האשים אותו כי נראה "כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה" וטען כי הוא לא לוקח ברצינות את האיומים על חייו של ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו.

מנדלבליט מתייחס בפתח מכתבו למועד המכתב ופרסמו: "קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".

"במכתבך טענת כי הולכת וגוברת הסכנה לחיי ראש הממשלה ובני משפחתו, עקב ההסתה נגדו. בעניין זה אציין את המובן מאליו, כי האחריות לשמירה על ביטחונו ושלומו של ראש הממשלה ובני משפחתו ומלוא הסמכויות הקשורות בכך מופקדות בידי רשויות הביטחון, ובראשן – שירות הביטחון הכללי".

"אני סמוך ובטוח כי בתור השר לביטחון פנים, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני וחבר ועדת השרים לענייני שב"ב, ידועות לך דרכי ההתקשרות עם הגורמים המוסמכים, ככל שאתה מוצא כי הדבר נדרש. כפי שלמדתי הבוקר, שר הפנים פנה במכתב לראש השב"כ בעניין זה. כמו כן, פניתי גם אני בנושא הן לשירות הביטחון הכללי והן למשטרת ישראל, על מנת לוודא כי ראש הממשלה זוכה לאבטחה ברמה הגבוהה ביותר, הלוקחת בחשבון את מלוא האיומים כלפיו. נחה דעתי, כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת בטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים".

"בצד זאת, מדיניות התביעה באשר לטיפול בהיבטים הפליליים של הנושא, קרי: חקירות והגשת כתבי אישום בעבירות הסתה בפרט, ועבירות המשיקות לחופש הביטוי בכלל, הובהרה לך בפירוט במכתבי הקודם, בו עמדתי על המבחנים המשפטיים אותם קבע המחוקק ואשר מעוגנים בפסיקה, והדברים מדברים בעד עצמם".

"למען שלמות התמונה אציין כי מבדיקתי עולה שהחל מיום 1.5.2020 הגיעו ללשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים שבע פניות ממשטרת ישראל, הנוגעות לתיקים בהם עלה חשד להסתה נגד ראש הממשלה או מי מבני משפחתו. בשלושה מקרים אושר לפתות בחקירה, כאשר באחד מהם כבר הוגש כתב אישום; בשני מקרים נמצא כי מדובר בחשד לעבירה של איומים, ולפיכך הנושא הועבר לטיפול המשטרה, אשר מוסמכת במקרים מעין אלו לפתוח בחקירה לפי שיקול דעתה ; ושני מקרים נוספים מצויים עדיין בבחינה. מובן כי גם המקרים הקונקרטיים המוזכרים בפניותיך יטופלו כמקובל על בסיס המדיניות האמורה".

"ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים. גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות, אנו לא נירתע מלבצע תפקידנו, ונפעל תמיד כאמור לפי הדין", חותם מנדלבליט את מכתבו ממנגו גם שיגר עותק לראש השב"כ נדב ארגמן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן.

אוחנה ליועמ"ש: "אינך לוקח ברצינות את האיומים על חיי נתניהו – ממניע אישי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture