פולד הי"ד וזירת הפיגוע. צילומים: באדיבות המשפחה וגרשון אליסון - פלאש 90

מאסר עולם נגזר על המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד בפיגוע בצומת גוש עציון

בית הדין הצבאי גזר מאסר עולם על חליל יוסף עלי ג'בארין, המחבל שרצח את פולד הי"ד בפיגוע הדקירה במתחם רמי לוי בצומת גוש עציון ב-2018. פולד הצליח לבלום אותו בגופו - ומנע ממנו לפגוע בעוברי אורח. אחיו: "בעולם מתוקן זה היה גזר דין מוות"

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (שלישי) מאסר עולם ופיצוי למשפחה על המחבל שדקר למוות את תושב אפרת ארי פולד הי"ד בצומת גוש עציון בשנת 2018. בינואר השנה הנער הרוצח, שהיה בן 16 וחצי בלבד בעת המעשה הנפשע, הואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח, ובשלושה סעיפי ניסיון גרימת מוות. האירוע כולו צולם במצלמות האבטחה במקום.

בחודש ספטמבר 2018 פולד, אב לארבעה מאפרת, נדקר על ידי המחבל סמוך לכניסה לקניון "הרים" ונפצע אנושות. הוא ירה לעבר ג'בארין יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. ג'בארין מהכפר יטא, שהיה אז נער בן 16, נורה בזירה ונפצע באורח בינוני.

אימו של ארי, מרי פולד, אמרה בכניסה לדיון: "בתור אימא אין ניחומים, בתור אזרחית ישראלית יש צדק וזה מה שאנחנו מצפים". מרים, אלמנתו, הוסיפה: "אנחנו מצפים למאסר עולם, לא פחות. עונש ראוי למעשה כל כך נתעב". בסוף הדיון מסרה אלמנתו של פולד: "גזר דין של מאסר של מחבל, זה עונש ראוי למעשה הנתעב פה. הרגשתי שהשופטים שמעו לנו והם למדו להכיר את ארי האדם שהוא היה".

אחיו של ארי, איתן פולד, אמר מחוץ לבית המשפט כי "בעולם מתוקן היה נגזר על האיש הזה גזר דין מוות. המינימום של המינימום זה שלא יראה עוד אור יום. האיש הזה הרס משפחה וצריך לשבת מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו". פולד התייחס גם להקפאת הצו שמטיל סנקציות על בנקים פלסטיניים שמעבירים משכורות למחבלים, ואמר כי "צריכים לשים סוף למציאות שבה עוברים כספים למחבלים נתעבים".

פולד הי"ד נולד בארה"ב ועלה ארצה בגיל 18 בגפו על מנת ללמוד בישיבת הסדר, ושנה לאחר מכן התגייס לצה"ל. הוא עסק בהסברה ישראלית בארץ ובחו"ל. בין השאר בבלוג israelshield.org, שבו הוא הציג סרטונים וכתבות אקטואליים באנגלית לגבי נושאים שקשורים בישראל. הרוצח נעצר במקום האירוע, בטרם הספיק לפגוע באנשים אחרים לנוכח התושייה והגבורה שגילה ארי בכוחותיו האחרונים

ביהמ"ש הרשיע ברצח את המחבל שדקר למוות את ארי פולד הי"ד בגוש עציון

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד • צפו


jdn.co.il/breakingnews/1051072/

מִי בַחֶרֶב: ארי הי"ד נדקר ע"י המחבל, ירה בו – ונפטר בבית החולים

"בכוחותיו האחרונים ארי נלחם בגבורה במחבל ומנע אסון כבד יותר"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו