הפגנות סוערות בירושלים: מאות צעדו מבלפור לכנסת – 10 מתפרעים נעצרו

לאחר שמאות בני אדם צעדו ממעון רה"מ בבירה לעבר משכן הכנסת, המחאה בכיכר פריז התחדשה. המפגינים שנעצרו נחשדו בחלקם הפרת סדר, וחלקם בתקיפת שוטרים. על פי המשטרה, כמה מהמוחים קראו לעבר הכוחות "נאצים", וסירבו לפנות את הציר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות השתתפו במחאה שהתקיימה אמש (שלישי) בשני מוקדים בירושלים – מול בית ראש הממשלה נתניהו בבלפור ומול משכן הכנסת. כוחות המשטרה פיזרו את ההפגנה שעברה מבלפור לצומת כיכר פריז הסמוך ונתקלו בסירוב מצד המפגינים לפנות את ציר התנועה, עימותים התפתחו ומהמשטרה נמסר כי ספגו מהמוחים קריאות "נאצים".

במקום התפתחו עימותים בין מפגינים ושוטרים, עשרה מהם נעצרו – חלקם בחשד להפרת סדר וחלקם בחשד לתקיפת שוטרים. אלמונים ריססו על מכונית התזה של המשטרה: "ביבי לכלא". מהמשטרה נמסר כי "חלק מהמפגינים מפרים את הסדר הציבורי, מפעילים אמצעי כריזה, מהווים הפרעה תוך הקמת רעש לתושבי האזור, ומסרבים לפנות את ציר התנועה לאחר מספר בקשות".

במהלך ההפגנה, כמה מפגינים התיישבו על הכביש במטרה לחסום את כיכר פריז. חלקם זרקו לעבר השוטרים חפצים ואז התיזו עליהם מים. בשלב זה, החלו השוטרים לפנו את המתפרעים והודיעו להם כי ההפגנה אינה חוקית בשל השעה המאוחרת. המפגינים, שיוצאים נגד מדיניות הממשלה בטיפול במשבר ונגד ראש הממשלה, קראו בין היתר "ביבי תתפטר", ו-"דמוקרטיה".

המחאה שבמהלכה צעדו ממעון ראש הממשלה ברחוב בלפור לעבר הכנסת עברה בלי הפרות סדר, היא נמשכה כשעתיים ואז חזרו המפגינים לבלפור בליווי מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ובכירי המשטרה. המשטרה חילקה דוחות למפגינים שלא עטו מסכה. לקראת חצות התיישבו המפגינים על הכביש בכיכר פריז, ובהמשך הודיעה להם המשטרה כי עליהם לפנות את הכיכר.

אנשי מחאת "הדגלים השחורים", הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, להתפטר מתפקידו, מחו ליד בית ראש הממשלה, כשמולם נערכה הפגנת נגד של תומכי נתניהו. בסמוך לשם, בכיכר פריז, מחו בנפרד בעלי מסעדות על מדיניות הממשלה בעניינם. לאחר מכן החלו מפגינים לצעוד במשותף לעבר משכן הכנסת – שם התקבצו מעל 3,000 בני אדם.

בסביבות חצות התלהטו הרוחות כאשר כמה מהמפגינים זרקו אבוקה עם עשן אדום לעבר השוטרים. המשטרה ביקשה מהמפגינים להתפנות מהצומת הסמוכה לכיכר פריז, ולאחר שחלק מהמוחים סירבו, עשרה בני אדם נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי. המשטרה גם חילקה דו"חות למפגינים שלא עטו מסכות.

כוחות משטרה, מג"ב ויס"מ נפרסו מאזור גן העצמאות ועד למעון ראש הממשלה. נוסף לכך, מחסומים הוצבו כדי להרחיק מפגינים מהכניסה לרחוב בלפור. בד בבד, 61 תושבי השכונות רחביה וטלביה, שסמוכות למעון ראש הממשלה בירושלים, עתרו לבג"ץ בבקשה להורות למשטרה לצמצם או להעתיק את פעולות המחאה. בעתירה נכתב כי המחאה יצאה משליטה ופוגעת בזכויותיהם כמו בחופש התנועה.

מארגני מחאת "הדגלים השחורים" מחו גם נגד "חוק הקורונה הגדול" אותו הם מכנים "חוק ההסמכה", בהשוואה מזעזעת לחוקים שקודמו בגרמניה הנאצית, "חוק ההסמכה הוא עוד שלב בפירוק ודרדור ישראל לעבר ביביקרטיה", מסרו המארגנים. "את הנאשם נתניהו צריך להוציא מבית ראש הממשלה – לא להעביר לו עוד סמכויות. השבועות האחרונים הוכיחו לכל מי שעוד היה לו ספק – לנאשם בפלילים שעסוק מבוקר עד ערב בניהול משפטו אין זמן לטפל במגיפה או בכלכלה. לישראלים מגיע ראש ממשלה שיעסוק רק באזרחים ובאזרחיות".

יו״ר הכנסת יריב לוין גינה את ביזוי פסל המנורה שבסמוך לכנסת על ידי אחת המפגינות ואמר "אני עומד על זכותו של כל אדם למחות, להפגין ולהביע את דעתו, אך יש הבדל בין מחאה לגיטימית ובין ביזוי סמלי המדינה. אף מדינה בעולם לא מאפשרת לבזות כך את סמליה. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לפעול באופן מיידי להעמדתה לדין של המפגינה, לא רק לשם הענישה אלא בעיקר לשם המסר החינוכי והאזרחי שחייב להיות חד וברור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture