צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

גפני הגיש הצעות חוק לאיסור הכנסת חמץ לבי"ח בפסח ופסקת ההתגברות

הנקמה על הפרת ההסכם הקואליציוני: יהדות התורה דורשת להביא להצבעה בקריאה טרומית בשבוע הבא את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעה "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח". גפני: "מצפה מכל הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע כעת ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת בשבוע הבא את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח". גפני מסר כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". זאת על רקע הפרת ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן ותמיכה בחוק נגד ההלכה.

בהצעת חוק פסקת ההתגברות הוסבר כי "כבוד האדם וחירותו אינו כולל הוראת התגברות, בדומה לזו הנכללת בסעיף 8 לחוק-יסוד: חופש העיסוק, המאפשרת לכנסת לחוקק חוק שיש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק-היסוד, אף אם אינו עומד בתנאי פסקת ההגבלה (חוק ההולם את ערכיה של מדינת ישראל, שנועד לתכלית ראויה והפגיעה אינה במידה העולה על הנדרש)".

"מוצע לקבוע בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו הוראה דומה, המאפשרת לכנסת, ברוב חבריה (61), לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד. בשונה מההוראה המקבילה בחוק-יסוד: חופש העיסוק, ההוראה המוצעת כאן תהא תקפה ללא הגבלת זמן", לשון הצעת החוק עליה חתום גפני יחד עם חברי הכנסת יעקב אשר ויעקב טסלר.

בהצעה השנייה שהגיש גפני לפני זמן קצר נכתב כי "חג הפסח הידוע בשמו המקראי "חג המצות", הוא החג שמסמל את לידת העם היהודי שבו הוא יצא מעבדות לחירות. לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג חשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי, חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים".

"בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר, כאשר חמץ בפסח אינו "בטל בשישים", באופן שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה מאוד, עלול לגרום לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה. בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של "בל יראה ובל ימצא". במשך עשרות שנים, בתי החולים בישראל בהם ניתן שירות לציבור הרחב, לא אפשרו הכנסת חמץ בתקופת חג הפסח, וזאת כדי לאפשר לחולים לשמור על הכשרות בחג הפסח", לשון הצעת החוק.

זעם במפלגות החרדיות: חוק נגד ההלכה עבר בטרומית בתמיכת גנץ

כזכור, סיעת יהדות התורה התכנסה מוקדם יותר לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני ומסרו בתומם כי הוחלט ש"סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה".

במפלגה הודיעו כי אינם רואים עצמם מחיובים יותר למשמעת הקואליציונית, אך בכוונתם להצביע בעד "חוק הקורונה הגדול" שיגיע היום למליאה. "היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך". בתוך כך, יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר ייכנס בדקות הקרובות את הוועדה להמשך ההצבעות על ההסתייגויות.

עוד נמסר בתום ישיבת הסיעה כי "סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני. כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם. כמו כן, אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות – הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו".

גפני לניסנקורן: "איך יכול שר משפטים להצביע נגד ועדת שרים לחקיקה?" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture