Hadas Parush/Flash90

דרעי: "אנחנו על סף תהום – אסור לתת להרס הקואליציה ולהקדמת הבחירות"

יו"ר ש"ס על המשבר בקואליציה: "הוויכוח על התקציב הוא בר-פתרון, וחייבים לפתור אותו מיד, כבר בימים הקרובים". עוד הוסיף: "זה הזמן לגלות אחריות ולהפסיק לשחק ברוגז". לדבריו, "סיעת ש"ס תתמוך בכל פתרון שיוסכם בין הליכוד לכחול לבן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בראיון לעיתון 'הדרך', ביטאון תנועת ש"ס, ואמר כי "אנחנו על סף תהום. וזו לא הגזמה. המדינה לא יכולה לאפשר לעצמה שיתוק פוליטי כזה תוך כדי שאנחנו שקועים בתוך משבר בריאותי, חברתי וכלכלי חמור. לא ייתכן כדבר הזה. הוויכוח על התקציב הוא בר-פתרון, וחייבים לפתור אותו מיד, כבר בימים הקרובים".

בראיון לשמעון ליברטי הוסיף כי "זה הזמן לגלות אחריות ולהפסיק לשחק 'ברוגז'. אסור לתת יד להרס הקואליציה ולהקדמת הבחירות. עם ישראל לא יסלח למי שיוביל אותו לבחירות בעיצומה של מגפת הקורונה. סיעת ש"ס תתמוך בכל פתרון שיוסכם בין הליכוד לכחול לבן, מתוך אחריות לאומית עמוקה. הבה נשלב ידיים לצלוח את התקופה הקשה הזו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט שלא להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ובכך להקדים את הבחירות ל-18 בנובמבר – כך דווח בעיתון 'הארץ' מפי גורמים ששוחחו עם נתניהו ועם מקורביו. לדברי הגורמים, נתניהו מבקש ליצור אווירה של תוהו ובוהו בקואליציה, כדי לעורר בציבור תחושה ש"ככה אי אפשר להמשיך" ולהכשיר את דעת הקהל לפירוק הממשלה. במצב שבו מגפת הקורונה לא תאפשר לקיים בחירות, נתניהו ימשיך לכהן בתפקידו.

ב'וואלה' דווח כי בכיר בכחול לבן העביר מסר ליהדות התורה, לפיו "נתניהו רוצה בחירות, ולא נגיש את הלחי השנייה". זאת, בניסיון להסביר לחברי המפלגה החרדית מדוע תמכה כחול לבן בחוק נגד ההלכה תוך הפרה של המשמעת הקואליציונית. בכחול לבן סבורים שנתניהו החליט ללכת לבחירות מוקדמות ולתת לכנסת להתפזר כבר בחודש הבא מבלי להעביר תקציב. "נתניהו מכוון לבחירות בזק כדי להקדים אותן לשלב העדויות במשפט שלו, שיתחיל בינואר", העריך גורם במפלגה.

ב'חדשות 13' צוטטו בכירים בקואליציה שהודו כי "יש סכנה מוחשית לבחירות – עוד השנה". אליהם הצטרף אחד מאנשיו של בנימין נתניהו, שטען כי "הסיכוי לבחירות הוא 50-50 – או כן או לא". בכחול לבן מאמינים כי בשלב זה, ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, כך שהם מקווים לקבל את תמיכתו בהצבעה על התקציב. מנגד, אנשיו של נתניהו טוענים כי יש להם רוב לאישור תקציב חד שנתי – גם בלי תמיכתו של גנץ, אולם הם מסרבים לפרט מיהם העריקים.

נתניהו התחייב לדרעי טרם ההצבעה: "אעשה מאמצים שלא יאושר"

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר התייחס לסערה הפוליטית בדיון בוועדה על "חוק הקורונה" ואמר כי "יש לנו כעס גדול מאוד לי אישית ולחבריי על מה שקרה היום במליאה ועם כל הרצון הפוליטי לעשות כל מיני דברים, כי לא נהיה מוכנים להיות תרנגול הכפרות של המאבק הבין-גושי בממשלה, ועם כל הנטייה הטבעית לא היתה לי ולחבריי דקה אחת של מחשבה לדחות את ההצבעה היום רק מסיבה של פיקוח נפש דוחה הכול. לא היה לי רגע אחד מחשבה לשחק עם פיקוח נפש לטובת דבר פוליטי כזה או אחר ומי שחשב שאנחנו הולכים לצעד כזה לא מכיר את ה-DNA הבסיסי שלנו".

שר התיירות אסף זמיר התייחס לדיווחים כי נתניהו החליט ללכתב לבחירות וכתב בטוויטר כי "עלינו אתם מאיימים בבחירות? על אזרחי ישראל אתם מאיימים. על מיליון מובטלים אתם מאיימים. על אלפי חולים חדשים אתם מאיימים. ההיסטוריה לא תסלח למי שיגרור את המדינה הזו למערכת בחירות בשיאו של המשבר הקשה בתולדותיה".

השר יועז הנדל אמר כי "שוחחתי עם גורמי המקצוע, ואני מתרשם שצריך תקציב לשנה ושלושה חודשים ולא תקציב לשלושה חודשים. כל יום שאנחנו מתמהמהים בקבלת ההחלטה הזו הוא יום מבוזבז במערכה שלנו להצלת המשק וטיפול בקורונה. אם נתניהו רוצה תקציב חד שנתי רק כדי שתהיה לו נקודת יציאה לצאת מההסכם הוא בוחר בחוסר יציבות. ללכת לבחירות זה לברוח מהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי. צריך להרגיע עכשיו".

גורמים פוליטיים: "נתניהו החליט שלא להעביר תקציב וללכת לבחירות בקרוב"

השר דודי אמסלם תקף היום במליאת הכנסת את כחול לבן על הפרת ההסכם הקואליציוני מול המפלגות החרדיות ואמר כי "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה".

אמסלם, השר המקשר בין הממשלה לכנסת שבעל זכות וטו בוועדת השרים לענייני חקיקה, תקף את ניסנקורון שנכח במליאה ואמר לו, "מר שר המשפטים, אתה, יחד איתי, דחינו את זה. ולפני חמש דקות את מודעי לי. אתה לא מתבייש? אתה רוצה לקחת אותנו בכחש וכזב". ניסנקורן הגיב לו ואמר: "שתדע לך שביבי ידע על זה בבוקר". אמסלם הגיב: "אני לא ידעתי".

נקמת יהדות התורה: "נגיש הצעות על דת ומדינה – לא מחיובים לקואליציה"

במפלגות החרדיות זועמים על החלטת כחול לבן והליכוד לאפשר לחוק נגד ההלכה לעבור בקריאה טרומית במליאת הכנסת. חברי הכנסת של כחול לבן, כולל ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הצביעו בעד החוק, בניגוד להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שמחייב את חברי הכנסת בקואליציה למשמעת קואליציונית. גם בליכוד הצביעו 2 חברי כנסת בעד החוק, ורבים אחרים נעדרו – מה שאפשר את אישור החוק. יצוין שמדובר רק באישור בקריאה טרומית, וההצעה ככל הנראה לא תקודם עד לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר אחרי ההצבעה כי "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית". יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר כי "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו".

סגן שר מאיר פרוש אמר כי "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת". יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר על הצעת החוק כי "היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות, זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד".

סגן השר אורי מקלב: "אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערינו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור. המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם, – אי אפשר להתנהל באין הנהגה".

מסיעת יהדות התורה נמסר: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה". בש"ס לא פרסמו תגובה אך החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת עד להודעה חדשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture