Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: נתניהו התקשר לליצמן והבטיח ש"יעשה הכל כדי שזה לא יקרה יותר"

ראש הממשלה מנסה לפייס את המפלגות החרדיות בעקבות האירועים אתמול בכנסת סביב תמיכת כחול לבן בחוק נגד ההלכה והתקשר ליו"ר יהדות התורה והאשים את כחול לבן במהלך ואמר שיטפל במשבר והבטיח ש"יעשה הכל כדי שזה לא יקרה יותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לפייס את החרדים בעקבות האירועים אתמול בכנסת סביב תמיכת כחול לבן בחוק נגד ההלכה שעבר בקריאה טרומית בכנסת – כך דווח ב'ווינט'. על פי הדיווח', הוא התקשר ליו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן, האשים את כחול לבן, אמר שיטפל במשבר והבטיח ש"יעשה הכל כדי שזה לא יקרה יותר".

ליצמן אמר אתמול אחרי ההצבעה בכנסת כי "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בראיון לעיתון 'הדרך', ביטאון תנועת ש"ס, כי "אנחנו על סף תהום. וזו לא הגזמה. המדינה לא יכולה לאפשר לעצמה שיתוק פוליטי כזה תוך כדי שאנחנו שקועים בתוך משבר בריאותי, חברתי וכלכלי חמור. לא ייתכן כדבר הזה. הוויכוח על התקציב הוא בר-פתרון, וחייבים לפתור אותו מיד, כבר בימים הקרובים".

בראיון לשמעון ליברטי הוסיף כי "זה הזמן לגלות אחריות ולהפסיק לשחק 'ברוגז'. אסור לתת יד להרס הקואליציה ולהקדמת הבחירות. עם ישראל לא יסלח למי שיוביל אותו לבחירות בעיצומה של מגפת הקורונה. סיעת ש"ס תתמוך בכל פתרון שיוסכם בין הליכוד לכחול לבן, מתוך אחריות לאומית עמוקה. הבה נשלב ידיים לצלוח את התקופה הקשה הזו".

אתמול דווח ב'וואלה' כי נתניהו הבטיח בבוקר ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שיעשה מאמצים שהצעת החוק נגד ההלכה לא תעבור בקריאה טרומית. על פי הדיווח, בשיחה שערכו השניים הבוקר לקראת ההצבעה, העלה דרעי את הקושי באישור ההצעה בקריאה טרומית, ונתניהו אמר לו כי יעשה מאמצים שההצעה לא תאושר. בסביבת נתניהו ובלשכת דרעי סרבו להתייחס לדברים.

אולם, בעקבות אישור ההצעה, זעם דרעי על ההתנהלות של נתניהו והליכוד, הורה לח"כים להחרים את ההצבעות במליאה עד להודעה חדשה, והפנה ביקורת כלפי הליכוד. עוד דיווח יקי אדמקר כי נתניהו שוחח גם עם יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן לאחר ההצבעה. ליצמן מתח בפניו ביקורת על כך ששרי הליכוד נעדרו מההצבעה, ושניים מהם תמכו בהצעת החוק. בתגובה, אמר לו נתניהו שיבחן כיצד זה קרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו