Hadas Parush/Flash90

זוהר: "החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי"

יו"ר הקואליציה על משבר הפוליטי: "הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות". דיווח: גורמים בכחול לבן העבירו אתמול מסרים ולפיהם אין בכוונתם להמשיך ולקדם בנמרצות את החוק בקריאות הבאות בכנסת

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס למשבר הפוליטי ואמר כי "החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי. המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים בכחול לבן העבירו אתמול מסרים ולפיהם אין בכוונתם להמשיך ולקדם בנמרצות את החוק נגד ההלכה שעורר את זעמם של החרדים, בקריאות הבאות בכנסת. זאת, מתוך הבנה שהמשך הפרת המשמעת הקואליציונית בהצבעות הבאות של החוק עשויה לפרק סופית את הקואליציה ולייצר קרע בלתי ניתן לאיחוי מול החרדים. כחול לבן העבירו מסרי הרגעה בניסיון להרגיע מעט את הנפיצות בתוך הקואליציה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה לחברי הממשלה מוקדם יותר ואמר כי "אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה. אני קורא לכולכם – התעשתו. חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה. מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

ב'הארץ' דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט שלא להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ובכך להקדים את הבחירות ל-18 בנובמבר – כך לפי גורמים ששוחחו עם נתניהו ועם מקורביו. לדברי הגורמים, נתניהו מבקש ליצור אווירה של תוהו ובוהו בקואליציה, כדי לעורר בציבור תחושה ש"ככה אי אפשר להמשיך" ולהכשיר את דעת הקהל לפירוק הממשלה. במצב שבו מגפת הקורונה לא תאפשר לקיים בחירות, נתניהו ימשיך לכהן בתפקידו.

ב'וואלה' דווח כי בכיר בכחול לבן העביר מסר ליהדות התורה, לפיו "נתניהו רוצה בחירות, ולא נגיש את הלחי השנייה". זאת, בניסיון להסביר לחברי המפלגה החרדית מדוע תמכה כחול לבן בחוק נגד ההלכה תוך הפרה של המשמעת הקואליציונית. בכחול לבן סבורים שנתניהו החליט ללכת לבחירות מוקדמות ולתת לכנסת להתפזר כבר בחודש הבא מבלי להעביר תקציב. "נתניהו מכוון לבחירות בזק כדי להקדים אותן לשלב העדויות במשפט שלו, שיתחיל בינואר", העריך גורם במפלגה.

ב'חדשות 13' צוטטו בכירים בקואליציה שהודו כי "יש סכנה מוחשית לבחירות – עוד השנה". אליהם הצטרף אחד מאנשיו של בנימין נתניהו, שטען כי "הסיכוי לבחירות הוא 50-50 – או כן או לא". בכחול לבן מאמינים כי בשלב זה, ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, כך שהם מקווים לקבל את תמיכתו בהצבעה על התקציב. מנגד, אנשיו של נתניהו טוענים כי יש להם רוב לאישור תקציב חד שנתי – גם בלי תמיכתו של גנץ, אולם הם מסרבים לפרט מיהם העריקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו