Noam Revkin Fenton/Flash90

האוזר והנדל יוזמים: הצעת חוק לדחיית חובת אישור התקציב ב-3 חודשים

סיעת 'דרך ארץ' תגיש בקרוב הצעת חוק חדשה שתדחה את המועד האחרון לאישור התקציב ולפיזור הכנסת לחודש נובמבר. גנץ בראיון: "אני אעשה את הכול בשביל שלא יהיו בחירות, אני לא בטוח שהאינטרס הזה מונח אצל כולם באותה מידה"

סיעת 'דרך ארץ' של השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר תגיש בקרוב הצעת חוק חדשה שתדחה את המועד האחרון לאישור התקציב ולפיזור הכנסת מהתאריך הנוכחי, 24 באוגוסט – התאריך שבו אם לא יאושר התקציב הכנסת תפוזר – לחודש נובמבר, כלומר הארכה של כשלושה חודשים שבתקופה הזו ייתכן והמשבר ייפתר – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, המטרה של השניים היא למנוע בחירות, ודאי לא לפני החורף, ולתת עוד הזדמנות לממשלת האחדות.

בפרומו שפורסם הערב מראיון של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ל'חדשות 12' הוא מתייחס לאפשרות של הליכה לבחירות ואומר כי "זה תמיד יכול לקרות אבל זה דבר שלא צריך לקרות. אני חושב שבחירות הן דבר רע למדינת ישראל". לדבריו, "אני אעשה את הכול בשביל שלא יהיו בחירות, אני לא בטוח שהאינטרס הזה מונח אצל כולם באותה מידה".

"אני לא רוצה בחירות ואני לא חושב שצריך בחירות", הוסיף גנץ שאמר שלמרות ההתפתחויות הוא מסרב להביא לפירוק הממשלה. "אני מציע להרים טלפון לירושלים או לקפוץ לשם בעצמך ולשאול אותו בעצמך. יש לו (לנתניהו) הסכם (איתי), זה בסדר גמור. מה שההסכם עושה – הוא מקיים יציבות פוליטית. מה שהיציבות הפוליטית תעשה – היא תקיים כלכלה יציבה".

"מי שרוצה לסכן את החברה, ומי שרוצה לסכן את הכלכלה – מוזמן לעשות בחירות. אני לא אעשה את זה. מה כבר נותר לי אם לא לעשות טוב בשביל המדינה? איזשהו כבוד שאני לא מחפש אותו? איזושהי משכורת שאין לי ממילא? שום כלום! מה שחשוב זה רק מה יקרה פה, איך יקרה פה, אני אתמסר כל כולי לעניין ואם אני אצא מזה 'סאקר' פוליטי – אז שיהיה", דברי גנץ.

נתניהו: "שותפיי לא מוכנים להעביר תקציב"; כחול לבן: "מדרדר לבחירות"

כידוע, פחות מחמישה שבועות למועד האחרון שבו יכולה הממשלה להעביר תקציב, שלאחריו הכנסת מתפזרת אוטומטית, ועדיין אין הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ איזה תקציב יאושר – חד שנתי כפי שרוצים ראש הממשלה ושר האוצר או דו שנתי כפי שדורשים בכחול לבן על פי ההסכם הקואליציוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו