Amir Levy/FLASH90

נתניהו: "ההחלטה לא לחדש את האמברגו על איראן – שערורייתית; נמשיך לפעול"

ראש הממשלה במתקפה על ההחלטה באו"ם: "במקום להתנגד למכירת נשק, מועצת הביטחון מעודדת זאת". גנץ: "החלטה שגויה שפוגעת ביציבות האזורית ובביטחון העולם". אשכנזי: "ביטול האמברגו מעניק לגיטימציה לשאיפותיה התוקפניות של איראן ולשיפור היכולותיה הצבאיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (מוצאי שבת) כי "ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שלא לאפשר את חידוש אמברגו הנשק על איראן היא שערורייתית. התוקפנות והטרור האיראני מאיימים על שלום האזור ועל העולם כולו. במקום להתנגד למכירת נשק, מועצת הביטחון מעודדת זאת. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם ארה״ב ומדינות באזור כדי לבלום את התוקפנות האיראנית. מדינת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה נגד כל מי שמבקש לערער את ביטחונה".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ: "בחתירתה המתמדת לגרעין ובמאמציה להפצת טרור ואלימות, איראן מערערת את שלום האזור והעולם כולו. לכן, ההחלטה של מועצת הביטחון לא להאריך את אמברגו הנשק מולה שקידם הממשל האמריקאי, היא החלטה שגויה שפוגעת ביציבות האזורית ובביטחון העולם. ישראל תמשיך לפעול יחד עם כל שותפותיה בעולם ובמזרח התיכון בכדי לבלום את התוקפנות האיראנית".

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר כי "ביטול האמברגו מעניק לגיטימציה לשאיפותיה התוקפניות של איראן ולשיפור היכולותיה הצבאיות. המשטר הקיצוני בטהראן לא רק מממן טרור, אלא לוקח חלק פעיל בטרור באמצעות שלוחותיה ברחבי העולם ומקדם אותו כאמצעי מדיני, המהווה סכנה ליציבות האזורית והבינ"ל. על הקהילה הבינ"ל לפעול בכל דרך אפשרית כדי למנוע מאיראן להפיץ הרס וטרור ברחבי העולם".

ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל רואה בחומרה את החלטת חלק חברות מועבי״ט שלא להאריך את אמברגו הנשק על איראן. יודגש כי מועצת הביטחון הוקמה בדיוק במטרה למנוע ממשטרים כמו ממשלת האייטולות האיראני לצבור כוח צבאי שישמש אותם לתוכניותיהם להשתלטות צבאית ואידיאולוגית אזורית".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, אמר כי "התנגדות מועצת הביטחון להארכת אמברגו הנשק על איראן היא חרפה. במקום לאפשר למשטר הטרור הרצחני בטהרן להצטייד בנשק קטלני, המועצה הייתה צריכה להטיל עליה סנקציות משתקות. המועצה נכשלה בתפקידה להגן על השלום והביטחון והחלטתה תוביל לערעור היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".


צפו: דברי ארדן. צילום: משלחת ישראל לאו״ם

כזכור, מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן שנבקע בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך. האמברגו הנוכחי צפוי להסתיים באוקטובר. 11 חברות נמנעו, בהן צרפת, גרמניה, ובריטניה, בעוד ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו גינה את ההחלטה ואמר כי "ישראל ו-6 מדינות המפרץ הפרסי שתמכו בהארכת ההסכם יודעות שאיראן תפיץ כאוס והרס גדול יותר אם האמברגו יפוג, אך מועצת הביטחון בחרה להתעלם מהן. ארה"ב לעולם לא תפקיר את ידידינו באזור, שציפו ממועצת הביטחון ליותר. נמשיך לפעול על מנת להבטיח שלמשטר הטרור לא יהיה החופש לרכוש ולמכור נשק שיאיים על ליבה של אירופה, המזרח התיכון ומעבר לו".

נפילת ההצעה במועצת הביטחון תאפשר לארצות הברית לממש את איומה להטיל סנקציות על איראן, כפי שהוצעו בהסכם הגרעין ממנו פרשה ארצות הברית ב-2018. דיפלומטים ציינו שארה"ב תוכל להפעיל את הסנקציות הללו כבר בשבוע הבא – אך תעמוד מול אתגרים וקשיים רבים. פופמאו הבטיח כי "נטיל בקרוב סנקציות חדשות על איראן, כבר בימים הקרובים".

נשיא איראן חסן רוחאני אמר שארה"ב נכשלה בניסיון להרוג את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015, ושמדובר ב"השפלה" אמריקנית. לדבריו נכון להיום ההסכם חצי מת. "אני לא זוכר את ארה"ב מתכננת הצעה במשך חודשים כדי להנחית מכה על הרפובליקה האיסלאמית, ומקבלת קול אחד בלבד", חגג רוחאני את התבוסה של ארה"ב במועצה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture