לראשונה באופן פומבי: שר החוץ אשכנזי שוחח עם מקבילו באיחוד האמירויות

משרד החוץ הישראלי: השניים החליטו במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות וקבעו להיפגש בקרוב. לראשונה פורסמה על כך הודעה רשמית של משרד החוץ באיחוד האמירויות: "השניים הביעו מחויבות ליישום הסכם הנורמליזציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום עם עמיתו שר החוץ של איחוד האמירויות, שיח' עבדאללה בן זאיד. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "השניים החליטו במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות וקבעו להיפגש בקרוב".

משרד החוץ של איחוד האמירויות הודיע באופן רשמי על שיחת טלפון בין השרים. "במהלך שיחת הטלפון בין עבדאללה בן זאיד לאשכנזי השניים הביעו מחויבות ליישום הסכם הנורמליזציה", נמסר. הודעת איחוד האמירויות מהווה אירוע דרמטי ביחסים בין המדינות. בעבר, התקיימו שיחות טלפון בין שרי חוץ מישראל ומהמדינה במפרץ. אולם, זו הפעם הראשונה בה הדבר מתפרסם בהודעה רשמית ופומבית.

אשכנזי אמר לאחר חתימת ההסכם כי "היציבות במזרח התיכון, הרחקת איומים בטחוניים וקרוב הסכמים עם עמי האזור- אלו הם היעדים שלי ושל ״כחול לבן״. הבשורה על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות היא חשובה ומהווה פתח להסכמים נוספים. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם.‏ אני מודה לנשיא טראמפ ולעמיתי מזכיר המדינה פומפאו על תרומתם למהלך זה. אני מברך גם על ההמנעות מתכנית הסיפוח החד צדדית ומתחייב כי תכנית טראמפ המלאה והמאוזנת תידון בהמשך בהרחבה ובהתייעצות עם מדינות האזור".

בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס כינס הבוקר את צוות משרדו בכדי לדון בהיבטים האופרטיביים הנובעים מכינון היחסים הרשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות. השר אקוניס קיבל סקירה רחבה אודות האפשרויות האסטרטגיות לשיתופי פעולה בתחומי מדע, אנרגיה, חקלאות, טכנולוגיה, תיירות, ועוד. השר הנחה את אנשי המשרד לפעול כבר בימים הקרובים למיקוד המיזמים והפעילויות שניתן יהיה לקדם מיידית בפעילות אזורית משותפת, תוך התייחסות לשותפות אזוריות חשובות נוספות.

השר אמר בדיון כי "ההסכם עם איחוד האמירויות יזניק את הכלכלה הישראלית, ויביא להזדמנויות פיתוח משמעותיות רבות בתחומי האנרגיה הסולארית, טכנולוגיה, חקלאות מתקדמת ותחומים נוספים. נפעל במלוא המרץ והמחויבות על מנת למנף את ההסכם המתגבש, לתועלת שני העמים והאזור כולו. עלינו להיערך לחתימת הסכמים נוספים בתקופה הקרובה עם מדינות נוספות – דבר שיביא בראש ובראשונה חיזוק משמעותי לכלכלה הישראלית בכל היבטיה".

"המשרד לשיתוף פעולה איזורי ערוך ומוכן לחתימה על ההסכמים בוושינגטון במהלך חודש ספטמבר וכינון היחסים הדיפלומטיים. מרגע החתימה, המשרד יוביל, יזום ויתאם את כל המיזמים ושיתופי הפעולה בין שתי המדינות ומיזמים טרילטרליים", דברי השר לשיתוף פעולה אזורי.

לקראת ההסכם העתידי שצפוי להיחתם ופתיחת השמיים, פתחה הבוקר איחוד האמירויות את התקשורת הטלפונית בין המדינות וכן את הגישה לאתרים ישראלים שונים שהיו חסומים. כך בעצם אזרחי המדינה יוכלו לגלוש לאתרים בעלי הסיומת co.il, כמו אתרי חדשות, וכן לחייג ישירות לארץ.

עד כה, לתושבים באיחוד האמירויות הושמעה הודעה מוקלטת בערבית ובאנגלית לפיה לא ניתן להתקשר למספרים עם קידומת +972 (הקידמות הבינלאומית של ישראל). עם השנים, השיחות ברשת הפכו את הפעולה לפשוטה יותר, על אף שלעיתים גם דרכים אלו נחסמו.

מוקדם יותר היום דווח שרשתות סלולר ישראליות כבר החלו במו"מ עם חברות מקומיות כדי לאפשר לתיירים ישראלים לטייל במדינה. "מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות", בירך הבוקר שר התקשורת יועז הנדל. "הזדמנויות כלכליות רבות ייפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום".

זמן קצר לאחר הודעת איחוד האמירויות, הודיעו מפעילות סלולר ישראליות כבר כבר החלו במגעים עם חברות תקשורת במדינה. החברה הראשונה שהודיעה על מימוש הצעד היא הוט, שבישרה על זמינות של חבילת גלישה באיחוד האמירויות. פרטנר ופלאפון מסרו כי הן מקיימות משא ומתן מתקדם עם מפעילות תקשורת מקומיות. פרטנר הודיעה כי החבילה תהיה זמינה כבר בטיסה הראשונה למדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture