Shlomi COhen/FLASH90

סקרים: בנט עוקף את לפיד; כ-60% אחוזי תמיכה בהסכם עם איחוד האמירויות

רק כ-60 מהציבור מרוצה מ"המחיר" שישראל נאלצת לשלם בתמורה להסכם השלום • גוש הימין-חרדים ביחד עם ימינה עומד על 63-65 מנדטים • המפלגות החרדיות 15-13 • ונתון נפתיע: כמה מהנשאלים תומכים בהטלת סגר כללי על ישראל כדי להוריד את שיעור התחלואה • הסקרים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט ממשיך להתחזק על רקע משבר הקורונה והאכזבה מהממשלה, ולראשונה מתייצב בסקר כמפלגה השנייה בגדולה עם כמעט 20 מנדטים. מהסקרים שפורסמו הערב עולה כי הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות מתקבל ברגשות מעורבים בימין בעקבות המחיר של ויתור או דחייה של החלת הריבונות.

סקר המנדטים של 'חדשות 12': הליכוד בראשות בנימין נתניהו 30, ימינה בראשות נפתלי בנט 18, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון 16, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 15, כחול לבן בראשות בני גנץ 12, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 8, ש"ס בראשות אריה דרעי 7, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6.

לפי גושים: ימין 48, חרדים 15, מרכז שמאל 34, ערבים 15, ישראל ביתנו 8. לא עברו את אחוז החסימה: העבודה בראשות עמיר פרץ 1.8%, דרך ארץ בראשות יועז הנדל וצבי האוזר 0.5%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ 0.2%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.2%.

סקר המנדטים 'חדשות 13': הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזק ועומד על 33 מנדטים, יש עתיד – תלם של יאיר לפיד עם 20 מנדטים, נפתלי בנט וימינה עם 19 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, ש"ס של אריה דרעי עם 7 מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים, מרצ עם 6 מנדטים.

תמונת הגושים: גוש המרכז שמאל 48 מנדטים, ליברמן עם 7 המנדטים שלו, גוש הימין עם 65 מנדטים. לא עוברות את אחוז החסימה: מפלגת העבודה, גשר, דרך ארץ, והבית היהודי.

נתניהו מוביל בסקר 'חדשות 12' בשאלה מי הכי מתאים בעת הזאת לתפקד כראש הממשלה, מול בני גנץ בפער של 43% לראש הממשלה המכהן לעומת 16% בלבד לראש הממשלה החליפי (36% אף אחד מהם), מול לפיד זוכה נתניהו ל-46% מול 22% ליו"ר יש עתיד (27% אף אחד מהם), מול בנט זוכה ראש הממשלה רק ל-39% מול יו"ר ימינה שזוכה ל-24% (29% אף אחד מהם). היתר לא יודע.

על רקע הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות השיבו 27% כי הם מערכים מאוד את תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בתחום המדיני, עוד 39% השיבו שהוא די טוב (סך הכל 66% חושבים שטוב, 18% השיבו שדי רע, 13% השיבו שרע מאוד. על השאלה האם ההסכם איחוד האמירויות הערביות תמורת ביטול הריבונות הוא הישגי או כישלון של נתניהו השיבו 63% שזה הישג שלו, לעומת 13% שרואים בוויתור על הריבונות ככישלון.

ב'חדשות 13' השיבו 60% כי הם תומכים בהסכם, 20% השיבו כי אינם תומכים ו-20% ענו כי אינם יודעים. 85% ממצביעי השמאל-מרכז תומכים בהסכם, בעוד שמהנשאלים שמתכוונים להצביע לליכוד, ימינה או ישראל ביתנו 59% תומכים. כמו כן, 25% מהעונים שסיפרו כי יצביעו לאחת ממפלגות הימין השיבו כי אינם תומכים בהסכם, בעוד רק 3% ממצביעי כחול לבן, יש עתיד או מרצ ציינו כי אינם תומכים בו.

על שאלתה ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה: 36% חושבים שנתניהו מתאים יותר. הרחק ממנו, נמצא יו"ר ימינה נפתלי בנט עם 15%, לאחר מכן יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עם 16%, ורק 10% מוצאים את ראש הממשלה החליפי בני גנץ כמתאים להיכנס לבלפור. 26% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

וב'חדשות 12' בחזרה לקורונה: 57% חושבים שתפקודו של ראש הממשלה נתניהו בטיפול משבר הקורונה בנושא הבריאותי הוא רע (29% די רע, 28% רע מאוד), רק חושבים שטוב (11% טוב מאוד, 29% די טוב). לגבי תפקדו בנושא הכלכלי עולה חוסר שביעות הרצון ל-65% (38% רע מאוד, 27% די רע), 34% חושבים שטוב (13% טוב מאוד, 21% די טוב).

ולסיום: האם אתה תומך או לא תומך בהטלת סגר כללי על ישראל כדי להוריד את שיעור התחלואה? תומך 43%, לא תומך 49%, לא יודע 8%.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 509 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 699 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-98 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture