נתניהו בראיון הערב ל'פוקס ניוז'

נתניהו: "אני חושב שהצעד הבא יהיה חשאי כמו זה – שוחחתי עם מנהיגים ערביים"

ראש הממשלה רומז בריאיון ל'פוקס ניוז' על הצעד הבא: "אני יכול להגיד ששוחחתי עם מנהיגים ערביים, לפעמים בפומבי, ואני יכול לומר שאלו לא המפגשים היחידים שעשיתי באזור". עוד הוסיף: "אני מדבר עם מנהיגים ממדינות ערב והם לא מוכנים להיות בני ערובה בידי הפלסטינים אלא לפתח ולקדם את עצמם" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הערב (ראשון) בריאיון ל'פוקס ניוז' על הצעד הבא בשלום עם מדינות ערב ואמר כי "אני חושב שהצעד הבא יהיה חשאי כמו זה. אני יכול להגיד ששוחחתי עם מנהיגים ערביים, לפעמים בפומבי, ואני יכול לומר שאלו לא המפגשים היחידים שעשיתי באזור". לדבריו, "אני מכיר הרבה מנהיגים בעולם הערבי שמתנגדים להסכם המסוכן עם איראן. הרבה מדינות במזרח התיכון שראו את ישראל כאויב רואות אותה היום כבעלת ברית".

"עשינו היסטוריה ושינינו את ההיסטוריה. השלום הזה שינה את המצב בין שתי כלכלות חזקות מאוד בעולם שנלחמות נגד איראן. זה טוב לשלום, לשגשוג ולעולם. זה טוב לישראל ולעולם. אני מדבר עם מנהיגים ממדינות ערב והם לא מוכנים להיות בני ערובה בידי הפלסטינים אלא לפתח ולקדם את עצמם. אנחנו יכולים לעשות דברים גדולים יחד". עוד טען כי "אם נשיג שלום בעולם הערבי הפלסטינים גם ישנו את דעתם"

ראש הממשלה הוסיף כי "אם תתן לפלסטינים וטו בין ישראל לבין העולם הערבי זה לא יקרה. כי הם רוצים דברים שאנחנו לא יכולים לתת. אני חושב שאם נתקדם עם העולם הערבי אנחנו נתקדם עם הפלסטינים באופן ריאלי יותר. זהו הסכם השלישי בעולם בין ישראל למדינות ערב. זה דוקטרינת נתניהו – שלום מתוך עוצמה ושלום תמורת שלום. אף אחד לא רוצה לעשות שלום עם החלש, כולם רוצים לעשות שלום עם החזק. ואני חיזקתי את ישראל ולכן אנחנו מביאים את השלום".


צילום: איתי בית און/ לע״מ

נתניהו התייחס מוקדם יותר להסכם הנורמליזציה של ישראל עם איחוד האמירויות ואמר בסרטון שפרסם כי "זהו הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית מזה 26 שנים. הוא שונה מקודמיו בזה שהוא מבוסס על שני עקרונות: 'שלום תמורת שלום' ו'שלום מתוך עוצמה'. תחת דוקטרינה זו ישראל לא נדרשת לסגת משטח כלשהו, ושתי המדינות קוצרות יחד את הפירות של שלום מלא, גלוי ופתוח: בהשקעות, במסחר, בתיירות, באנרגיה, בבריאות, בחקלאות, בהגנת הסביבה, בתחומים רבים נוספים, וכמובן גם בביטחון".

נתניהו הוסיף בראיון לערוץ האמריקני הפופולרי כי "השלום הזה לא הושג משום שישראל החלישה את עצמה על ידי נסיגה לקווי 67, הוא הושג משום שישראל חיזקה את עצמה על ידי טיפוח כלכלה חופשית, על ידי טיפוח עוצמה צבאית וטכנולוגית ועל ידי שילוב של שתי העוצמות הללו להשגת יכולת השפעה בינלאומית חסרת תקדים".

"מעמד בינלאומי חזק זה בא לידי ביטוי בנכונות שלנו להתייצב מול התוקפנות של איראן באזור ומול ניסיונותיה להשיג נשק גרעיני. העובדה שעמדנו לבד, ולפעמים הייתי צריך לעמוד לבד מול כל העולם מול איראן ומול הסכם הגרעין המסוכן עמה – זה עשה רושם גדול על מנהיגים ערבים באזור", הסביר את הסיבה המרכזית שהובילה את מדינות ערב להתקרב לישראל.

"שוב הוכחה העובדה הפשוטה", טוען ראש הממשלה, "העוצמה מקרבת והחולשה מרחיקה. במזרח התיכון החזק שורד ועם החזק עושים שלום. אני מקדם את טיפוח העוצמות של ישראל במשך שנים, וכך גם את הדוקטרינה של 'שלום תמורת שלום'. אני עושה זאת עם מנהיגים ברחבי העולם הערבי וגם ברחבי העולם המוסלמי".

"התפיסה הזו באה לידי ביטוי פומבי בפגישה שלי עם נשיא סודן לפני כחצי שנה, בפגישתי עם שרי חוץ ובכירים משש מדינות ערב, בפגישה גלויה בוורשה לפני שנה וחצי, ובביקורי הגלוי בעומאן לפני שנתיים בהזמנת הסולטן המנוח קאבוס. אני יכול להגיד לכם שהיא באה לידי ביטוי גם במגוון פגישות חשאיות, שלא אפרט כאן", רומז נתניהו לעתיד הצפוי.

"דוקטרינה זו עומדת בסתירה מוחלטת לתפיסה שגרסה, עד לפני ימים אחדים, שאף מדינה ערבית לא תסכים לעשות שלום רשמי ופתוח עם ישראל, לפני שיושג סיום הסכסוך עם הפלסטינים. לשיטת הפלסטינים, ולשיטת רבים בעולם שהסכימו איתם, אי אפשר להשיג שלום זה בלי שאנחנו נכנעים לדרישות הפלסטינים, כולל עקירת יישובים, חלוקת ירושלים ונסיגה לקווי 67".

"התפיסה השגויה הזו נתנה לפלסטינים וטו מעשי על השגת שלום בין ישראל למדינות ערב. היא החזיקה את ישראל והעולם הערבי כבני ערובה לדרישות הפלסטיניות הקיצוניות ביותר, שמעמידות את ישראל בסכנת קיום ממש. ואולי בעיניי הסכנה הגדולה ביותר הייתה, בזה שלא מעט ישראלים הסכימו לתנאים האבסורדיים האלה. ובכן, לא עוד. התפיסה הזאת של 'שלום מתוך נסיגות וחולשה' עברה מן העולם. היא הוחלפה בתפיסה אחרת – שלום אמיתי, שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. זה מה שאנחנו מקדמים היום".

נתניהו שב ומזכיר את החלת הריבונות ומודיע כי הדבר לא בוטל לתמיד: "אני מזכיר לכם שבהסכם הנוכחי לא רק שישראל לא נסוגה ממטר-מרובע אחד, אלא שתוכנית טראמפ כוללת, לבקשתי, את החלת הריבונות של ישראל על שטחים נרחבים ביהודה ושומרון. אני הוא זה שהתעקשתי על הכנסת הריבונות לתוכנית, והתוכנית הזאת לא השתנתה. הנשיא טראמפ מחוייב לה ואני מחוייב לנהל משא ומתן על בסיסה".

נתניהו ציטט בדבריו מתוך נאום שנשא באו"ם בשנת 2013: "במשך שנים האמינו רבים ששלום ישראלי-פלסטיני יקדם פיוס רחב יותר בין ישראל והעולם הערבי. ואולם בימים אלה אני חושב שהשלום יושג באופן הפוך: דווקא הרחבת הפיוס בין ישראל והעולם הערבי היא זו שעשויה לקדם שלום ישראלי-פלסטיני. על מנת להשיג שלום זה, עלינו לשאת עינינו לא רק לירושלים ולרמאללה, אלא גם לקהיר, לעמאן, לאבו דאבי, לריאד ולמקומות אחרים".

"זאת לא הייתה נבואה", מוסיף נתניהו, "זאת מדיניות עקבית ושיטתית שאני מוביל, ושלקח לה שנים לחלחל. וברוך ה' היא אכן חלחלה ומחלחלת. אני צופה שמדינות נוספות יצטרפו למעגל השלום איתנו. זהו מהפך היסטורי שמקדם את השלום גם עם העולם הערבי, ובסופו של דבר יקדם גם את השלום, שלום אמיתי, מפוקח, בטוח גם עם הפלסטינים".

בסיום דבריו הודה לאנשים שקידמו את ההסכם, תוך התעלמות מוחלטת משרי כחול לבן גנץ ואשכנזי שמודרו מהמגעים: "אני מבקש להודות לגורמים שונים שסייעו במהלך השנים לקיום הקשר עם איחוד האמירויות, בראשם המוסד אני מוסיף גם את שליחי המיוחד לעולם הערבי עו״ד יצחק מולכו, את ראש המל״ל מאיר בן-שבת וצוותו. אני מודה לכולם. תודה מיוחדת לקידום הסכם השלום שמורה לאדם נוסף – לשגריר ישראל בארה״ב רון דרמר. הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל, בצניעות ובמקצועיות, יחד עם צוות הבית הלבן ומקבילו בוושינגטון – שגריר האמירויות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture